Kim Yohan POV
Wah.. Aku tak sangka masa boleh berlalu begitu pantas. Pejam celik je sekarang aku dh graduate. Aku gembira bila tengok semua kawan ii aku tersenyum bersama sama di akhir zaman remaja rasanya. Betul, kita belom dewasa. Masih banyak benda yg aku tertinggal. Ye, banyak sangat..
AKU merenung ke arah seorang perempuan. Yg kini sedang tersenyum gembira di depan keluarganya. Makin lama aku lihat senyumannya,semakin kencang hati aku berdegup. Seperti ada sesuatu yg aku ingin luahkan. Tapi, memang ada pon.
Tiba ii.. Alamak. Dia perasan aku la. Mana aku nak sorok ni. Yg paling menakutkan ialah bila dia mula berjalan ke arah aku. Alamak, Ottoke? Dia semakin dekat. Dan suara lembut dia menyapa aku.
"Yohan, awak sorang ii jeke? "
Tanya Wonyoung manis."Ermm.." (mengangguk)
"Yeke? Kesiannya. Ermm.. Jap"
Dia tiba ii memanggil-manggil Wooseok yg berada x jauh dari situ. Dengan terhegeh-hegehnya, Wooseok segera datang sambil membawa camera Canon di tangannya.
"Wooseok, tolong ambilkan gambar kitorang. "
" Haa, yelah. Cepat sikit. "
Dengan lajunya, Wonyoung terus berdiri di sisi aku. Apa aku nak buat, aku jadi kaku la.
" 1..2..3....haish,Yohan! Janganlah kaku sangat, buat la gaya sikit. "
Tegur Wooseok a.k.a photographer x bertauliah.Ish, akhirnya aku cuma boleh buat peace je. Tiba ii Wonyoung pulak tegur aku.
" Kau ni, cuba senyum sikit. Muka macam batu buat ape. Kita kan dh graduate. Hepy ii je."
Perlahan ii aku senyum. Tapi senyum yg nampak x nampak gitu la. Dan Wooseok pulak tiba ii menyampuk.
"Dah, dah. Cepat sikit! 1..2..."
Time aku dh bersedia ni la, Wonyoung tak sengaja terpijak kaki aku. Aku be like.... Muka sabar je..
"1..2..3..(kcak!)ok dah. Aku pegi dulu. Banyak lagi gambar kenangan aku kena amik. "
Lalu.. Wooseok pon pergi. Kini tinggal kami berdua kat situ. Dengan dedaun kering yg berguguran,dh rasa macam dlm drama pulak.
Mula ii, rasa janggal tu ade la. Then, dia pulak nak minta diri dulu. Patutnya aku nk luahkan sesuatu kat dia waktu tu tapi yg bodohnya aku pergi biarkan dia pergi. Macam... Serius ah, bodohnya aku.
Haishh! Apa aku buat ni!?
AKU kena kejar dia. Aku yakin dia takkan datang pada aku,so lebih baik aku yg datang pada dia.
"WONYOUNG! CHAKKAMAN! "
Sambil tercungap - cungap sbb mengejar dia tadi. Akhirnya dia memandang kearah aku. Lalu dia memalingkan tubuhnya di depan aku. Aku mesti, sekarang!
" Ada ape Yohan?? "
" A-aku.. AKU SUKA KAU!! "
Oops.. Aku tercakap kuat sangat ke. Mesti dia terkejut. Tengok reaksi pon dh tau. Sebenarnya.. Aku pon terkejut sbb perkataan tu yg tiba ii muncul. Wah.. Directnya aku. Aku terus tutup muka aku nk sorok rasa malu ni.
" M-mianhee... Aku.. Cuma.. Bergurau je dengan kau tadi. HA-HA-HA (ketawa janggal). Aku pergi dulu.. Kbye"
AKU terus pandang belakang pastu berjalan pergi dari tempat tu. Sambil ii tu, aku mengetuk - ngetuk kepala aku atas rasa malu dengan apa yg baru aku buat tadi. Aduh.. Nampak sangat dia x suka aku. Habis kena reject. Dh tau dh.
Tapi, tiba ii langkah aku berhenti apabila seseorang memanggil namaku.
"Yohan! "
AKU pandang belakang dan nampak Wonyoung yg masih berdiri di sana. Orang yg sama memanggil namaku tadi. Dengan senyuman yg terukir di bibirnya, dia perlahan lahan berjalan ke arah aku. Pergh..dup dap Dup Dap nya terasa di dada.
" Yohan.. Boleh tak aku nk tanya kau Something? "
" Nak tanya ape? "
" Kau baru confess kat aku ke tadi? "
Erk.. Asal dia tanya pasal bende tu. Aduh..
" M-mana ade! A-aku.. Kan dah cakap aku gurau je"
"Ooo.. Yeke. Bukan ape, aku baru ingat nak terima tadi. "
" W-what! Kau terima?"
"Terima ape? "
" Terima apa yg aku cakap tadi"
"Kau cakap apa? "
" Aku suka kau! "
Oops.. Apa yg aku buat lagi ni. Aku suka dia? Tapi memang betul pon. That 's mean.. Dia pon suka aku JUGAK ke??
Muka aku tiba ii jadi blur kejap. Keadaan ni sangat timun ye guys.
Kemudian Wonyoung mula bersuara." Kau ok tak ni? Kau.. Faham tak apa yg aku cuba nak cakap ni??"
"Tak."
Jujurnya aku jawab. Terdengarkan jawapan aku tu, Wonyoung mula ketawa kecil.
"That's mean.. AKU PON SUKA KAU.. faham? "
Ok, aku dh faham. Wah.. Xde siapa tau betapa gembiranya hati aku sekarang.
"SO.. Kita official la ni?"
"Yep"
AKU x boleh tahan diri aku dari tersenyum sekarang ni. Aku cuma.. Terlalu gembira. Bila dia tengok aku tersenyum macam tu, dia pon turut tersenyum sama. Bila masing ii tersenyum ni.. Aku rasa kitorang ni comel pulak.
Setelah sekian lama.. Akhirnya aku berjaya. Terima kasih, Wonyoung. Now, aku kena buat dia tahu yg aku nomu nomu sukakan dia,seriously.
__________________________
.
......
............
YOU ARE READING
[] C [] U GOT IT 🌈
Fanfiction"Anyeonghaseyo,saya Jang Wonyoung dari Sekolah Perempuan Weiha.Saya pelajar baru disini.Tolong beri tunjuk ajar." [Jang Wonyoung] "Seungwoo,kau suka dia ke ?" [Kim Yohan] 💮Jom! mendalami kisah pahit manis karakter fi...