; Louise's perspektiv ;
Jag hade precis vaknat och solen sken in genom Fönstret. Ögonen var svullna så jag gnuggar lite försiktigt och strax kunde jag se med mina suddiga ögon. Jag sträcker mig mot hyllan efter mina glasögon.
efter jag fått på mig glasögonen reser jag mig upp och går mot garderoben. -; hmm " grubblar jag' vad ska jag ha på mig ?
Ett linne och jeans blir nog bra tänker jag och plockar ner dom från hyllan med kläder. Kämpande drar jag på mig nya under kläder, men de svåra var nog att få upp byxorna. Jag skulle tro de tog fem minuter innan jag tagit på mig. Tyst smyger jag ut för att inte vecka Nina som ligger i sin spjälsäng och sover. Med tysta steg tar jag mig till badrummet för att sminka mig.
-; fan, vad hemsk jag ser ut " säger jag gång på gång när jag får ögon kontakt med spegeln. -; mamma !! Skriker Nina högt från sovrummet.
Springandes med borste och napp i handen kommer jag in i sovrummet.
Nina sitter väntande på mig i spjälsängen med sin nalle Björn.
-; mamma upp ( hon är 1 år ) jag lyfter upp henne och plockar jag upp björnen med min fria hand.. -; har du sovit gott Nina ?? Frågar jag. Hon ler med sina runda kinder. ** Jag sätter ner Nina i mat stolen och lägger fram lite leksaker till henne. Nina leker inte direkt med dom hon bara biter på dom.
Jag håller just på att bre en macka till mig själv när mobilen surrar till.
Från : Omar 👍👌
Hej Louise ^^ kul att du kommer äntligen tbx till skolan idag 😉
" jag tänker efter en stund vad jag ska skriva tbx,
Till : Omar "Mm, de ska bli kul att träffa alla igen ☺️👍
Jag tittar bort i några sekunder för att se vad Nina gör men hon biter fortfarande på sin nalle. Men varför ville Omar prata med mig ?
Han visste ju vem jag va med vi hade aldrig pratat på något sätt förut.
Jag tar en tugga av smörgåsen och går sedan med Ninas välling flaska till bordet. Nina tar flaskan och börjar genast dricka ur den.
** jag sitter med Nina i soffan och försöker få På henne sina mjukisbyxor.
-; mamma kan inte " tjoar hon. Tänk att Nina redan börjat prata så mycket.
Jag ler mot henne och ger hon en stor kram. -; mamma mosa !? Ninas flin sprids till mig och jag börjar garva. Efter att ha tagit de lugnt i tjugo minuter var det dags att gå med Nina till dagis. Nina sitter i sin sittvagn med gröna små grodor, som jag hade matchat med hennes skor.
Nina skrattade högt när vi springer genom parken, dagiset var väldigt nära där vi Bode så jag började sakta ner.
~ Ninas perspektiv ~
Mamma springer fort med vagnen med saktar snabbt ner, -; mamma inte fort ?? Jag tittar på mamma och försöker få hennes uppmärksamhet. Mamma stannar nu och plockar upp mig från vagnen.
-; nu är vi framme" säger mamma och ler. Vi går in på dagiset och hon sätter ner mig på en bänk.
Mamma börjar ta bort min jacka och skor, hon lägger dom på min hylla och lägger dom bara där.
" varför lägger mamma bara skorna där, jag ville ju ha dom !!" -; skor !! Mamma skor !? Skriker jag.
Mamma tittar argt på mig, hon skakar på huvet. -Nina nu behöver mamma gå.
Mamma ställer sig upp och böjer sig för att krama mig, sedan springer jag in till dom andra barnen.
*louise's perspektiv*
YOU ARE READING
styvpappa
FanfictionFanfiction : the fooo " Louise är 18 år och har äntligen börjat repa sig efter hon blivit våldtagen för ett par år sen av en man som brutit sig i n i hennes lägenhet. Nu hade hon flyttat där ifrån och äntligen varit hemma med sin dotter Nina i ett...