-'وصلوا البيت بسكون مريب..قفل كرم باب الشقه بهدوء..وبص لمنه اللي اقرب كرسي لقته قدامها اترمت عليه..قرب منها وقعد علي ركبته علي الارض ومسك ايدها وهوا بيقول':طب انتي بتعيطي لي دلوقتي!؟
-منه بعياط قطع قلب كرم:بعد كل اللي حصل دا وبتسألني بعيط لي..فاهم يعني اي في يوم وليله يحصل كل دا..انا لحد دلوقتي حاسه اني في كابوس!!
-كرم:خليكي قويه عشان انا بستمد قوتي منك..انا هفضل جنبك ومش هسيبك..وكمل بضحك يخفف عنها:وبعدين من امتي وكرمله بيسيب منون لواحدها..
-'ابتسمت منه مجامله لكرم لكن من جواها فعلا بتحمد ربنا علي دي نعمه في حياتها وسط كل الضغوطات والمشاكل دي'_👫_
-كرم:ممكن تقومي عشان ترتاحي بقي انتي تعبتي انهارده..
-'هزت منه راسها بضعف..وبدون مقاومه منها شلها كرم علي ايده بسرعه ودخلها اوضه وهيا بيشكر باباه انو بعت الخدامه تنضف الشقه كلها..وحط منه علي السرير وهوا بيقول':هطلع اجبلك شنطتك عشان تغيري واكيد عمك عامل حسابه وحط اكل في التلاجه هجهزه علي ما تغيري وناكل بسرعه وبعد كدا تنامي..
-منه:شكرا ي كرم بس بجد مش جايلي نفس اكل..
-كرم بحزم:منه انا معاكي في كل حاجه ومش بعارضك لكن كلو الا صحتك ومن غير بقي مقاوحه كتير يلا..
-'هزت منه راسها وهيا بتبتسم لكرم..
وطلع وجبلها شنطتها ودخلهلها ودخل هوا كمان يغير بسرعه وطلع جاب الاكل من التلاجه وحطه في الميكروويف يسخن..وخده ودخل علي اوضه منه بعد ما خبط..ولما دخل كرم لقا منه بتعيط وحطه ايدها علي وشها..ساب الاكل علي التربيظه وراح قعد جنبها وحط ايده علي كتفها وشال ايدها من علي وشها وحطهم بين ايده وهوا بيقول':منه لو سمحتي عشان خاطري بطلي عياط دموعك بتموتني وبتقطع قلبي لو سمحتي انا قولتلك هحل كل حاجه وهريحك بس خليكي قويه عشان انا قوتي باخدها منك وبالتالي هعرف اساعدك#
-'مسحت منه دموعها بكف ايدها ومردتش فقال كرم':ممكن بقي ناكل..انا جعان الصراحه
-'هزت منه راسها بإبتسامه ورغم انها باهته لكنها اسرته زي الكتير من المرات'.....
-'جاب كرم الاكل وقعد قدام منه علي السرير وصنيه الاكل كانت بنهم وبدون قصد من كرم وزي ما اتعود لو منه بتاكل معاه انه يأكلها..وبدون مقدمات كان كرم حاطط اللقمه في بوء منه..بصتله بإستغراب ممزوج بإبتسامه فقال':معلش متعود..
-'ومرة تانيه كان حاططها في بوءها والتالته لحد ما جت مرة وغيرت سير لقمه كانت منه ليها كالعاده وحطتها في بوءه..ابتسم كرم فقالت':انتولسه قايل جعان من اول الاكل بتأكلني وانت مكالتش حاجه!!
-ضحك كرم وهوا بيقول:معلش متعود ااكلك لو بتاكلي معايا معروفه..وكان بيقول في سره:منا بشبع لما بأكلك ي منه ياريتك تحسي بدا!!
-'وكمل كرم اكله هوا ومنه او بمعني ادق بكمل كرم لمنه اكلها وكان لسه هيشيل الصينيه لكن شالتها منه وهيا بتقول':اشيل انا بقي!!
-'خدها منها كرم قبل ما تتحرك وحطها علي التربيظه وبص لمنه وقال':لا انتي هتنامي عشان تعبتي انهارده وبكرة نبقي نتكلم..
-منه بتوتر:نتكلم في اي!؟
-كرم بإبتسامه مطمئنه:انا كرم مش عم حمدي ي منون!!
-'وطي كرم عشان يشيل الصنيه لكن ايد منه اللي وقفته لما مسكت ايده..وكإن كهربا مسكت في جسمه بصلها بتساؤل فقالت':انت اجدع حد ف الدنيا دي كلها ي كرم اجدع اخ واجدع ابن عم بجد ربنا يخليك ليا#
-'ابتسم كرم بسخريه جواه وصدي اخ وابن عم بيتكرر جواه..لكن مبينش دا وابتسم بحب وهوا بيمسك ايدها اللي ماسكه ايديه وبيحركها ناحيه السرير وبينيمها ويغطيها وهوا بيبوس راسها بهدوء..ورغم الكهربا اللي لبستهم هما الاتنين الا انهم حافظوا علي هدوئهم وقال كرم':تصبحي علي خير ي منون..
-منه بإبتسامه:وانت من اهل الجنه ي كرامله!!
-'وكانت دي واحده من ذكريات طفوله كرم ومنه مع بعض'#
-'قفل كرم باب الاوضه علي منه وخرج علي المطبخ وهوا بيحط الصنيه علي رخامه المطبخ وبيسند ايده معاها وبيقول':بتحب واحده بتحب حد تاني..طبعك غريب ي حزين..شايفها الحياه وما فيها وهيا شيفاك اخ وابن عم..مش بقولك حزين_💔_
-'وخرج كرم من المطبخ وراح علي اوضته ونام وهوا بيفكر مين اللي سرق حياته بالطريقه دي'!؟
*تاني يوم الصبح*
-'كان كرم صحي واطمن ان منه لسه نايمه ونزل يجيب حاجات وطلع..دخل المطبخ يجهزها لطالما كان الاكل احب الاشياء لمنه واتعلمها كرم عن ظهر قلب'..
-'صحت منه واتوضت وصلت وهيا بتشكي همها لربنا وغيرت هدومها وطلعت وهيا متأكده ان كرم زمانه صحي..طلعت وسمعت صوت من المطبخ دخلت ولقت كرم بيطبخ ببراعه وبيعمل اكتر من حاجه ف وقت واحد'..
-منه:صباح الخير..
-كرم:صباحوا منه..
-'ضحكت منه بخفه لطالما كانت دي جمله من وسط الف من بتوع كرم ليها'#
-'بدءت منه تساعد كرم وللحظات او يمكن ساعات نسوا المشاكل والحزن اللي فيهم..وخرجوا بالاكل عشان يفطروا..ومخلاش الفطار من مداعبات وهزار كرم مع منه..
-'بعد ما خلصوا قال كرم':ممكن سؤال!؟
-منه:اكيد ي كرم!!
-كرم:مين!؟
-منه بإستغراب وبعض التوتر:ه هوا ميين!؟
-كرم:انتي عارفه هوا مين..
-منه بتنهيده:لي السؤال دلوقتي!!
-كرم:انا عايز اعرف انتي عايزه اي!؟
-منه بدون وعي:انا عايزه اشوفه هوا وعدني انو هيجيلي وانو سافر عشان يدخل كليته وهيرجع تاني مش عارفه لما يرجع اي اللي هيحصل بس..بس انا فعلا عايزه اشوفه#
-'وبدون ما تقصد منه..كان لحن هان القلب..طالع من كمان مكنون..طرح الميدان غنوه..مكتمله الوحده'#
👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫
-'طلع بالعربيه وباصص عليها وهيا بتلعب في السماعات وكل شويه تغير الاغنيه وتجيب واحده غيرها وتغني معاها شويه بعد كدا تمل منها وتجيب واحده غيرها وهكذا وهوا كاتم ضحكته بالعافيه بسبب تغير مزاجتها في حاجات غريبه'........
-تيم:عشق حبيبتي هوا انتي مش بتستني لما اغنيه بتخلص لي لاخرها وتيجي واحده غيرها يعني مش فاهم..
-عشق:عشان بمل بسرعه..تيم هوا احنا مش هنوصل بقي!!؟
-تيم:خلاص وصلنا اهه ي عشقي..
-'ونزل تيم مع عشق اللي كانت متحمسه جدا ودخلوا اكبر مول في القاهره وبدء تيم يتفق مع عشق واي طقم يعجبه اوي يجبهلها وطبعا بيكون محترم ولازم يجبلها معاه كل مستلزماته كلهاا..وطبعا عشق كان كل الاطقمه الي بتنقيها شبه لبسها اللي هيا متعوده عليه واللي تيم كان رفضه اصلا فكان يقولها خوديه عادي لكن هتلبسيه في البيت فترجع عشق تحطه تاني مكانه بحنق'.....
-'وبعد فترة كبيره اوي كان تيم جاب لعشق هدوم تكفي اوضتين للملابس مش اوضه واحده كتعويض علي الهدوم اللي معدتش هتلبسها وكمان من فرحته انو اخيرا بيشتريلها حاجه'..
-'خرج تيم من المول وهوا ماسك اكياس كتيره اوي وراح حطها في العربيه وخد عشق من ايدها ودخل بيها علي مطعم جنب المول عشان يتعشوا'..
-تيم:تاكلي اي ي عشقي!؟
-عشق:اللي انت هتاكله..
-'طلب تيم الاكل علي زوقه ومشي الجرسون وبص هوا لعشق وعينه بتشع فرحه وعشق فقالت'..
-عشق:تيم انت اللي يشوفك من كان ساعه بس وانت بتزعق وبتكسر ميشوفكش دلوقتى وانت مبسوط اوي كدا وفرحان..
-تيم:انا ف غيرتي وكل ما يتعلق بيكي اعمي وبعدين حد يكون قدامه العشق بذات نفسه ويكشر او يدايق!!
-عشق بكسوف:تيم هوا انا قولتلك قبل كدا اني بحبك!!؟
-تيم:يعني انتي جايه تقوليها ف مكان عام انتي التانيه وبعدين لا مقولتيهاش وخذنيها بقي لحد ما نروح عشان هتهور هنا#
-عشق:انت وقح وقليل الادب اصلا ي عمري!!
-تيم:شوف البت منين وقح وقليل الادب ومنين عمرك!؟
-'وقطع رد عشق علي تيم الجرسون اللي بدء يحط الاكل..ونظره جايب حاجه واحده بس..وعشق كانت باصه على الشوارع من ازاز المطعم..وف نفس الوقت اللي الجرسون كان بيحط فيه الاكل..جه لتيم تليفون من شغله فرد وهوا باصص علي الشوارع زي عشق..وخلص المكالمه بسرعه وكان الجرسون لسه بيحط الاكل لكن عينه مش على الاكل..كانت عين الجرسون علي اللي جنب الاكل..وبسرعه كانت الصنيه واقعه من ايد الجرسون بباقي الاكل وممسوك من لياقه قميصه وبلحظه تانيه وقبل ما اي حد يتدارك الموقف كان الجرسون علي الارض وتيم فوقيه وبيضربه جامد..وهنا تدارك كل اللي ف المطعم الموقف وقاموا وقفوا بخوف لكن محدش حاول يلتحم معاهم يحل الموقف..بص الجرسون لعشق بصعوبه وهوا بيقول':ارجوكي ي مدام هموت!!
-وهنا مسكت عشق دراع تيم وهيا بتحاول تشده وبتقول:تيم قوم يلا خلاص تيم عشان خاطري يلا هنمشي!!
-وقام تيم من علي الجرسون بصعوبه وهوا بيمسك ايد عشق جامد وبيقول:ابقي وريني هتشتغل فين تاني والهباب دا انا هقفلهلكوا..
-وخرج تيم مع عشق من المطعم بسرعه وهوا ماسك ايدها جامد ووصلوا للعربيه وركبها بسرعه وف اقل من الثانيه كانت العربيه طالعه بسرعه رهيبه عامله صوت صرير خض عشق..كان تيم ماشي بسرعه رهيبه جدا وعشق مرعوبه..مسكت عشق دراع تيم وهيا بتقول:تيم هدي السرعه لو سمحت هدي السرعه انا خايفه...
-مسك تيم تليفونه وبسرعه كان بيقول للي معاه علي الخط:مطعم*****يتقفل نهائي ويترد عليا دلوقتي..
-تم#
-وهنا هدي تيم السرعه شئ فشئ وبدون مقدمات كان واخد عشق ف حضنه لتزيد من عياطها ودموعها ويقول تيم:اسف انا اسف متزعليش مني..
-عشق بعياط:انت تخوف اوي!
-'خد تيم نفس كبير عشان يكتم عصبيته من انها بتخاف منه..بيكره خوفها منه'..
-كملت عشق وقالت:هوا عمل اي لكل دا!؟
-تيم:مش عايز اتكلم ف الموضوع دا والا قسما بالله ارجع اكمل عليه تاني..
-عشق بخضه:لالا خلاص..
-'حاولت عشق انها تبعد عن حضن تيم لكن هوا شد عليها اكتر وهوا بيقول':متحاوليش تبعدي مفيش مفر مني#
-فضلت عشق السكوت وبعد شويه قالت وبتحاول تغير الموضوع..
-عشق:تيم!
-تيم بهيام بإسمه منها:عيونه!؟
-ابتسمت عشق وهيا بتقول:ممكن اطلب طلب!؟
-تيم:انتي تؤمري مش تطلبي..
-عشق بحماس:عايزه اتعلم السواقه#
-تيم:ي سلام بس كدا من بكرة الصبح ننزل بدري نتعلم السواقه!!
-عشق بفرحه:بجد!!
-تيم:انتي عمرك طلبتي حاجه ونا قولت عليها لا!؟
-عشق:الصراحه لا!!
-تيم:يبقي مفيش استغراب بقي!!
-عشق:انا اتحمست اووي..تيم انا بحبك اووي!!
-وهنا تيم وقف العربيه بسرعه عامله صرير قوي جدا وبص لعيون عشق بسرعه وهوا بيقول:قوليها تاني!!
-عشق بكسوف:لا!!
-تيم:خلاص مفيش تعليم سواقه..
-عشق بسرعه:لالا خلاص والله بحبك..
-حضن تيم عشق جامد اوي وهوا بيقول:ونا بعشقك..انتي عشقي!!
-'ومسك تيم الدريكسيون بإيد والايد التانيه لسه حاضن بيها عشق وبدء يسوق تاني ويكمل الطريق للفيلا اللي حسوه صغير اووووي وسط ضحك وكسوف عشق ومعاكسه تيم ليها'..
-'ووصلوا الفيلا ونزلوا وخلي تيم الحراس يشيلوا الشنط لحد الفيلا ودخل هوا وعشق ولقوا سهير وسهر قاعدين مع ناس غرب بالنسبه لتيم لكن قرايب جدا بالنسبه لعشق وعرف هما مين علي صوت عشق وهيا بتقول بإنبساط لحظه تيم من عيونها وصوتها واستحلفلها عليها':عليي!!
👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫
-'المدرسه كلها بقت بتجري علي صرختها كل المدرسه اتجمعت علي صويطها قدام اوضه النشاط الاقتصادي اتفتح الباب بسرعه وخضه والكل بيتسائل في اي'..
-المس بسرعه وخضه:بسرعه اطلبوا الاسعاف بسرعه البت عنيها هتتصفي!!
-المديره:بت بت مين ي مس سحر في اي!؟
-المس:اطلبوا الاسعاف الاول البت هتروح!!
-'وبسرعه مانت مدرسه من المدرسين اللي واقفين بترن علي الاسعاف وبتقولهم العنوان وبتستعجلهم بسرعه'..
-'الكل كان واقف علي اعصابه وخصوصا لما عرفوا مين اللي بيصرخ جوا لحد ما قالت المديره بصعوبه من خوفها':لازم نقول لحد من عيلتها لو عرفوا لواحدهم المدرسه دي هتتقفل لازم نقول لحد..
-مس سحر:ملاك جوا مبتقولش غير مالك الحقني مالك الحقني وهيا بتصوط!!
-المديره:ملقتش غير مالك الجايد ودا مين هيكلمه!!
-'وفي الوقت دا جت عربيه الاسعاف قدام المدرسه وطلعوا بسرعه مع الامن اللي واقف لمكان الحادثه'...
*وف مكان تاني وتحديدا في شركه مالك الجايد*
-'كان مالك في اجتماع ومش مركز فيه نهائي كان كل تفكيره فيها لي قلبه واجعه وحاسس ان في حاجه حصلتلها وانها محتجاه..وبدون تفكير اكتر من كدا كان مالك سايب الاجتماع ومش مهتم للنداءات اللي عليه وخرج بسرعه من الشركه وركب عربيته ووراه عربيتين دفع رباعي لحراسه وبسرعه رهيبه كان قدام المدرسه..كان رايح بس يطمن عليها ويشوفها بعينه وهوا مش عارف انها بتموت جوا'..
-دخل مالك البوابه بسرعه وهوا شايف عربيه الاسعاف واقفه ومفيش امن علي البوابه دخل وقلبه بيدق بعنف..وقبل ما يطلع علي السلالم لقي سرير الاسعاف نازل وصويط فظيع هوا عارفه كويس..بص علي السرير اللي نازل بحذر وهوا بس بيدعي انه يكون غلطان..لكن للاسف كان احساسه صح لما شافها وهيا نايمه علي سرير الاسعاف وبتصوط جامد ومبتقولش غير اسمه..المديره والمدرسين اتسمروا مكانهم وهما شايفين اللي واقف قدامهم في كامل صدمته وملامحه لا تنم علي خير ابدا##
-جري علي ملاك اللي كل وشها دم والابره غارسه في عنيها اليمين كانت ايده بترتعش ومش عارف يعمل اي..مسك ايدها جميع جامد ومع ان ملاك مش شايفه اي حاجه قدامها الا انها حست بيه وقالت:مالك مالك انا بموت.......
-مالك وهوا بينهج:بس بس انا هنا..
-'وبسرعه كان مالك شايل ملاك علي ايده وطلع عند العربيه وحطها فيها بحذر وهوا بيهديها وف خلال دقايق كان مالك وصل لمستشفي الجايد ودخل بيها وهوا بيزعق بصوت عالي وبيقول دكتورة ي بهايم..وجت دكتورة بسرعه وهيا بتقول':علي اوضه العمليات بسرعه..وجه الترولي خد ملاك مع انها كانت ماسكه في اي مالك اوي وهوا كمان فضل ماسكها..لكن اضطر انو يسيبها وقلبه بيتقطع عشان تدخل اوضه العمليات'..
-اترمي مالك علي الارض جنب اوضه العمليات وهوا شبه منهار ولسه لحد دلوقتي مش مصدق حالتها ومنظرها والدم علي وشها كإنه كان كابوس كابوس وحش اوي ومش هيخلص بسرعه.......
-فضل مالك قاعد علي الارض وساند راسه لورا علي الحيطه ودموعه بتنزل في هدوء مريب وكل اللي رايح وجاي بيبصله بإستغراب شديد وصدمه وذهول ملهمش حدود معقول دا مالك الجايد الرجل الاعظم..بيعيط قاعد بإنهيار علي الارض وبيعيط..كانوا في حاله دهشه مش معقوله..لكن عذرا فهما ميعرفوش ان وراء كل رجل عظيم امرأه عظيمه..وامرأته جوا بتصارع الموت لواحدها وكان نتيجه لكدا انهياره والاكيد انها لما تطلع سليمه كل قوته هتزداد اضعاف مضاعفه لكن لو مطلعتش فنهايه هتكون نفس قبرها##
👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫
-'جه اليوم دا اخيرا..اليوم اللي كان بيحلم بيه من ساعه ما شافها..صحي بنشاط مش معقول ومبسوط جدا..ومن لما صحي وهوا بيكلمها لحد ما عرف انها جهزت كان لابس ساعتها ونزل بسرعه وخد اخواته البنات معاه وراحوا عندها البيت نزلت هيا كمان وسلمت عليهم':
-نور:نوران نورين ازيكم وحشتوني والله!!
-نورين:ونتي كمان وحشتيني اوي!!
-نوران:ما لازم توحشينا ونوحشك ي بنتي مروان مش سايبك اصلا تقعدي معانا..
-مروان:ملكوش دعوه انا عايزها ليا انا بس#
-'ركبت نور العربيه معاهم وطلع مروان بيهم علي الكوافير واللي جنبه صالون الحلاقه اللي مروان دخل فيه اول ما هما دخلوا'..
-'قضوا اليوم كلو في الكوافير وهكذا مروان في صالون الحلاقه وبعد المغرب ع طول سمعوا صوت العربيات بالتلكسات برا..خرجوا نورين ونوران وهما بيضحكوا ومبسوطين اوي بعد ما خلصوا لبس وكانت نور جوا الكوافيره بتخلصلها التاتشات الاخيره..خرج مراد من العربيه وهكذا مرام اللي كانت جنبه وخرج في ساعتها مروان من الصالون وراح وقف معاهم وبيرد علي المباركات ببوقه لكن عينه متعلقه بالباب اللي فاصل بنهم وعايزها تطلع بسرعه عشان يشوفها ولاول مرة بالترحه كان مبسوط اوي..وفجأه سكت الكل عن الكلام واتفتح باب الكوافير وهوا بيعمل صوت خفيف وتبان منه نور بفستانها الرقيق جدا وبساطتها اللي ملهاش حدود والطرحه اللي زادت من حلاوتها اضعاف مضاعفه بصلها مروان بإنبهار وعشق وطلع بخفه سلالم الكوافير ووقف قدامها وهوا بيمد ايده يمسك ايدها وبهدوء مشتت كان بيبوس كف ايدها برقه رهيبه واتنقل من ايدها لراسها ومن غير كلام خلا ايدها مأنكچه في ايديه ونزل بيها للعربيه بتاعته وركبها ولف عشان يركب وبيقول لاخواته وبنت عمه':اقابلكوا هناك بقي..سلام..
-'ومشي مروان بالعربيه مع نور وسط اندهاش الكل بتعامله الرقيق معاها لكن فاقوا وافتكروا انه بيعشقها فدا كله مش غريب..واتحركوا وراه بالعربيه بتاعت مراد لحد ما وصلوا لمكان الخطوبه..وف نفس الوقت كان مروان ونور وصلوا ونزلوا ومروان مسك ايد نور وهوا بيبص في عنيها وبيقول':واخيرا!!
-ابتسمت نور بحب وهيا بتهز راسها ودخلوا مع بعض'..
-واشتغلت الزغاريط والمباركات والتصقيفات وصوت الاغاني العالي جدا..
-كان الكل بيحسد نور علي رقتها وبساطتها وجمالها بالطرحه..وهكذا الكل باصص لمروان برجولته وبدلته اللي زادت وسامته اضعاف مضاعفه#
-فستان نور..-بدله مروان..
-وبعد فتره بدء مروان يلبسها الدبله وهيا كمان هكذا واول ما نور مسكت ايد مروان حس ان كهربا صاعقه لمست جسمه كله وثبتت عند قلبه فتره حتي بعد ما شالت ايدها..
-دبله نور..-دبله مروان..
-'وكمل مروان تلبيس بقيت الشبكه لنور اللي كانت حست ان جسمها بقي محط لكهربا العالم كل ما ايد مروان تلمسها'..
-'وبعد فتره كبيره خلصت الخطوبه وقال مروان لعبدالرحمن وسميره اهل نور انهم هيكملوا سهر برا وهما وافقوا ومشيوا مروان ونور بالعربيه علي مطعم مخصص للكابلز..وبعد ما قعدوا وكل دا كان مروان ماسك ايد نور وطلبوا الاكل..جت وراحده من ورا مروان وهيا بتقول بمياعه':مرواني..
👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫🌎👫
-"وبكداpart18من روايه 'حگايتنا')👫🌎خلص"..
*توقعاتكوا عن اللي هيحصل ورايكوا في الاحداث واتمني تفاعلكوا*!
_By:'basmala yasser')💖
أنت تقرأ
حكايتنا')🌎👫
Romance-سمعنا كتير عن قصص الحب والعشق والغرام حكايات كتير اتقالتنا في منها اللي كمل وفي منها اللي مات في نص الطريق يمكن لان الحب مكنش قوي بس سمعنا برده علي اللي كمل حتي بعد الموت..قصص وحكايات وروايات الحب دي في منها الخيالي وفي منها الحقيقي بس حكايتنا') 🌎...