AUTHOR POV
Kelam kabut Qai bangun apabila dia teringat yang dia perlu memasak untuk mereka anak beranak bersahur.
Setelah 30 minit berperang di dapur di mendaki tangga untuk ke bilik. Pintu bilik dibuka dan terus ke mengejutkan suaminya bangun dari tidur.
Abang bangun. Sahur
Ishh kejap nanti aku bangun la!tersentak gadis itu. Dia diam dan menuju ke bilik anak terunanya.
Ad, Aryan,Aydan bangun kita makan. Sahur nanti terlajak.kedua dua anak lelakinya itu bangun dan terus turun ke bawah. Manakala Aydan menuju ke bilik mama papanya untuk mengejutkan papanya yang masih tidur.
Makan banyak banyak. Kalau mama tahu tengahari nanti ada yang curi makan no video games for one month dan duit raya mama potongQai memberi amaran keras apabila Aydan dan duduk disebelah abangnya Aryan.
END AUTHOR POV
Taufiq yang baru turun diabaikan. Tadi nak marah sangatkan. Marahlah! Taknak aku layan dia. Sila meninggal!
Nanti pinggan letak dalam singki lepas makan. Mama dah kenyangbetul apa aku dah kenyang sebelum Taufiq turun aku dah melantak 3 pinggan.
Sejak dua menjak ni jantan tu berubah. Entah mungkin dah tak suka aku. Yelah makin tembam! Yelaa waktu pregnant aku nak buat itu tak boleh ini tak boleh. So aku goyang kaki sajalah.
Kenapa dengan mama tu abang?soal Aryan yang tak berapa kuat. Kalau boleh perlahan la lagi.
Entah. Makan cepat. Papa termenung apa makan la cepat nanti azan dah tak sempat nak makanbilik tetamu dituju. Malas nak masuk bilik aku dan Taufiq serabut kepala fikir.
©️©️©️
Mama jom pergi bazar! Tak payah masaklah harini!aku yang menonton televisyen tersentak.
Yah Ad memang suka bagi mama terkejut la! Nasib takde sakit jantung kalau tak mati katak tang sini!
Hehe! Alaa jomlah mama! Kita pergi bazar!rengek remaja lelaki yang berumur 19 tahun tersebut.
Pergilah sendiri dah boleh naik motorkan!
Tak seronok la kami bertiga nak jalan dengan mama!seloroh Aydan. Haish nasib anak kalau tak aku humban dalam loji.
Yelaa tunggu jap 5 minit lagi mama turun!aku mengorak langkah ke bilik. Baju casual dipilih. Eh kau takkan nak pakai short pants pergi bazar. Pengsan pakcik jual kuih tu nanti.
Jom!
Bazar
Mama!Ad dengan Aydan pergi dulu nanti jumpa dekat kereta!aku melihat dua ekor anak jantan aku pergi. Ceh kononnya nak jalan sama sama. Aku debik kang!
Aryan tak ikut diorang?
Aryan nak jalan dengan mamajawabnya sopan. Pegangan tangan aku dieratkan oleh anak lelaki aku. Aryan tinggi okay! Aku paras telinga dia je. Tinggi nak mampus!
Aryan nak makan apa?
Anything. Aryan ikut je mama janji tak membazir. Abang Ad dengan Aydan tu Aryan tahu dah diorang pergi manaaku mengangguk tanda faham.
Ehh anak muda ni pasangan suami isteri baru kahwin ye. Nah pakcik sedekahkan air lebihaku tergelak kecil sambil menyambut huluran pakcik tadi.
Ini anak saya pakcik. Umur dia baru 15 tahun. Tinggi dia tak kena dengan umuraku ni muda sangat ke sampai pakcik ni cakap aku bini anak aku sendiri. Mende!
Mama tu bukan ke papabisik Aryan. Aku segera menoleh melihat gerangan yang disebut oleh Aryan.
Patutlah la layan aku dingin bukan main. Dah jumpa madu aku rupanya.
YOU ARE READING
GIRL MAFIA ✓
PertualanganHi surprise suka tak hadiah dari aku?! Haha kelmarin kau mandikan aku. Harini aku mandikan kau. Kau nak tahu tak tu air apa. Haha tu air longkang. And kelmarin juga kau malukan aku kan. Have a good day Nadine. From now war will start. From your belo...