32. Sana

4.2K 264 6
                                    

"Ma..maksud kau"

"So kau ingat kitorang nak marah kau? Sebab tinggalkan Qai. Sebab sakitkan hati dia. Yep memang kitorang marah. Tapi kitorang bukan boleh buat apa pun. Qai saja yang boleh maafkan kau"jelas Qiff sambil memeluk diri.

"Meh sini aku flashback sikit pasal minah tu"aku hanya diam tanpa sebarang reaksi.

END TAUFIQ POV

IZ POV

Flashback

Sekarang Qai sudah sarat mengandung. Dalam 7 bulan macam tu. Semenjak dia kandungan dia mencecah 7 bulan. Aku selalu tak cukup tidur.

Aku mengambil keputusan untuk tidur awal harini. Dalam pukul 8.50 malam aku sudah terlelap diatas katil. Qai? Sudah lama tidur. Kau percaya la pukul 3 pagi nanti dia kejut aku tidur.

3.am

"Iz,bangunlah!"Qai mencucuk cucuk muka aku dengan jarinya.

"Ishh, jangan kacau aku la!"suara yang sedikit keras aku beri padanya.

"tapi aku lapar.."suara yang pasrah itu kedengaran ditelinga aku.

"Ishh,yelah kau nak makan apa"aku bangun dari berbaring ke posisi duduk. Dengan mata yang terbuka sedikit aku melihat Qai.

"Nasi goreng paprik and kau masak!"mata aku terbuka luas. Biar betul perempuan ni.

End Flashback

"Itu takpe. Paling teruk dia kejut aku 3 pagi nak makan Sushi. Nak cari mana sushi pukul 3 pagi. Seharian merajuk dengan aku taknak cakap. Sampai aku belikan dia sushi"jelas Iz dengan keluhan.

"Actually kitorang panggil kau sebab nak suruh kau jauhkan diri dari Sana. Ayah dia.."percakapan aku dipintas. Ehh² mamat ni nasib sepupu ipar kalau tak aku tembak berlubang kepala.

"Aku tahu. Kacap dan Ayan dah beritahu semua. Sebab tu Si Kal tu mengamuk dengan aku"jelas Taufiq mendapat anggukan dari aku.

"So kau nak balik?"soal AQIFF.

"Yaa aku kena balik markas"katanya lalu bangun dari sofa. Kami semua bergerak keluar dari bilik mesyuarat itu ke ruang tamu.

"Haa tembak tu. Tembak. Ishh apa uncle ni main tipu"suara si Ad kedengaran dari atas. Sah main game.

"Ehh² budak ni aku mana main tipu"suara Kal pula kedengaran.

"Abaikan diorang. Biasalah tu si Ad bila main game macam tulah"kata Qiff.

"Jap but the way mana Ril?"soal Diana. Haah la menghilangkan diri dari pagi tadi aku tak nampak.

"Dia balik villa papa. Along panggil"suara yang dari dapur itu menyentakkan semua orang. Qai muncul keluar dari ruang dapur. Matanya kelihatan agak sembab. Mesti lepas nangis nih.

"Erkk aku pergi dulu"pamit Taufiq. Aku lihat Qai yang merenung kepergian Taufiq.

"Aku tahu kau sayang dia. Dia layak dapat peluang terakhir Qai"kata kata Nish mendapat jelingan tajam dari Qai.

"Betul tu"kini mata aku terarah kepada Qiff. Qai mengeluh perlahan.

"Aku akan fikirkan macam mana."Qai terus berjalan ke atas sambil membawa dulang yang berisi air susu dan biskut.

"Woi jap aku nak join jugak main game!"jerit Nish sambil membontoti Qai.

"Yow Ben kau pergi mana?"soal Syai kepada Ben yang baru masuk ke dalam villa.

"Waktu Qai buat drama 30 sen tu aku keluar pergi ke laman belakang. Tidur atas rumput. Tenang je hee"sengih Ben seorang diri.

"Dasar Ben 10 bukannya nak ajak aku!"marahku. Well rumput belakang tu memang seronok tidur. Kawasan hutan ni sentiasa redup.

"Mana nak tahu kau pun nak. Takpe lain kali aku ajak"dia mengenyitkan mata ke arah aku. Tindakan dia mendapat pandangan menjijikkan dari aku, Qiff, Diana, Syai. Manakala Nish tersengih.

"Bodo gay!"jerit Syai lalu meloloskan diri kedalam bilik game.

END IZ POV

Ingatkan balik dah , rupanya tak. Setelah mendapat keberanian aku melangkah keluar dari ruang dapur ke ruang tamu.

Well aku rindu dia tapi ego menguasai diri. Apakan daya ego seorang perempuan macam aku ni tinggi. Aku hanya menghantar pemergiannya melalui mata.

Kata kata dari Nish mendapat jelingan dari aku. Namun setelah Qiff memberi kata setuju aku mengeluh perlahan. Bukannya tak nak tapi aku dah beri peluang kedua.

Tapi dia tetap sia siakan. Aku penat! Disakiti oleh orang yang sama! Aku tak kesah dia nak abaikan tapi kata kata dia 2 tahun lepas cukup menyakitkan hati aku.

Aku perlu masa untuk berfikir. Maafkan dia? Aku tak nak maaf aku kedengaran murah ditelinga dia. Biar dia menyesal perbuatan dia.

"Qai barang dapur habis. Kau nak ikut aku pergi beli tak?"soalan dari Qiff mrnyentakkan aku dari lamunan.

"Bagi aku 10 minit!"

"Mama nak ikut!"kata Ad melihat ke dalam mataku. Ehh budak ni main la game tu.

"Siapa nak jaga Aryan nanti."soalku kepadanya.

"Mama Syai ada"katanya kepadaku.

"Okok pergi siap cepat. Lambat mama tinggal. Syai tengokkan anak aku"dia mengangguk laju. Dia tak main pun game yang main tu, Kal,Ben, Iz dan Nish . Selalunya dia paling laju kalau bab game.

"Aku tunggu dekat kereta"

"Okay"setelah Qiff keluar dan turun ke bawah. Aku terus bergerak ke bilik untuk siap. Apabila aku masuk bilik Ad sudah siap. Laju gila budak ni.

"Ad turun pergi dekat papa Qiff. Mama nak siap dulu"kataku kepadanya.

TAUFIQ POV

Selepas diorang marahkan aku pasal Qai waktu dia mengidam tu suasana jadi senyap. Aku mengambil keputusan untuk balik.

Sesampainya aku di markas. Budak budak aku kelihatan cemas. Ehh dah kenapa diorang ni.

"Bo...boss"aku melihat budak tersebut tanpa senyuman. Mungkin terkejut dengan kehadiran aku.

"Kau kenapa"aku menyoalnya.

"Kacap nak jumpa. Dia cakap sekarang dalam bilik mesyuarat"aku menghela nafas berat.

Sebaik sahaja aku masuk. Ada seorang perempuan menerpa dan memeluk aku.

"Sayang. Kenapa putuskan hubungan kita"tangisnya. Aku menolak sekuat mungkin dia dari pelukan. Rimas!

"Suka hati akulah. Kau blah sekarang. Aku taknak tengok muka kau. Kau ingat aku tak tahu apa yang bapak kau buat untuk singkirkan bini aku!"mukanya agak terkejut dengan pernyataan aku. Tangisannya berhenti.

"Ma..macam mana sayang tahu"

"Ehh perempuan jangan panggil aku sayang la. Geli kau tahu tak! Well takkan kau tak kenal aku kot. Tengku Daniel Taufiq leader Shadows Dragon. Ehh takkan ayah kau tak beritahu apa apa tentang aku dan Black Alpha"jerkah aku didepan matanya.

"And aku tahu kau ikut rancangan gila ayah kau tu kan. Sebab kau nak balas dendam atas kematian tunang kau! Well tunang kau memang patut mati! Sebab? Kau tahukan mayat dia dijumpai dengan Nadine. Satu Malaysia tahu tentang tu Sana!"dia terdiam mendengar sambungan aku.

"Ak..aku minta maaf atas segala perbuatan ayah aku. Aku sikit pun tak terlibat. Yee aku rapat dengan kau sebab dendam atas kematian Ikmal. Aku nak cemburukan Qai but dia sedikit pun takde perasaan cemburu dengan aku"

Tbc.

GIRL MAFIA ✓Where stories live. Discover now