"Taufiq aku dah dapat maklumat budak yang tembak Leo haritu." kata Kasyaf sambil berlari ke arah aku sambil membawa laptop.
"Apa yang kau dapat"soal aku yang duduk diruang tamu sambil menghirup kopi.
"Nama budak tu Tengku Adnan Alfian Bin Ammar James. Budak ni anak kepada kakak Qai iaitu Tengku Sophia Kartini yang meninggal sebab kemalangan yang disengajakan. Sophia Kartini dan Ammar James merupakan ketua Slytherin Emerald yang berada di bawah naungan Black Alpha. Queen yang wujudkan kumpulan ni tanpa pengetahuan King, Joker, Heart. banyak maklumat dia dapat.
"Maksud kau Iz dengan Diana tahu pasal ni. Sebelum diorang semua official jadi ketua unit khas Black Alpha?" tanya Ayan.
"Yep diorang dah tahu sebelum pembacaan wasiat tu"Kasyaf menjawab soalan yang diajukan tadi.
"Taufiq.. aku bukan nak tuduh nenek kebayan kau tu tapi kemalangan Kakak Qai dan nahas kapal terbang tu dirancang oleh ayah dia"aku terkejut mendengar ayat yang di sambung oleh Kasyaf.
"Apa bukti kau"aku menjeling tajam Kasyaf. Aku bukannya nak menyebelahi Sana. Tapi aku dah mula nak sayangkan dia
Yep nama perempuan tua tu Sana. Perempuan kacukan Jepun ni tua 5 tahun dari aku. Aku jumpa dia dekat club. Setelah beberapa lama aku tak jejak kaki disitu dan akhirnya aku jejak. Sana ada disamping aku ketika aku sedih. Perangai gedik gedik manja dia tu buatkan aku sayang dia.
"Taufiq kau jangan buta sebab sayangkan perempuan yang tiba tiba muncul dalam hidup kau!"suara kasar Kal menerjah telinga aku.
"Kau siapa nak halang aku dari cintakan dia!"aku terus menarik kolar Kal yang berada disebelahku.
"Kau memang buta Taufiq. Aku tak sangka kawan aku berubah sebab perempuan yang muncul entah dari mana. Semua kumpulan mafia di dunia tahu yang kumpulan ayah sana tu pernah bunuh leader Slytherin Emerald dan kes terbaharu tentang pesawat yang terhempas tu. Takkan tu pun kau tak tahu. Taufiq kau jangan jadi buta. Kau masih ada Qai dan look she take care good your son"aku melepaskan kolar Kal dan melihatnya berlalu keluar dari markas Black Alpha sambil menyerabutkan rambutnya. Kata kata dari Kal membuat aku sedikit terkesan.
Aku tahu yang Sana tu anak kepada ketua Spider Levis. Kumpulan mafia yang pernah berada di bawah naungan Black Alpha. Aku mengeluh berat sambil memejamkan mata. Apa yang patut aku buat aku sayangkan Qai tapi dalam masa yang sama Sana juga penting.
END TAUFIQ POV
KREKK
Aku mengerling jam tangan. Pukul 3 pagi siapa pulak datang pagi pagi buta ni. Bat aku ambil dan keluar perlahan lahan dari bilik. Satu susuk di atas sofa ruang tamu menjadi tatapan aku. Macam kenal.
Aku membuka lampu ruang tamu apabila mengenal pasti susuk tadi.
"Kal kau buat apa kat sini?"soal aku kepada susuk manusia bernama Kal.
"Aku gaduh dengan Taufiq so aku tak nak balik villa aku sebab jauh. Aku datang aa sini. Kau nak buat apa dengan Bat tu"Bat yang berada dibahu dipandang olehnya. Aku tersenyum sendiri.
"Aku ingatkan orang jahat tadi. So aku bawa sebagai langkah berjaga-jaga. Nak guna pistol nanti budak budak tu terjaga. Kau tidur aa selimut ada dalam almari tu"aku menunjukkan satu almari yang berada tidak jauh dari kabinet tv.
"Ok thanks Qai sebab kau dah balik. Actually semua budak Shadow Dragons rindu kau"erkk aku tak tahu react apa pada dia.
"Huwargh, wei aku pergi sambung tidur dulu aa mengantuk. Goodbye anjing laut"aku terus pergi dari situ tanpa mahu mendengar balasan dari Kal. Bukan apa buat sakit hati je.
Keesokan harinya
Aku melangkah ke dapur dan membuka peti sejuk melihat bahan yang hendak dimasak. Ok nasi goreng kampung cukuplah.
Aku memotong bahan bahan yang hendak diletakkan dalam nasi tadi dan tiba tiba.
"Yah kau buat apa dekat sini hah!"aku macam terlupa sesuatu. Wait! Kal!
"Woi woi apa bising bising ni!"aku bergegas ke ruang tamu menempatkan Kal. Pistol sudah Diana talakan di dahi Kal.
"Macam mana jebon ni boleh ada kat dalam! Korang buat kerja macam mana hah semalam"2 orang anak buah aku dimarah teruk oleh Diana. Eh minah ni kecoh aa.
"Woi relax aa aku yang bagi dia tidur kat bawah semalam. Dia bukannya siapa siapa pun. Team kita juga. Korang dua pergi rehat. Kal kau pergi bilik Qiff mandi. Aku dah maklumkan pada dia kau ada sini. Diana kau ikut aku"Diana menjeling tajam ke arah Kal yang masih menggosok matanya.
"Woi mangkuk jangan benci sangat last last dia jadi adik ipar aku jugak"satu suara menerjah telinga aku. Suara Nish yang mengusik adiknya. Gila kau siapa saja yang tak terjaga dengar suara nyaring Diana ni kecuali Iz. Jap semua terjaga maksudnya.
"Mama Ad dengan Aryan dah bangun"aku lihat Ad yang mendukung Aryan dari ruang atas.
"Kau hidang semua ni dengan Ni. Aku nak bagi mandi Ad dan Aryan jap"aku membuka apron dan berlalu naik ke atas.
"Kau memang nak kena la Nish!!"sempat lagi ambil senduk dekat dapur untuk kejar Nish. Aduhai Diana.
"Mama,boleh Ad tanya sesuatu"tanya Ad yang sedang membuka baju tidurnya untuk mandi.
"Apa sayang"tanyaku kembali kepadanya.
"Tengku Daniel Taufiq i mean creepy uncle actually papa right?"aku terdiam seketika mendengar soalan dari Ad.
"Im sorry Tengku Adnan Alfian I don't have any answer for that question. Now masuk dalam tub. Mama nak kemas katil. Jaga Aryan jangan bagi lemas"aku keluar dari bilik air lalu bergerak ke katil yang selerak. Kemudian baju dari closet dikeluarkan.
Selepas siap mengemas katil aku keluar dari bilik seketika. Ok makanan dah terhidang.
"Mama we're done!"pekikan dari Ad membuat aku masuk ke bilik air. Hehe wangi anak anak aku ni.
"Ad pakai baju then turun duduk di meja makan. Mama turun kejap lagi okay"kataku kepada Ad yang sudah berpakaian kemas. Sekarang Aryan pula untuk disiapkan.
Selepas struggle dengan Aryan,aku turun ke bawah sambil mendukungnya menuju ke meja makan. Aryan diletakkan didalam kerusi bayi yang berada diantara aku dan Qiff.
Kal yang baru turun dari atas sambil mengeringkan rambutnya mendapat perhatian dari kami semua.
"Wei Kal. Makan jom!"jerit Iz. Semua dah tahu kenapa Kal datang sini. Aku tak cakap lebih lebih takut terlepas geram aku pada dia.
TINGTONGG!!!!
"Biar Ad bukak!"laju budak berusia 5 tahun berlari ke pintu utama.
"Hai Tengku Adnan Alfian"sapa seseorang.
Tbc.
YOU ARE READING
GIRL MAFIA ✓
PertualanganHi surprise suka tak hadiah dari aku?! Haha kelmarin kau mandikan aku. Harini aku mandikan kau. Kau nak tahu tak tu air apa. Haha tu air longkang. And kelmarin juga kau malukan aku kan. Have a good day Nadine. From now war will start. From your belo...