Vrijdagavond- Viënna pov.
Normaal gesproken heb ik het niet zo op opdoffen, maar voor deze avond maak ik een uitzondering. Zoals Kazuna al zei, dit gala maar één keer per jaar, en het wordt één groot feest. Het kan dan geen kwaad om me voor één keer leuk op te maken en make-up op te doen.
Voor een laatste keer kijk ik naar mezelf in de spiegel. Ik heb zelf mijn make-up gedaan, en stiekem ben ik er best wel trots op. Voor iemand die er geen verstand van heeft, heb ik het toch best goed gedaan. Mijn ogen zijn redelijk donker opgemaakt, maar de rest van mijn gezicht is onaangeraakt gebleven. Behalve mijn lippen, die een zachtroze kleur hebben.
'Je ziet er mooi uit, Viënna,' becomplimenteert Sabya me met een glimlach.
Ze heeft voor de verandering haar eigen oranje haren los over haar schouders hangen. Ze heeft lichte make-up op, en haar campagne-kleurige jurkje aan. Het jurkje heeft een redelijk diepe decolleté, wat eigenlijk totaal niet bij haar past, maar haar wel goed staat. Justus zal niet weten wat hij ziet zo meteen.
'Dank je,' glimlach ik dankbaar. 'Jij ziet er ook geweldig uit. Jullie allemaal, trouwens'. Bij die laatste woorden kijk ik de rest van de meiden ook aan. Onze kamer is een bende, maar het heeft ook zeker wel wat opgeleverd. Stuk voor stuk zien ze er stralend uit in hun jurken -en broekpak.
Kazuna glimlach. De split in de zijkant van haar knalrode jurk laat een groot deel van haar lichtgetinte been zien. Ze ziet er sexy uit, maar wel op de goede manier. Met haar knalrode lippenstift maakt ze haar outfit helemaal af.
Had me vóór dit hele internaatgebeuren vertelt dat ik op zo'n manier over iemand uiterlijk zou praten, dan had ik je vierkant uitgelachen.
'Is iedereen klaar?' vraagt Brianna. Haar stem is zacht, maar de enthousiaste ondertoon is niet te missen.
Ieder van ons heeft zin in vanavond, zelfs ik. De afgelopen dagen voel ik me überhaupt steeds beter, wat waarschijnlijk komt doordat ik niet meer rook. Ik voel me veel gezonder nu en merk dat ik me vrolijker voel. Ik heb niet meer het idee dat ik ergens afhankelijk van ben, en alleen dat al zorgt ervoor dat ik beter in mijn vel zit. Daarbij kan ik me nu ook beter op dingen focussen, zoals de lessen en het voetbal.
Kazuna knikt hevig. 'Zo klaar als het maar zijn kan!'
We controleren elkaar nog een laatste keer op eventuele fouten aan ons uiterlijk, maar lopen al vrij snel de kamer uit. Ik zie dat Brianna haast staat te springen op haar hakken en ook de andere meiden kunnen hun enthousiasme nauwelijk inhouden. Ik wist dat het gala nogal een ding was hier, maar dat het zo erg was, had ik me niet kunnen inbeelden.
We lopen de gang door richting de trap. Zelfs hier is het al helemaal versierd met sfeervolle verlichting en zilveren slingers. Je kan veel over het gala zeggen, maar ze hebben er in ieder geval veel tijd en moeite in gestopt.
Het is even geklooi om veilig over de tredes te lopen, zonder te struikelen over de hoge hakken die we aanhebben. Uiteindelijk komen me aan op de begane grond. We wisselen nog één laatste blik uit, en lopen dan de aula binnen.
Mijn mond valt open door het beeld voor me. De hele aula is omgetoverd tot een chique plek. Er is zelfs een diskjockey uitgenodigd die de muziek verzorgd, en er klinkt al een lekkere beat door de speakers. Het is al aardig druk, en ik zie al verschillende stelletjes op de dansvloer.
'Dit is geweldig!' kirt Kazuna. Haar donkerbruine ogen flitsen de ruimte door.
Ik doe hetzelfde, en al snel valt mijn blik op de jongens. Mijn ogen zoeken naar Aiden, en zodra ik hem in het zicht heb, voel ik mijn hartslag aanzienlijk versnellen. Ik kan niets anders dan hem vol verwondering aanstaren.
JE LEEST
Laat maar zien ✓
Chick-LitIedereen weet inmiddels dat Viënna niet het braafste meisje van de buurt is. Verre van dat zelfs. Ze is niet bang om te zeggen wat ze denkt en deinst niet terug voor wat problemen, zelfs als dat er voor zorgt dat ze door haar ouders naar een interna...