Keesokan harinya...
"Hishh..pagi-pagi basikal aku dah buat hal. Nasib baik tak kena kejar dengan anjing tadi." Rungug Wonyoung di depan lockernya."Katanya Yujin nak teman aku masuk kelas sama-sama, mane pulak dia ni?"
Dia tutup locker dia. Then dia pusing ke balakang sebab mane tahu kalau-kalau Yujin tiba-tiba sergah dia dari belakang.Yela,siapa je tak kenal perangai si Yujin tu.
And tekaan Wonyoung memang betul but...someone yang kat depan dia sekarang ni bukanlah Yujin. Dia seorang 'namja'.
Dia pon scan lelaki tu dari kaki sampai ke muka. Kemudian dia dia perhatikan je muka lelaki tu. Cuba nak cam siapa sebenarnya dia. Sekali,lelaki tu tersengih kat Wonyoung.
"Wah! Kenapa seh dia tersengih kat aku macamtu. Nasib baik hensem..eheks😬" kata Wonyoung dalam hati.
"Kenapa? Dah dapat cam ke aku siapa." Tanya lelaki tu.
Wonyoung pon cuba sedaya upaya untuk menghubungkan sel-sel otaknya untuk mengingati siapakah lelaki tu.
"haa! Awak ni lelaki jahat semalam tu kan?iye kan,benar kan?" Balas Wonyoung dengan yakinnya.
"Jahat?! Siapa kau cakap jahat ha budak baru." kata lelaki tu sambil memberi pandangan maut dekat Wonyoung.
" Kau tahu tak kau tengah main-main dengan siapa sekarang..."kata lelaki tu lagi tapi kali ni sedikit menggoda 😏
Then, dia perlahan-lahan mendekati Wonyoung . Semakin lama ,semakin dekat sampai Wonyoung tersandar kat locker dia. No way out...
Perrgh!! Dah macam kdrama pulak..😆
"oh ye..habistu nama awak siapa?" Tanya Wonyoung dengan beraninya.
Wow..Wonyoung ni memang takde perasaan langsung kan. Kalau author yang kena macamni mesti dah pengsan dah😝
" kau nak tahu nama aku siapa? Heh..ku pasti kau takkan menyesal?" kata lelaki tu lagi tapi lagi menggoda dari yang tadi. Habis confius Wonyoung dibuatnya.
Tiba-tiba ,lelaki tu meletakkan tangannya di locker yang berada betul-betul kat debelah muka Wonyoung. Alaaa..yang macam dekat drama tu.. Yang sweet-sweet tu..🙃
This is the example:
Bukan tu jer..pandangan dia pon penuh menggoda. Hadoii!
" Menyesal? Buat apa nak menyesal . nak tanya nama apa jer." Balas Wonyoung.
"Takpelah, kalau awak taknak bagitahu pon takpe. Bukannyer something important pon untuk tahu nama awak tu." Kata Wonyoung lagi dengan jelingan😒
"Berani kau cakap dengan aku macamtu!"kata lelaki tu dengan muka yang geram.😡
Tiba-tiba...
Ding Dong Ding... Attention to Kim Yohan from class 6B. Please come to the office now. Thank you..
"Hishh! Apa lagi yang orang tua ni nak."Marah lelaki tu.
"Harini nasib kau baik ,budak baru...kau tunggu..." Kata lelaki tu pastu dia blah macamtu jer.
"hek eleh,dia ke Kim Yohan. Padan muka dah kantoi. Tula..ngada-ngada sangat.Ingat gentlement aa buat macamtu." kata Wonyoung. Tapi time tu si Yohan tu dah hilang dari pandangan dah. Tak tahu la dia dengar ke tak. Maybe tak kot.
Tak lama lepastu Wonyoung pon pergi jugak dari lokasi tu. Dalam perjalanan dia nak pergi kelas tu, tiba -tiba ada orang panggil dia dari belakang.
"Woi! Budak baru!"
Wonyoung pon pandang lah belakang. Orang yang panggil dia tu ialah Kim Wooseok. Salah satu drpd' geng budak-budak jahat' tu.
Wooseok pon datanglah ke arah Wonyoung dengan buku yang tinggi menggunung di pelukannya. Ni mesti kes kena denda ni. Tiba-tiba dia suruh Wonyoung bawak semua buku-buku tu.
" Nah! Ambik buku-buku ni bawak masuk kelas" Dengan selamba je dia cakap macamtu.
"Eh ,apasal pulak?"
"Buat jelah,kau kan budak baru. Budak baru perlu ikut arahan budak lama kan?betul tak?"
"Eeee! Senang-senang je dia buat peraturan baru. Geramnyer aku!!"Marah Wonyoung tapi dia tak boleh nak luahkan.
Then, Wooseok pon pergi meninggalkan dia sorang-sorang dengan semua buku tu. Wah! Senang betul hidup.
"Hishh..apalah! Semua benda mesti aku,dahla buku ni berat..wa!!omma!!" Rungut Wonyoung.
Di pon dengan pasrahnua bawak je semua buku tu ke kelas sendiri.
Tiba-tiba....
GEDEBUSH!!
*HAI!!EVERYONE....maaflah kalau korang masih tak jumpe part yang sweet-sweet dlm citer ni. Still in progress ok. So, nantikan and imagine what will happen after this...thank you very much!!love you all😍💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓
YOU ARE READING
[] C [] U GOT IT 🌈
Fanfiction"Anyeonghaseyo,saya Jang Wonyoung dari Sekolah Perempuan Weiha.Saya pelajar baru disini.Tolong beri tunjuk ajar." [Jang Wonyoung] "Seungwoo,kau suka dia ke ?" [Kim Yohan] 💮Jom! mendalami kisah pahit manis karakter fi...