31. Remember

4.2K 273 21
                                    

"Creepy uncle!"jeritan dari Ad membuat kami semua memandang ke pintu utama. Taufiq.. apa dia buat dekat sini.

"Kau kenapa datang awal awal pagi ni. Dah takde kerja ke. Pergi la dating dengan nenek kebayan tu"kata kata pedas keluar dari mulut Syai. Aku mendiamkan diri sambil menyuapkan nasi goreng kedalam mulut.

Aryan cepat cepat disambar oleh Qiff. Takut Taufiq mengambilnya pergi dari aku.

"Salah ke aku datang nak jumpa isteri aku"aku menahan empangan air mata dari pecah. Aku mengetap bibir dan berhenti menyuapkan nasi ke dalam mulut.

"Hey creepy uncle don't disturb my mother!"Ad menghalang Taufiq dari mendekati aku yang menunduk.

"Sayang..."panggilan yang aku rindu untuk dengar dari mulut Taufiq. Jangan nangis Qai kau kena kuat!

"I'm sorry who are you. My husband already dead"tercengang satu rumah mendengar pengakuan aku. Sudu yang dipegang oleh Kal terlepas dari tangan.

"You..you dont remember me?"aku membuat muka pelik untuk menyakinkan lakonan aku.

"Im really sorry but who are you?"sekali lagi aku menanyakan kepada dia. Iz yang baru turun dari tingkat atas sambil menggosok mata menjadi sasaran aku.

"The first thing i remember i have 2 son and fiance. He is my fiance"Iz yang baru sedar terkejut dengan pernyataan aku. Aku memberikan kata melalui pandangan 'kau ikut je'. Seakan akan faham dia tersenyum kecil.

"Sorry Taufiq. Lupa nak beritahu kau. Qai hilang ingatan dia tak ingat apa yang jadi selepas nahas kapal terbang tu. Aku terpaksa mengaku depan doktor yang aku ni tunang dia supaya aku dapat data yang lebih lanjut tentang keadaan dia"Taufiq yang memandang ke arah aku dan Iz terdiam. Matanya mulai dipenuhi dengan air mata. Tunggu empangannya pecah saja.

Tiba tiba panggilan masuk dari telefon Taufiq. Dia melihat pemanggil dan mengangkat panggilan tersebut.

"Aku nak kita putus Sana"sekali lagi satu rumah terdiam. Orang yang paling terkejut ialah Kal. Dia tidak menyangka Taufiq memutuskan hubungan dengan wanita tua tu.

"Sayang...ingatlah abang! Abang rindu sayang"akhirnya air mata jantan Taufiq mengalir keluar. Dia jatuh melutut di depan aku. Hampir air mata aku mengalir keluar tapi ditahan. Takut takut lakonan aku musnah.

"Kalau kau nak tahu doktor kata pada aku. Dia hilang ingatan tentang orang yang dia betul betul cinta"aku memandang Iz tajam. Tak guna kau Iz.

"I'm sorry mr.."aku melihat Iz meminta kepastian. Ceh padahal dah tahu nama dia.

"Taufiq"Iz memberitahu pendek nama Taufiq

"I'm sorry Mr.Taufiq im not your wife. Like i say my husband died. Even your name and your face same like my husband face but you not him. My husband seorang yang kuat,dingin and sayangkan i lebih dari nyawa dia. Im really sorry. I have to go."aku mengambil Aryan dari tangan Qiff dan berlalu naik ke bilik. Ad yang seakan-akan faham mengikuti langkahku. Pintu bilik dikunci rapat.

KAL POV

Gila ke apa minah ni. Buat buat lupa pula. Aku kau ingat. Taufiq kau lupa! Sudu yang terlepas dari pegangan aku pegang kembali dan menyambung makan. Sedap tho masakan Qai!

Selesai makan aku mengikuti langkah Qai ke atas. Drama tadi habis lepas aku habis makan. Pandai dia pilih timing.

"Kal!"aku memandang ke arah Taufiq yang memanggil aku. Aku still marah dengan dia.
Aku mengangkat kening sebelah.

"Ikut aku balik markas"aku abaikan dia dan berjalan mendaki tangga. Langkah aku terhenti di pertengahan anak tangga.

"Maaf,aku still marahkan kau. Kalau Qai dapat ingat semula aku balik ke markas"tanpa memandang ke belakang aku meneruskan perjalanan ke bilik tetamu yang disediakan oleh Qai dan yang lain.

END KAL POV

Aku menghamburkan segala tangisan dihadapan Ad dan Aryan. Ad yang seakan-akan faham memeluk aku untuk memenangkan aku. Begitu juga Aryan

"Mama,don't cry please. I know you really love that creepy uncle so much. He will do anything to win back your heart mama. If he hurts i will shot him"kata Ad sambil melihat ke arah aku. Aku tergelak kecil. Pandai dia buat lawak!

"Don't cry mama. It hurts me and Aryan too see you cry like this"dia menghapuskan air mata aku yang terakhir. Ceh pui ayat author.

"Tolong mama tidurkan Aryan ye Ad"aku tersenyum mendengar ayat dari Ad. Dasar sweet talker. Aryan yang tertidur dalam dakapan aku diambil oleh Ad. Aryan diletakkan didalam baby court. ( Bayangkan jelah baby court tu rendah sampaikan si Ad ni sampai).

"Mama teman Ad main game jom"selepas meletakkan Aryan didalam baby court Ad menarik tangan aku ke dalam bilik games. PlayStation 4 dipasangnya lalu games dipilih.

"Mama mana reti main ni. Kalau PUBG,Ml dengan FF mama tau la Ad"aku bersuara selepas Ad menyuakan remote. Kepala yang tidak gatal aku garu.

"Meh sini lawan dengan aku. Aku terer bab PlayStation ni"Kal yang berada dihadapan pintu bilik games dipandang oleh aku dan Ad.

"Eleh Uncle Kal cakap je lebih. Meh sini lawan dua. Mama jadi juri"muka Kal sedikit terkejut bila Ad memanggilnya uncle.

"Kau panggil aku uncle. Seriously! Huwaa aku tak pernah bayangkan yang aku akan anak buah! Meh sini peluk sikit"kata Kal dengan airmata palsunya. Ad memandang Kal dengan muka yang pelik lalu berlari menyorok dibelakang aku.

"Kau jangan nak menghanat. Budak ni tak suka dipeluk. Kalau kau nak. Tunggu dia sendiri yang offer. Dah pergi main!"aku memberikan remote control yang berada ditangan aku kepada Kal.

TAUFIQ POV

Aku masih tidak dapat menerima apa yang dikatakan oleh Qai tadi. Selepas Kal mendaki tangga untuk naik ke atas. Aku terasa kehilangan. Kehilangan seorang isteri dan kawan yang ada semasa susah senang.

Aku bangun dari melutut dan berjalan ke arah pintu untuk keluar dari markas Black Alpha. Namun ditahan. Tengku Aqiff Qarizh dan yang lain memandang aku dengan muka yang sayu. Namun tidak bagi Iz dan Diana. Mereka masih mengekalkan muka masam.

"Jumpa kitorang dalam meeting room now"Iz dan Diana berjalan dahulu dihadapan. Mereka seakan akan tidak suka kehadiran aku dalam villa tersebut.

"Kau nak tahu apa salah kau! Kau nak tahu tak!"tanya Diana dengan suara yang tegas sebaik sahaja semua duduk.

Mereka yang lain sudah terdiam termasuk aku.

"Salah kau,kau tinggalkan bini kau yang pregnant tu pada kitorang. Kau tahu tak betapa letihnya aku. Dia kejut aku setiap hari pukul 3 pagi untuk cari makanan dekat dia!"keluh Iz. Ehh aku ingatkan nak marah aku sebab lain.

Tbc.



GIRL MAFIA ✓Where stories live. Discover now