18. Queen and Spade

4.6K 277 1
                                    

"Mayat kumpulan Metal Eagle serta ketuanya dan seorang perempuan ditemui di dalam sebuah villa. Menurut saksi yang lalu disini mereka bau sesuatu yang sangat busuk. Apabila disiasat polis menjumpai mayat tersebut sudah seminggu mati. Ada beberapa tembakan di bahagian kepala ketua dan perempuan tersebut. Polis juga menjumpai sekuntum bunga ros hitam disebelah mayat. Kes ini ditutup kerana dipercayai punca kematian adalah akibat dendam antara kumpulan musuh."

Aku berdiri di belakang sofa yang diduduki oleh Along dan yang lain. Pakaian pengantin yang masih tersarung aku biarkan.

"Huh lambat betul orang perasan." kata kata aku menyentak semua manusia yang berada di ruang tamu tersebut.

"Ehh sejak bila kau turun hah?"

"Sejak Qiff panggil tadi" kata aku sambil menjeling Qiff yang tersengih suka.

"Means korang buat benda ni" soal along kepada aku.

"Siapa lagi kalau dah ada ros hitam dekat situ. Dah tak payah nak bincang sangat. Nanti brotherhood kau tu turun pandai pandai korang jawab. Chaw aku nak makan lapar" aku terus berlalu ke meja makan yang terhidang pelbagai jenis makanan. Fuh rezeki ni jangan tolak.

Aku terus duduk dan menyedok nasi ke dalam pinggan. Belum sempat aku ingin mengambil lauk ada yang menyampuk.

"Woii tunggu laki kau habis mandi dulu baru makan jangan nak makan sorang sorang." jerit Diana. Halah minah ni aku baru nak melantak sorang- sorang.

"Yelaa- yelaa" muka terus aku masamkan tapi tidak sorang pun memperdulikan aku.

TAUFIQ POV

"Hello and Asalamualaikum! Taufiq kau tengok tak berita tadi?!" tanya kal.

"Waalaikumussalam. Tak aku tengok. Aku mandi tadi. Ni pun baru habis mandi. Asal?" soal aku balik sambil mengeringkan rambutnya yang basah.

"Leader Metal Eagle dah mati. Polis jumpa sekuntum bunga ros hitam disebelah mayat dan polis tutup kes tu sebab polis cakap diorang dibunuh sebab dendam kumpulan lain. Bukan dia saja yang mati. Ada perempuan sebelah dia. Kau nak tahu tak siapa perempuan tu?!" jerit Kal.

Aku menjauhkan sedikit telefon dari telinganya.

"Kau ingat aku pekak ke setan. Kau nak bagitahu aku je ke satu dunia hah?!" marah aku.

"Sorry bruh. Perempuan tu Nadine and yang buat semua kerja ni Black Alpha. Diorang dah senangkan kerja kita. Lepas Black Cobra Metal Eagle."

"Jap jap kau cakap siapa perempuan tu tadi? Nadine! Kenapa Black Alpha perlu bunuh Nadine. Sedangkan diorang takde apa apa pun masalah?" soal aku pada Kal.

"Susahlah cakap dalam fon ni. Nanti wife kau dengar tak pasal pasal kantoi. Senang malam ni 12 tepat dekat gudang aku cerita one by one dekat kau. Chaw luh!"

©️©️©️

"Hah! Ceritalah aku nak tahu!" aku terus duduk atas sofa sebaik sahaja terjah masuk.

"Opocot mak kau! Mana salam kau setan!" apabila fiq terkejut habis hormat dia kat aku.

"Ehem. Memandangkan aku dah cerita dekat kau setengah. Now aku sambung. Black Alpha bunuh Nadine sekali sebabnya maybe Nadine nampak muka penuh salah seorang ahli Black Alpha."

"Ouh macam tu rup..

BAMM!!

"Wei tu bukan bunyi pintu depan ditendang ke?" aku rasa macam ada orang pecah masuk. Salah masa la bro.

"Siapkan senjata korang! Now move!" arah aku tegas.

"Woo woo lek lek. Aku datang bukannya nak musnahkan markas korang tapi aku sampaikan pesanan dari Black Alpha and also dari Black Elder" lelaki yang terjah masuk kedua dua belah tangannya tanda menyerah.

"Siapa kau!" soal aku dengan suara yang kasar. Pistol masih ditalakan kearah lelaki tadi. Takut dia mengambil tindakan yang tak sepatutnya.

"Aku Spade. Aku nak sampaikan pesanan dari King,Scarlet,Joker,Heart and also Dark Elder. Diorang nak kau jagakan isteri kau baik baik. Kalau sakitkan dia nahas kau. Ok bye aku chaw luh!" selamba dia memberitahu niatnya ke situ. Suara didinginkan semasa memberi amaran kepada aku.

"Tu je niat kau sampai tendang pintu markas aku macam nak roboh markas ni?" soal aku pelik.

"Tu bukan kerja aku tapi King, and Joker. Aaa one more thing aku hampir lupa. Queen kata congrats ok chaw!"

"Eh kau tunggu jap!"

"Apa lagi V or should i call you Tengku Daniel Taufiq!" sinis pulak mamat ni. Dahla pucat macam vampire.

"Huh. Aku nak tanya kau pasal kematian Metal Eagle. Korang ke yang buat?" dia menjongketkan kening. Lalu berjalan nak duduk disofa yang aku duduk sebentar tadi.

"Bukan kitorang tapi DIA. Kitorang just kawal setiap sisi villa supaya takde siapa yang masuk" ehh mamat ni selamba badak dia balas air aku.

"Perempuan yang mati sekali dengan Leader Metal Eagle tu apa kena mengena dengan dia. Sampai Queen nak bunuh dia sekali?" dia memandang aku dengan tajam. Aura dingin dia ni macam familiar.

"Kau ni banyak tanyalah. Dah la aku chaw dulu!"

"Baik kau cerita!" aku mengangkat kembali pistol lalu diletakkan pada bahagian kepala mamat kerek ni.

"Huh!" dia mengeluh sinis. Mamat ni dalam keadaan macam ni pun boleh senyum.

END TAUFIQ POV

"Huh!" aku mengeluh dan tersenyum sinis di sebalik mask yang aku pakai. Kau salah orang la Taufiq

"Baik kau lepaskan dia!" tepat masanya.

"Qu...queen!" bisik Ayan. Bisikan dia cukup untuk buat aku dengan Taufiq dengar.

"Kalau aku lepas aku dapat apa?!"

"Bini kau selamat and aku suruh mamat ni cerita sebab aku bunuh perempuan sundal tu!"

"Baik!" ehh senang pulak mamat ni lepaskan aku.

KUKK!!

"Kau ni memandai ja cari masalah! Dah cerita kat mamat ni pasal perempuan sundal tu!" hadeh sakit terasa di bahagian kepala. Gila kau tak sakit kena hentak dengan pistol kot!.

"Sakitlah gila!"

"Cerita cepat aku nak balik tidur. Penat layan karenah manusia" eleh karenah manusia la sangat. Queen menyandarkan badannya pada dinding yang berdekatan.

"Huh! Nadine. Kau nak tahu apa yang buat baby girl aku ni bunuh dia. Sebabnya dia tahu identiti queen! Dia penah buat bini kau tu tersiksa. Kau ingat kitorang suka perempuan bertopengkan setan tu hidup. Dalam mimpi boleh la!" cerita aku telah membuat ruang tersebut terasa dingin. Aura kedinginan keluar dari aku dan Queen.

"Dah jom kita blah semak pala aku fikir pasal perempuan tu. Berlakon baik depan orang belakang huh!" Queen terus keluar dan aku mengekori langkah dia.

"Jaga bini kau baik baik sebelum aku yang jaga dia and kau jangan sakitkan hati dia. Nahas kau!"

TBC.

GIRL MAFIA ✓Where stories live. Discover now