Elena segera menundukkan kepala apabila pandangan mata mereka bertemu.
' Sejak bila pulak mamat ni hensem macam ni? Alamak, aku makan tak ubat aku tadi? ' bisik hati Elena gelabah.
Aliq mengenakan jaket denim dengan tshirt hitam di dalam jaket tersebut.
Menambahkan lagi kekacakkannya ialah untuk pertama kali gadis itu melihatnya memakai topi dan bercermin mata.
' Sejak bila pulak dia ni rabun? ' bisik hati Elena lagi.
*lebih kurang macam ni outfit Aliq.
Aliq menarik kerusi berhadapan dengan Elena lalu duduk.
Terus sahaja gadis itu duduk tegak. Riak wajahnya cuba dikawal agar nampak tenang.
Kedua-dua mereka masih lagi merasa kekok kerana sudah lama tidak bersua muka. Jantung keduanya juga berdetak laju apabila pandangan mereka saling saja bertemu.
Aliq berdehem sedikit untuk menghilangkan rasa gementar.
"Ok, first of all sorry kalau Fai yang mintak Syai untuk paksa Elen datang jumpa acak macam ni. Semua ni idea dari Fai, maybe?" kata Aliq sambil tangannya naik mengusap belakang tengkuk.
"No, I think we need to talk. It's time."
Aliq memandang Elena seketika. Dia membetulkan duduknya sedikit. Nampaknya perbualan hari ini akan jadi lebih serius.
"So sekarang, what should we talk about?" tanya Aliq.
"I think, you should talk first. Maybe ada something yang acak nak bagitau Elen?"
"Supposely ada tapi I want to know from you actually. Acak rasa yang Elen paling banyak benda nak cakap." kata Aliq pula.
Elena diam seketika. Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal.
' Patut tanya ke tak? Sampai bila nak elak je kan? You have to know his answer Elen! ' bisik hati Elena.
"Ok.. Acak, what you told me before this actually the truth or it just some sentences to comfort me?"
Dia tekad untuk tahu jawapan. Kalau jawapan Aliq hanya sekadar untuk membuat dia tutup mulut pada hari itu, jadi lebih baik dia membatalkan sahaja perkahwinannya dengan lelaki itu.
Sekurangnya dia tahu yang dia hanya bertepuk sebelah tangan. Sedih? Jujur dia sendiri akan berasa sedih. Mungkin hatinya mulai selesa dan menerima Aliq.
"Actually, that is the truth." jujur Aliq.
Elena tersentak. Matanya tepat memandang Aliq dengan riak tidak percaya.
"Look, acak sayangkan Elen lebih dari seorang adik. Dah terlampau lama acak simpan perasaan dekat Elen. Maaf kalau acak bukan abang yang baik sebab mencintai adik sendiri."
YOU ARE READING
Skinship❤️❗️❌
Romantizm[COMPLETE] Skinship : I just need Your touch ⚠️Alert: Watak, tempat dan jalan cerita tidak berkaitan dengan mana-mana pihak. 🚫 Abaikan kesalahan ejaan/tatabahasa. Start: April 2019 End: July 2021