Bab 21

4.9K 146 4
                                    

' Apa yang aku dengar tadi? Betul ke? ' bisik hati Elena perlahan.

Dia duduk di birai katil dengan kaki dirapatkan ke badannya.

' Acak cintakan aku? Seriously? ' bisik hatinya lagi.

Dia segera mengambil iPhone yang berada di atas meja di sisi katil.

Aplikasi Whatsapp dibuka dan nama Syaira ruangan chat itu di cari.

Elena: Wei aku ada benda nak bagitau ni!! Urgent!!

Tidak sampai 2 minit, Whatsapp tersebut dibalas.

Syaira: Pasal apa?😒

Elena: He confessed to me!! 🙈🙈

Syaira: Sape? That guy yang stalk kau dulu ke? Kawan si Aliq?🙀

Elena: Bukan mamat tu lah bongok!😤😤

Syaira: Dah tu? 😒😒

Geram pula dengan Syaira yang mula jadi bendul ni.

Elena: Aliq lah yang confess!! 😳😳

Syaira: Seriously??😱😱 Nanti cerita dekat aku!!

Elena pasti yang rakan biliknya itu tidak sabar mahu mendengar ceritanya itu.

Bila crush dah jawab persoalan di hati tu mestilah jadi tidak tentu arah. Panik!

Eh kejap! Sejak bila pulak si Aliq ni jadi crush kau Elena????

•••••

Aliq sudah terbaring di atas katilnya. Matanya kaku merenung siling.

' Ala bodoh lah kau ni Liq! Apasal kau confess tadi! ' hatinya berkata kesal.

Mukanya ditekup dengan bantal. Rasa malunya sudah menebal.

Selepas lama menyimpan rasa, dia terlepas cakap pula kepada Elena bahawa dia cintakan gadis itu. Bertambah lagi malu apabila melihat mukanya terpaku dan memerah.

Dia tidak pasti jika gadis itu juga mempunyai perasaan yang sama kepadanya ataupun itu hanya reaksi disebabkan oleh penyakitnya itu.

"Macam mana lah aku nak hadap dia esok ni." katanya perlahan sambil memandang pantulan dirinya di cermin berhadapan dengan katilnya.

Terdapat sebuah almari besar yang mempunyai cermin di bahagian pintu. Disebabkan almari itu memanjang ke tepi jadi kelihatan pantulan yang membuatkan bilik tersebut kelihatan besar.

 Disebabkan almari itu memanjang ke tepi jadi kelihatan pantulan yang membuatkan bilik tersebut kelihatan besar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*Lebih kurang macam ni lah keadaan dalam bilik Aliq.

•••••

Selepas seminggu kejadian tersebut, Aliq dan Elena tidak langsung terserempak di rumah mahupun di universiti.

Skinship❤️❗️❌Where stories live. Discover now