Bahagian 10

1K 21 0
                                    

"Alhamdulillah..Haikal tak apa-apa. Dia hanya mengalami luka ringan. Nasib baiklah tikaman gunting tu tak terkena organ-organ penting." Kata-kata dari Dr.Anis membuatkan hati Izreen lega. Sangkanya, dia akan kehilangan orang yang dia sayang lagi.

"Apa cerita ni Izreen? Dah dua kali dah Haikal ditahan di sini. Ada apa-apa yang jadi ke?" Dr.Anis merupakan sahabat Haikal dan disebabkan dulu Izreen sering ke hospital untuk berjumpa Haikal, dia berkawan rapat dengan Izreen.

"Puan Izreen, boleh saya bercakap dengan Puan sekejap?" Inspektor Fahmi merupakan polis yang terlibat dengan kes kematian Puan Mariam mencelah sebelum sempat Izreen bercerita kepada Dr.Anis.

***************************************

"Puan Izreen, berkenaan dengan kematian Puan Mariam, kami mendapati Puan Mariam bukan mati mengejut." Inspektor Fahmi memulakan bicara.

"Maksud Encik, mama saya dibunuh?" Izreen menebak sambil memandangnya. Meminta kepastian.

"Betul tu Puan Izreen. Kami mendapati, Puan Mariam telah meninggal sebelum dia lemas lagi. Kami menemukan kesan jerutan di leher beliau. Dan daripada pemeriksaan kami, mungkin beliau dijerut dengan sesuatu seperti tali atau plastik.

"Ini mesti kerja Dahlia!" Bisik hati Izreen.

Kejamnya kamu Dahlia...

Beep..beep..beep..

Perbualan Izreen dan Inspektor Haikal terhenti apabila telefon bimbit Izreen berdering. Segera Izreen mengangkat panggilan tersebut.

"Assalamualaikum. Siapa ni ya?" Izreen bertanya apabila nombor yang tidak dikenali terpapar di skrin telefonnya.

"Waalaikumussalam Puan Izreen. Saya Fatihah,cikgu Danial. Saya nak bagitahu seseuatu pada puan." Kedengaran suara wanita di sebalik corong. Tiba-tiba, Izreen berasa tidak sedap hati.

"Ya Cikgu Fatihah. Kenapa ya? Danial ada buat masalah kat tadika ke?"

"Sebenarnya...Danial..dia..di..dia hilang!" Terketar-ketar suara Cikgu Fatihah menyampaikan berita itu.

"Ya Allah! Anak aku!" Telefon bimbit terlepas dalam genggamannya apabila mendengarkan berita buruk itu. Kepalanya terasa ringan tiba-tiba dan pandangannya perlahan-lahan terasa gelap dan semakin gelap...

SHHH... [C]Where stories live. Discover now