Wonyoung POV
WAAA!! Aku lupa, hari ni Sekolah!!
AKU cepat ii capai jam yg ada kat meja tu sbb nak pastikan pukul berapa. Takut bangun lambat lagi kan.
Nasib baik.. Aku bangun awal hari ni. Tapi badan aku terasa malas nak bangun. Maybe badan aku penat sebab terlebih enjoy malam tadi kot.
Hmm..nak tido balik tak? Ada banyak masa ni..
Haishh.. Tak pelah. Aku kena jadi pelajar contoh! Yep!
Dengan semangat yg tk ikhlas, aku pon paksa diri aku ni pegi mandi. Siapkan diri.. Then aku terus pegi bawah nk breakfast.
Tapi.. Ada something aku nk buat dulu. Hehehehe..
Senyap ii aku berjalan masuk ke bilik Wooseok. Kenapa? Saje. Lagipun dia tak letak amaran 'jangan masuk'. Ape salahnya,nak tau jugak bilik lelaki ni macam mana. Rasanya dia still tido. Asal dapat jenguk kejap pon jadi.
Aku dh berdiri kat depan pintu bilik dia. Perlahan lahan aku try pulas tombol pintu tu.. Ouh! Dia tak kunci. Hehehehe..
Sebaik sahaja aku berjaya bukak pintu tu, aku tengok Wooseok xde pon kat atas katil. Pelik? Dia dah kat bawah ke?? Hm,baguslah. Aku pon terus masuk dlm bilik dia dgn confidennya yg dia xde kat situ.
"Wah! Bersih jugak ek bilik dia."
Sebenarnya.. Lagi bersih dari bilik aku. meh...
Waittt!! Baik aku tengok kalau ii dia ada simpan benda lucah ke tak. Tulah, biasanya budak lelaki sebaya dia ni memang x jauh dari benda ii macam tu.
Aku start membelek belek buku kat rak dia yg tersusun rapi tu. Habis bersepah semua. And, sedang aku sibuk mengembur buku ii dia tu, tiba ii aku rasa seram sejuk je. Bila aku pusing belakang, Wooseok dah tercegat kat situ dengan x berpakaian. Hanya tuala yg terlilit kat pinggang dia. Sah ii dia baru habis mandi. Kenapa la aku tak perasaan!!!
Aku mula buat muka bersalah. Tapi.. Ada benda lain pula yg mengalih pandangan aku. Kau rasa?
Abs dia lah!
Aku tak tau pulak yg dia pegi work out.
"W-woi! Kau tengok apa?! "
Terus dia peluk tubuh dia bila tengok aku dari tadi asyik pandang dia punya body sampai x berkelip.
" Xde pape..aku..ermm..ingat nk ajak kau breakfast tadi. Tapi kau mandi..so,baik aku pegi dulu.. "
Aku baru je nak lepaskan diri. Tapi, belum aku sempat nak keluar, dia dah tutup pintu betul ii kat depan mata aku.
Aku.. Cuak!" Kau nak pegi mana?? "
" Ermm.. Pegi bawah?"
"Jangan harap. Tak selagi kau tak kemas balik benda yg kau sepahkan tadi. "
" Ouh.. Ok"
AKU cepat ii susun balik buku ii yg aku gembur tadi dengan telitinya sambil dia tengah berdiri kat depan pintu dengan tangannya bersilang. Perhh.. Pandangan dia macam nk makan org!
"Dah siap! May I go out now?? "
......
No respon.
" Aku terima tu sebagai yes.. So, pegi dulu.. "
" Chakamman, "
Tak jadi dh aku keluar. Kuang ajak betol. Tolong jgn nk ceramah aku.. Aku benci org ceramah aku pagi ii ni..
" Kau tau apa beza kau dengan aku? "
Jap, ape ni? Nak bagi teka teki pulak. Haduhh..
" Tau. Kau lelaki, aku perempuan . Betul? "
" Salah"
"Habistu? "
"Bezanya ialah, kau menjijikkan, dan aku menawan. So, baik kau pergi sebelum kau tinggalkan banyak lagi kotoran kat sini. Shuh!"
Hishh..kan aku memang nk pegi tadi. Dia yg halang, pastu nk cakap aku menjijikkan pulak. Dasar Goblok!
Tanpa cakap apa ii, aku terus keluar dari bilik lelaki bengis tu. Elehh! Menawan otak hang! Dasar lelaki x sedar diri. Lantak lah.
AKU cepat ii pegi breakfast pastu siap ii nk pegi sekolah. Malas aku nk tengok muka budak berlagak tu lagi. Dulu ngan sekarang sama je.
"Eh, Wonyoung? Awalnya pegi sekolah. Mana Wooseok? Tak pegi dengan dia ke? " Tanya Omma yg baru nak pergi kerja.
" Tak, Hari ni Wonyoung nak ambil angin sikit. Wooseok tu lambat sangat. Malas nk tunggu. "
" Hmm. Baiklah. Hati ii ye"
"Baik, Omma. Bye"
Lepas Omma dh berlalu pergi, aku pon teruskan perjalanan aku ke sekolah. Hari ni rasa tenang sangat.. Sebab tak de Si Wooseok tu!! Dapatlah aku release stress kejap. Malas aku nak fikir pasal dia.
Tiba ii, aku rasa macam ada yg tak kena pulak. Macam ada org yg mengekori aku. Aku ingatkan Wooseok. Tapi, bila aku pandang belakang, ada satu kereta BMW berwarna hitam bergerak perlahan di belakang aku. Aku pelik.
Kenapa kereta tu macam mencurigakan je? Seram la..
AKU mula rasa x sedap hati. Tiba ii aku tergerak hati untuk berhenti. Dan sebaik sahaja aku berhenti, kereta tu pon berhenti betul ii kat sebelah aku.AKU cuba tengok dalam kereta tu, tapi cermin dia lega sangat. Apa yg aku nampak hanyalah pantulan diri aku yg dlm ketakutan.
Dan tiba ii, cermin tingkap diturunkan perlahan lahan. Aku dh seram. Rasa macam nak lari je.
"Dia cuba nk tarik aku dlm kereta tu ke?? "
" macam mana kalau aku kena culik?? "
Perkara ii yg negatif mula bermain di kepala aku.
Bila cermin tu hampir nak menampakkan tuannya, aku mula keliru. Aku fikir juga, kenapa aku tak lari je?
.
.
.
"K-kau, ikut aku dari tadi ke??"Bersambung....
__________________________________
Hohoho.. Im gonna BACK to school on 30 Disem. 😣😣😣
I wanna breath ~ Just set me free.
2020; PT3
Wishh me.
Sorry, no update yesteeday
YOU ARE READING
[] C [] U GOT IT 🌈
Fiksi Penggemar"Anyeonghaseyo,saya Jang Wonyoung dari Sekolah Perempuan Weiha.Saya pelajar baru disini.Tolong beri tunjuk ajar." [Jang Wonyoung] "Seungwoo,kau suka dia ke ?" [Kim Yohan] 💮Jom! mendalami kisah pahit manis karakter fi...