"What The.." Kata Yunseong yg seolah-olah tak percaya yg diorang tu Cousin. Muka orang lain pon masing II pelik jek.
"Wah.. Serius ah?! Kau jadi Cousin dia? Tak boleh nak percaya beb" celah Yohan pulak.
"Bahaya ni.. Kalu fans kau tau ni, mesti masak budak ni" Kata Yunseong memberi amaran. Muka Wonyoung masa tu cuak giler. Memikirkan apa yg budak lain akan buat pada dia sbb
jeles."hahaha..konjonghajima,dia Cousin aku. Takkan aku nak biarkan apa II terjadi kat dia. "Balas Wooseok dgn gaya berlagak dia.
" perhhh... ayat dia, cliche "Kata Eunsang.
Tiba-tiba.. Wonyoung teringatkan something. Dia cepat II tengok jam kat tangan dia tu. Baru dia sedar, yg diorang tadi nak cepat II masuk kelas, sekali melencong habis!
" Wonyoung! "
Belum sempat Wonyoung nak pandang gerangan yg memanggil nya itu, dia sudah pon berada di sebelah Wonyoung. Macam yg disangka, orang tu adalah Ahn Yujin.Yujin cepat II merangkul lengan Wonyoung untuk mempertahankan dia.
" Hei, apa yg korang nak buat dgn kawan aku ni ha?! Kau jangan berani II nak buli dia ea. Nanti aku karate baru ta-" belum sempat Yujin ni habiskan ayat dia, Wonyoung serta merta menekup mulut Yujin sampai dia dah tak boleh nak cakap.
"Yujin, jom kita masuk kelas. Korang pon masuk lah kelas juga. Dah pukul berapa dh ni. Haha, nanti kena marah.. Bye! " lalu, Yujin dan Wonyoung pon cepat II masuk dalam kelas.
Waktu rehat..
" Wonyoung~ah.. Jom teman aku pergi Cafe. " Ajak Yujin dgn agyeonya.
" Sorry lah, aku tak boleh nak teman kau lah.. Aku nak buat keje math semalam, tak siap lagi. Hehe.. "
" oh.. Kalu macam tu aku tak nak pergilah. Tak de kawan lama.. "
" Eh, janganlah macam tu. Kalu kau tak makan nanti kau sakit. Kalu kau sakit siapa yg susah, aku juga.. "
" Habis tu, aku nak pegi dgn siapa?"
"Ermm jap.. Ha! Tu, Hwang Yunseong kan ade" Kata Wonyoung sambil jarinya menunjuk tepat ke arah Yunseong yg baru jek jalan melepasinya.
"Kenapa dengan aku? " Tanya Yunseong yg pelik sebab namanya tiba II disebut tadi.
" Yunseong, boleh tak tolong temankan kawan aku ni pegi makan? Maklumlah, dia ni ada fobia takleh makan sorang II. Alang II kau nak pergi ni, temankan lagi dia sekali. Boleh? Teman je." Rayu Wonyoung. Sebenarnya Yujin mane ada fobia takleh makan sorang II. Gebang je tau.
"Entahlah, boleh jelaskan. Tapi aku makan dengan geng aku sekali, tak pe ke? " Balas Yunseong.
" Kejap,kau cakap ada geng kau kan? Ok! Kalu macam tu aku ikut! "Kata Yujin dgn happynya.
" Bye Wonyoung, aku pegi dulu. Jom!" Selepas itu, Yujin pon pergi meninggalkan Wonyoung sendiri.
Suasana sangat sunyi sepi sebab Wonyoung sorang II je time tu.
Dengan khusyuknya, dia pon sambung menyiapkan math yg tak siap tu."Macam mana ni, susah betik.. Aku tak paham la, kenapa lah math ni wujud huu... " Monolog Wonyoung dgn muka yg stress. Tren, dia terlungkup kan muka dia kat atas meja.
Tiba II dia terdengar suara yg menegurnya.
" Wonyoung, do gwenchana? " kedengaran seperti suara seorang namja. Sebaik sahaja dia mengangkat mukanya, dia ternampak Cha Junho yang bersinar-sinar bak matahari yg menyilaukan pandangan di depannya.
" Apa? Eh.. A.. Ok, Eh tak. Tak ok-tak ok! " Kata Wonyoung gelabah.
" Kenapa awak tak ok? "
" ah.. Math ni ha, susah sangat la.. Tak paham nak buat macam mana? "
" Ermm kalau awak tak kesah, boleh saya tolong? " tanya
Junho malu-malu kucing." Mestilah boleh!! " Balas Wonyoung dengan sinaran di matanya.
Sejak tu, Wonyoung sentiasa bersyukur sebab dia tak pandai math. So, dia tarik balik kata-kata dia tadi. Baru dia tau kenapa math ni wujud. Sebab math ni yg dinamakan formula cinta. CIA, CIA, CIA!
*Hahaha, enjoy ok. Oh, and ada sesiapa tau tak kenapa saya tak boleh nak letak gamba atau video kat sini. Macam mana ni. Kalu tau tolong comment ye. Tq😆
YOU ARE READING
[] C [] U GOT IT 🌈
Fanfiction"Anyeonghaseyo,saya Jang Wonyoung dari Sekolah Perempuan Weiha.Saya pelajar baru disini.Tolong beri tunjuk ajar." [Jang Wonyoung] "Seungwoo,kau suka dia ke ?" [Kim Yohan] 💮Jom! mendalami kisah pahit manis karakter fi...