"I didn't say that I don't like her."
Terus mati sekali lagi senyuman Kherul.
" She is your sister dude! You live with her for almost 20 years!" marah Kherul.
Dia tidak puas hati dengan kenyataan Aliq. Adakah rakannya itu sengaja menguji kemarahannya?
"Correction! Not a BIOLOGICAL sister." kata Aliq menekankan perkataan 'biological' itu.
"Whatever tapi still kau ade perasaan dekat dia? Emm.. Bukannya dia suka kau pun kan?"
Aliq mencerlung memandang Kherul. Memang mamat itu sengaja mencari pasal dengannya ke apa?
"Why don't you ask her by yourself ? Daripada kau asyik kejar benda yang tak pasti, tanya dia dulu siapa yang dia nak."
"Ok, nanti aku tanya." Kherul menyahut cabaran tersebut.
"Tak payah nanti, tu dah sampai." kata Aliq memuncungkan bibir ke arah belakang Kherul.
Elena sedang berjalan bersama Syaira ke arah gerai air. Mereka turun sedikit lambat kerana lebih selesa untuk membeli makan jika tidak ramai orang di kafeteria.
"Elena!"
Elena memusingkan kepala mencari suara yang memanggil namanya itu.
' Macam suara acak.. ' bisik hatinya.
Matanya ternampak 3 orang pemuda di salah satu meja yang tidak jauh darinya. Salah seorang dari pemuda tersebut ialah Aliq.
Dia sudah menarik lengan Syaira untuk mengekorinya. Kalau tidak, pasti dia akan ditinggalkan seperti petang tadi.
"Nape cak?" tanya Elena.
"My friend has something to ask you, so can you give him a minute?"
"Yea sure, nak tanya apa tu?"
Kherul memandang Elena hingga menyebabkan dia sedikit resah. Pandangan matanya sudah melilau ke tempat lain dari memandang Kherul disebabkan lelaki itu asyik mrenungnya saja.
"Ehem!"
Aliq memerhatikan Kherul tajam.
' Kau jangan nak sibuk tenung, aku ni dekat depan boleh buat tak nampak pulak.' bisik hatiya geram.
"What do you feel about your brother? I know that he is just adopted siblings so maybe you have a feeling towards him?" tanya Kherul straight to the point!
Nak jugak dia tahu jawapan gadis itu, mana lah tahu jawapan yang dia harapkan.
Elena sudah memandang Aliq tetapi lelaki itu juga turut memandangya. Mata mereka saling bertatapan sekejap sehingga menyebabkan mukanya menjadi merah.
"Aaaa.. Y-you ask a wrong question to me. I don't want to answer that, sorry." kata Elena gelabah.
Dia terus menarik Syaira dan berlalu pergi ke arah gerai air yang disinggah oleh mereka tadi. Tidak betah untuk berdiri disitu lama-lama.
Apabila mereka berdua sudah menjauh, Aliq memandang Kherul.
"Kau dah dapatkan jawapannya?"
Dia mula bangun dan ingin kembali ke bilik. Solat isyak harus dikerjakan cepat, dia malas mahu bertangguh. Takut nanti dia leka dan terlupa untuk melakukannya nanti.
"But she didn't answer my question." kata Kherul tidak puas hati.
Dia geram kerana kelakuan Elena jelas sekali menunjukkan bahawa dia juga menyukai Aliq. Mukanya yang merah padam walaupun bertentang mata dengan Aliq sudah memberikan jawapan yang jelas kepadanya.
"Kherul, stop it. This is done. Kau tak payah kacau lagi Elen. Bukannya kau tak nampak reaction dia tu macam mana tadi kan?" kata Failih.
Dia mahu menyedarkan rakannya itu. Dia tahu Kherul sangat menyukai Elena tetapi tidak bagi gadis itu.
Kherul meraup mukanya. Dia seperti hilang kawalan apabila berkaitan perempuan. Sungguh dahsyat sekali penangan dari Elena ni.
"Sorry bro sebab aku dah lama usyar dia. Alih-alih kau punya." kata Kherul.
"Its okay, aku tak ambik hati pun. Kau akan jumpa orang yang lagi better dari Elena." kata Aliq.
Cliche~
Dia kesian juga dengan Kherul tetapi dia lagi lama mengenali Elena. Jadi rasa suka kepada Elena sudah lama dipendamnya.
"Thanks bro." kata Kherul.
Failih tersenyum melihat dua rakannya itu sudah kembali baik. Walaupun dia tahu yang Aliq dan Kherul sering bertikam lidah tetapi dia tidak risau sangat kerana persahabatan mereka itu lebih utuh.
"Dah jom ah, kau tau tak aku punya assignment berlambak. Nasib aku ni baik, so nak lah dengar masalah korang ni." kata Failih.
Kherul dan Aliq sudah tertawa. Mereka bertiga pun terus bergerak pulang ke kolej kediaman apabila sudah dirasakan semakin lewat itu. Kerja masih banyak lagi yang belum disiapkan.
Elena yang masih lagi berada di kafeteria itu memerhatikan 3 orang pemuda tadi mula berlalu pergi. Matanya lebih tertumpu kepada hanya seorang, Aliq.
*continued*
YOU ARE READING
Skinship❤️❗️❌
Romance[COMPLETE] Skinship : I just need Your touch ⚠️Alert: Watak, tempat dan jalan cerita tidak berkaitan dengan mana-mana pihak. 🚫 Abaikan kesalahan ejaan/tatabahasa. Start: April 2019 End: July 2021