Jeg står i cafeen sammen med Lea og venter på min kaffe inden vi skal til time. Lea snakker til mig men jeg hører ingenting. Jeg tænker på min drøm i nat. Jeg drømte at jeg var hjemme ved Stefan, og vi havde lagt og set Netflix i et par timer, da han pludselig fletter sine fingre i mine og da han skal lige til at kysse mig, bliver jeg vækket af mit vækkeur.
Jeg glæder mig til at komme hen på skolen i dag og de Stefan. Vi skrev en del sammen i går aftes, og vi skal spise sammen i dag."Så var det en kaffe til dig" siger en af medarbejderne og jeg bliver revet ud af mine tanker og siger "tak" og smiler.
"Synes du ikke også at det er fucking dumt gjort? Altså hvad tænkte hun på?" Spørger Lea mig. Jeg ved ikke om jeg bare skal give hende ret eller fortælle hende at jeg ikke havde hørt hvad hun havde sagt.
"Eghm. Jeg har ik rigtig hørt hvad du har sagt. Undskyld, virkelig. Jeg stod lige i min egen verden" siger jeg og tager en tår af min kaffe mens jeg venter
på hendes svar.
"Årgh altsååå... Bare glem det så" siger hun. Hun prøver at være alvorlig men vi griner begge to af det.Vi kommer ind på skolen, og Stefan sidder i en af sofaerne sammen med hans venner. Han smilet til mig og alle dem han sidder med kigger på os. Akward.
Jeg smiler lidt skjult til Stefan, men jeg kan se på ham at han ser det.
Lea og jeg finder lokalet og sætter os sammen. De to første timer skal vi have spansk, så det er egentlig okay. Jeg kan godt lide det.
Midt i timen får jeg en snap fra Stefan. Jeg smugler min telefon op ad lommen og åbner hans snap.
"Hey smukke. Glæder mig til at se dig senere☺️ Tænkte på om du ville med i biffen efter skole?<3"
Jeg skal alligevel ikke noget, så det kan jeg da ligeså godt.
"Hejj, glæder mig ogs til at se dig😊 Jeg vil meget gerne med i biffen, hvad skal vi se?"
Der går ikke længe før han svarer: "Øhm blev lige busted i at have min telefon. Vi snakkes i pausen<3"
Jeg smiler lidt for mig selv og lægger telefonen tilbage i lommen."Skal vi ikke sidde sammen med de andre og spise i dag?" Hvisker Lea til mig. Jeg vil jo gerne spise med dem, men jeg vil bare også gerne have lidt tid med Stefan inden hans kæreste kommer hjem i morgen.
"Altså jeg har faktisk en aftale.." svarer jeg og bliver rød i hovedet.
"En aftale?" Spørger hun og kigger mærkeligt. Jeg fortæller hende om at jeg skal spise med Stefan og hvor meget vi har skrevet. Hun forstår mig godt og er bare glad på mine vegne.Timen er slut og jeg skynder mig ud i kantinen inden der kommer alt for mange. Stefan står der allerede og jeg giver ham et hurtigt kram, men jeg nyder hvert øjeblik. Han er ca et halvt hovede højere end mig så det passer perfekt i et kram.
Vi køber begge en sandwich og sætter os lidt væk fra de andre. Et sted hvor folk ikke rigtigt kan se os, for det ville ikke være super godt, hvis Stefans kærestes veninder, så ham med mig.
Vi snakker og på en eller anden mærkelig måde, føler jeg er der en slags kemi mellem os. Den måde han kigger på mig på, den måde han smiler til mig på. Det hele."Undskyld mig, men hvad fanden foregår der lige her!?" Siger en stemme pludselig. Det er Stefans kæreste. Hva fuck!?
"Hey skat. Troede først du kom hjem i morgen" siger han og rejser sig for at give hende et kys, men hun trækker sig væk.
"Ja de kan jeg se" siger hun med korslagte armen. "Kan jeg lige få en forklaring på hvad fuck du laver med hende der? En 1.g'er" fortsætter hun.
"Nej. Jeg er sammen med dem jeg har lyst til at være sammen med, så hu synes jeg du skulle tage og styre din jalousi!" Siger Stefan.
"Wait, er det ik hende fra festen?" Spørger hun og sender mig det ondeste blik.
"Jo" svarer jeg og smiler til hende. Hun laver himmelvendte øjne og går."Ik tage dig af hende. Jeg dropper hende snart. Lige nu er jeg kun sammen med hende, fordi hun trækker mig op i karater. Så fuckd up er lærerne her" siger han, og det lyder jo helt crazy at lærerne er sådan. Jeg smiler og tage en bid af min sandwich. Vi sidder i en sofalignende ting, så da vi er færdige sidder vi bare og griner og snakker. Han vil vise mig en video, så jeg sætter mig tættere på ham, men jeg kan kun se skærmen hvis jeg lægger mig helt tæt op ad ham. Jeg ved jo godt at det er hans hensigt med det, så jeg gør det.
Jeg vil sætte mig tilbage efter jeg har set videoen, men da jeg skal til at sætte mig tilbage bliver jeg fanget i en intens øjenkontakt med ham. Han læner hovedet frem og skal til at kysse mig, da klokken ringer. Vi trækker os begge væk, og stemningen er en smule akavet.
"Vi ses udenfor efter skole, ik?" Spørger Stefan og gnider hænderne mod hinanden.
"Jo" svarer jeg, smiler akavet og går hen til det lokale vi skal være i.Fortsættes...
YOU ARE READING
Do you love me? // Stefan Hjort
FanfictionSarah er til afslutningsfest ved hendes veninde, og pludselig opstår en lummer stemning mellem Sarah og en af de andre gæster, Stefan. Hvad sker der når Sarah intet kan huske, men hun finder ud af at Stefan går på det gymnasium, som Sarah skal til a...