Chapter 1 : Transfer

401 31 3
                                    

"Wah!!besarnya sekolah ni...sahlah ni sekolah orang kaya,aku ni pulak boleh sesat nak sekolah sini."Kata Jang Wonyoung yang dari tadi tercegat di hadapan Gangnam High School.

"Ni semua salah pakcik Lee,kenape pulak aku kena pindah sekolah ni.Sekolah lama aku lagi better."Rungut Wonyoung sorang-sorang.

Sebulan yang lalu...

"Apa!? Pakcik nak pindah. Kat mana?" Tanya Wonyoung terkejut.

"de..dekat Gangnam.." Jawab pakcik Lee.

"tapi,kenape?boleh tak kalau Wonyoung tak ikut sekali.Wonyoung boleh jer duduk sini sorang-sorang. Lagipun sekolah kat sini best,bukan macam kat bandar tu."

"Tak bolehla,bukanyer pakcik yang minta nak pindah,bos pakcik yang suruh dan Wonyoung tak boleh duduk sini sorang-sorang,bahaya. Lagipun pakcik dah janji dengan mendiang parents Wonyoung untuk jaga Wonyoung."

"Tapi....."

"Takpe,Wonyoung janganlah risau. Pakcik janji akan carikan sekolah yang paling best kat sana untuk Wonyoung. Ok?"

"Ermmm yela yela"

"Takpelah,kalau betul pakcik Lee cakap ni sekolah yang best,its ok.We'll see.."Kata Wonyoung lalu mengambil langkah untuk memulakan hari pertamanya di sekolah barunya itu.

Orang pertama yang dia jumpa semasa disana ialah Cikgu Kim.

"Eh,awak budak baru tu kan?"Tanya Cikgu Kim.

"Ye,saya." Jawab Wonyong sambil tersenyum.

"Ouh,saya memang nak cari awak tadi.Jom,kita pergi ke kelas baru awak."

"Ok."

Wonyoung ikut saja langkah Cikgu Kim sehingga dia tiba di depan kelas.

"Kelas 6B?ni macam kelas untuk budak-budak nakal jer.." Kata Wonyoung dalam hatu. Sebab biasanya kelas 6B tu maksudnya 6 'bengong'.

Cikgu Kim dengan selamba terus masuk ke dalam kelas tu.Keadaan dalam kelas tu pon memang huru hara giler.

"Shhh!!diam-diam!!" Jerit Cikgu Kim sambil mengetuk-ngetuk meja dengan kuat.

Diorang semua dengan serta merta terus diam.

"Ehem! Harini cikgu ada satu berita yang best."

"Berita apa cikgu?" Tanya seorang pelajar perempuan kat situ.

"Beritanya ialah..kita..akan ada...SEORANG PELAJAR BARU !! YAY..." Kata Cikgu Kim dengan happynya.

"Alaaaa...."
"Buat semak jer!"
"Lagi teruk la kelas kita jadinya.."

Protes pelajar-pelajar disitu.

"Hmmm nampaknyer diorang tak suka aku la." Kata Wonyoung yang dari tadi tercegat kat luar pintu kelas tu.

"Shh!!Shh!! Dah-dah,diam semua! Apa-apapon,pelajar baru awak disilakan masuk." Pelawa Cikgu Kim.

Dengan menarik nafas yang panjang,Wonyoung pon masuk ke dalam kelas tu buat pertama kalinya.

Semasa dia berjalan masuk,tiba tiba angin-angin meniup-niup rambutnya sehinggakan rambutnya berterbangan beserta dengan muzik latar dan slow motion.

Lalalalalalala..lalala..lalala
(bgm)

Semua lelaki kat situ dah terpaku,kaku,terpegun,tecengang,ternganga dan ter semualah akibat melihat kecantikan Wonyoung.

"Anyeonghaseyo,saya Jang Wonyoung dari Sekolah Perempuan Weiha.Saya pelajar baru disini. Tolong beri tunjuk ajar." Kata Wonyoung dengan lemah lembut sehinggakan semua lelaki disitu menjadi seperti 'dog'.

*Hai semuaa...Terima kasih bagi sesiapa yang telah membaca cerita saya. Dan maaf jika ada sebarang masalah teknikal yang berlaku. Sila teruskan membaca dan jangan lupe support saya.And another things...,update nyerrr memang slow , so..sorry again . Bye!

[] C [] U GOT IT 🌈Where stories live. Discover now