"Tu.. tu, Wonyoung kan?"
Dengan serentak mereka memandang ke arah yang dituju oleh Junho.
"Eh! Wonyoung!! " Dengan segera Wooseok terus meluru ke arah cousinnya itu. Melihatkan tindakan Wooseok, yg lain pon turut serta.
" Siapa yg buat dia macam ni? " Kata Junho lalu memandang Yohan.
" Ape? Mane la aku tau. Kau ingat aku yg buat ke!? " Balas Yohan geram.
" Eh, mane ada.. Hehe"
"Arghh! Pi! Pi! Pi! " Jerit Yunseong bila ternampak darah yg mengalir di kepala Wonyoung.
" Huh? Mana? Pi!?" Panik Eunsang lalu terus jatuh pengsan.
Nasib baik Yunseong sempat sambut tubuh Eunsang tu. Kalau tak, kepala dia pulak yg berdarah nanti.
"Alamak budak ni.. lupa yg dia fobia tengok darah. Haish, menyusahkan betullah. Dahlah berat!Dia ni makan guni ke? " Rungut Yunseong apabila terpaksa menahan beban seorang Eunsang.
" hmm dia tak sedar lagi la. Takpe, sekarang ni kita hantar dia pegi bilik sakit. "Kata Seungwoo.
" Tapi.. Siapa nak angkat? " Tanya Wooseok.
"Siapa lagi, akulah. Korang semua ni badan macam ikan bilis. Kejap lagi angkat jatuh tengah jalan kang.Tak macam aku, tengok abs ni" Kata Seungwoo sambil menunjukkan absnya yg berketul-ketul tu.
"Ah, tak pelah. Angkatlah dia 'encik abs'. Aku tak ingin pon. "
Celah Yohan." Hei, budak ni macam mana? " Kata Yunseong yg masih menyambut tubuh Eunsang yg tk bernyawa.
" Bawak lah sekali " Balas Yohan.
" Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! "
.
.
Di bilik rawatan"Haish.. Aku lupa hari ni nurse balik awal. Siapa nak jaga diorang kat sini? Aku ada kelas sastera lepas ni.. " Keluh Seungwoo sambil merenung Wonyoung dan Eunsang yg dah terbaring di atas katil.
"Seungwoo, aku kena pegi sekarang. Kelas seni aku dh nk start." Kata Junho in rush.
"Oh ok, pergilah dulu. "
" OK, thanks. Bye! "
Setelah Junho pergi, Seungwoo cuba lagi untuk memikirkan jalan penyelesaian. Dan apabila dia melihat mereka yg masih tercegat di situ..
" Yohan, Yunseong. Korang tak de kelas kan? "
Masing-masing tidak menjawab pertanyaan itu dan cuba mengelak daripada pandangan Seungwoo.
Kenapa diorang tak tipu je? Itu kerana, diorang dah berjanji atas nama masing masing untuk tak menipu atau berahsia antara satu sama lain. Sweet kan persahabatan diorang ni.
"Ah! Bagus. Korang boleh la stay sini dulu. Kelas aku habis lagi setengah jam. Lepas habis kelas nanti aku belanja kurang ttoebokki . Ok? "
" hmm yela-yela.. Asalkan dapat makan. " Kata Yohan yg pasrah sambil Yunseong hanya mengangguk.
" Haha.. Bagus. Tapi, Wooseok pegi mana? "
" Wooseok dh pegi tadi. Dia kata ada hal. "Jawab Yunseong.
" Oh, ok lah. Bye, pergi dulu. "
A few seconds later..
" Arghh! Sakitnya! Yohan.. A-aku nak kena pegi t-toilet sekarang.. Pe-perut aku.. Tengah berperang ni. Aku k-kene pegi dulu.. Bye! "
Dengan segera Yunseong terus berlari keluar dari bilik tu kerana mendakwa dirinya sakit di perut.
" Woi! YUNSEONG! Tunggu.. Haishh"
Kini Yohan sendiri.
"Kenapalah aku tak de kelas sekarang ni? Buang masa aku je terperap kat sini. Phone pon dh xde bateri. " Luah Yohan kepada Dirinya sendiri.
Tiba-tiba, kedengaran suatu bunyi yg menarik perhatian nya. Dia perlahan-lahan menjejak punca bunyi itu datang.
Snorrr... Snorrr..
Sah-sahla bunyi tu datang dari lubang hidung precious Eunsang.
Berdengkur rupanya budak ni."Hish budak ni. Dia boleh tido? Senang dia curi tulang yeer.. "
Yohan lalu menampar - nampar pipi Eunsang agar dia bangun.
" aaa~janganlah kacau saya makan aiskrim ni, Mr. Cotton Buds. Tepi, Shuh.. Shuh... " Ngigau Eunsang yg hanyut dalam mimpi budak tadika dia tu.
" Psstt! Mr. Cotton Buds kau panggil aku? Dahlah, sukati kaula. Pergilah habiskan aiskrim kau tu yeer.. " Kata Yohan yg tak dapat menahan gelaknya.
" Nyum.. Nyum.. Tq Mr. Cotton Buds"
Kali ni Yohan dah tak dapat menahan lagi. dari menunjukkan gigi rabbitnya tu.
.
.Selang beberapa saat lepas tu. Yohan pula pegi ke tempat beradanya Wonyoung. Mula-mula nak tengok sekejap je, sekali terlama pulak. Ketika itulah, entah kenapa, Wonyoung nampak berseri-seri.
Terus menerus menarik pandangan Yohan. Dia kemudiannya mendekatkan kerusinya di sebelah Wonyoung.
Dia kemudian semakin menatap wajah Wonyoung hingga dia tiba-tiba terkejut dan memegang dadanya.
"A-ape ni?.. Kenapa.. Jantung aku jadi laju? "
Bersambung...
*hahahaha.. Maaflah,terupdate lambat. Esok tengoklah kalau rajin^o^
*kongjokhajima, sambungan ada lagi. Kite tak tau la nak buat sampai chapter bape. Huhu.. Stress
*oh ya, gambo kat atas tu buat ada ade jeer. Citer dia bestt
YOU ARE READING
[] C [] U GOT IT 🌈
Fanfiction"Anyeonghaseyo,saya Jang Wonyoung dari Sekolah Perempuan Weiha.Saya pelajar baru disini.Tolong beri tunjuk ajar." [Jang Wonyoung] "Seungwoo,kau suka dia ke ?" [Kim Yohan] 💮Jom! mendalami kisah pahit manis karakter fi...