01. New School

14.3K 518 13
                                    

AUTHOR POV

Mereka berenam berjalan dengan muka tiada perasaan menuju ke bangunan yang terletaknya pejabat sekolah. Mereka berenam merupakan tiga pasangan kembar yang menjadi bualan hangat sekolah yang berada di sekitar kawasan sekolah WHITE GUARDIAN ANGEL HIGHSCHOOL. White Guardian Angel Highschool sudah sedia maklum terkenal dengan mempunyai pengaruh mafia yang paling kuat. Ketiga pasangan kembar ini juga menjadi bualan apabila kereta yang dipandu mereka memasuki perkarangan sekolah.

"Wei ni kan pelajar kembar yang sekolah sebelah bagitahu tu kan? Yang bagus dalam semua bidang tu kan? Aku dengar diorang ni bergaul sesama diorang saja" bisikan salah seorang pelajar yang agak kuat itu didengari oleh telinga Qai dan Qiff yang tajam. Mereka juga yang berada di kedudukan paling belakang sewaktu berjalan membuatkan mereka mendengarnya dengan lebih jelas. Qai dan Qiff tersenyum sinis dalam diam.

END AUTHOR POV

"Qai nampaknya kita jadi bualan hangat sekolah ni. Mesti Budak sekolah lama kita yang sebarkan benda ni kan?" soal Qiff kepada aku.

"Nampaknya macam tulah Qiff. Lagi senang kerja kita macam ni. Tiada gangguan para para syaitan kecil." aku dan Qiff teruskan berdiam diri selepas pertanyaan pendek dari Qiff.

TOK! TOK! TOK!

"Masuk" perlahan suara dari dalam bilik pengetua menyahut ketukan pintu yang diketuk oleh Nish.

"Hai Along!" terjah kami berenam menyebabkan lelaki muda yang digelar Along terkejut dan melatah.

"Oh mak kau!" Tengku Adam Syafiq merupakan abang pertama aku dan Qiff mengurut dadanya perlahan apabila diterjah oleh kami berenam.

"Amboi, bahagia nampak gelakkan Along ehh!! Haa lagi satu salam mana salam tak reti bagi salam ke hah!! Kalau Along ada heart attack tadi dah lama mati katak kat sini tau. Nanti siapa yang nak uruskan sekolah ni. Nak harapkan Qai dan Qiff huh lambat lagi" ketawa kami berenam terhenti apabila Along mula berleter panjang. Menyesal pula aku ajak diorang terjah tadi.

"Alaa Along ni kitorang rindu Along tu yang kitorang saja bergurau dengan Along tau" bagus doh kau Nish, pandai kau potong leteran Atok Kebayan ni. Kalau tak sampai ke petang tak habis.

"Hah Along apa nama kelas kitorang?" soal Iz yang berdiri di sebelah aku.

"Jap Along tengok. Okay nama kelas korang Light Elder. Okay kelas ni just ada pelajar Elit saja. Tapi korang perlu berhati-hati sebab ada musuh korang dalam kelas tu. Kelas korang ada Ketua Shadows Dragon iaitu musuh terdekat Black Alpha right? And ada seorang pelajar yang terkenal dengan kumpulan Diva disekolah ni okeyh" wow ada diva menarik tak sabar nak tengok ulat bulu menggedik.

"Baik doh information kau Along. Soal Diva tu takpe senang nak uruskan. Aku tahu macam mana" kata Qiff.

"Eh well. Tengok kaki laa" erkk risau.

"Erkk ALong by the way bila kitorang boleh ke kelas" well wait for me. Aku akan pastikan korang kenal siapa Qai yang sebenarnya.

"Pergilah pembelajran korang dah bermula 10 minit lepas. Shuh Shuh Shuh Along nak buat kerja" sampai hati kau ALong kau halau adik comel kesayangan kau ni.

"Bye Along Muah!!" flying kiss dihadiahkan oleh Nish kepada Along sebelum kami berenam melangkah keluar dari bilik pengetua muda tersebut.

KUK

"Aduh apa ni Diana!!" keluh Nish dan kami yang lain mempertawakannya apabila kepalanya menjadi sasaran Diana.

"Aku tahu kau sayang Along. Kitorang pun sayang Along tapi jangan jadi gay boleh tak" kata Diana yang geram kerana sudah masak dengan perangai abang kembarnya.

GIRL MAFIA ✓Where stories live. Discover now