Chapter 6 : Love Undercover

240 30 1
                                    

Lee Eunsang POV

Alololo..comelnyer Yujin ni. Time tido pon cantik, macam teddy bear. Aku tak tau lgi cara apa yg boleh aku buat untuk buat Yujin perasan yg aku suka dia. Takpelah..nnti dia tau jugak kot. Aku pon sambung lah mengelamun tntang masa depan aku dgn Yujin nanti... Alahaiii

Sebok betul la Wonyoung ni. Buat semak jer . Kan dah terhalang dah pandangan aku nk tengok bidadari aku.hishhh
Time-time ni lah nak datang.

End POV

fyi, diorang semua ni dah kenal each other maknenye diorang dh tak kekok sangat la..

Jang Wonyoung POV

Pergh! Sedap beb dapat duduk. Kesian tulang aku dah sakit-sakit. Ni sume salah Kim Wooseok tak gune tu. Harap muke jer hensem tapi perangai burok. Nasib baik Junho ade tolong aku tadi. Kalau tak memang tergalih la tulang belaakng aku ni.

Ok,first thing to do..aku nak kenakan Yujin sebb tinggalkan aku tadi. Wahaahah!!terima lah balasanya

"Yujin!!" dengan sekuat hati aku jerit kat telinga dia. Tapi....dia still tak bangun . Wah! Daebak betol. Dah la buat peta dunia kat atas meja tu. Selekeh punye pompuan. Tak ngaku kawan nanti kang.

Hmmm..bende ape ek yg boleh aku buat lagi? ......................................................................................

HAAAH!!

Yujin kan tak suke sekolah. Hehehe aku tau nk buat ape...

"Yu-jin...ba-ngun....kau taknak balik ke..dah pukul berapa dah ni.." bisikku di telinga Yujin

And akhirnya dia bangun jugak. See,kan aku dh kata..

"Huh?dah pukul berape ni? Dah lame ke kelas habis? " tanya Yujin yg tengah dlm keadaan mamai.

"yer wei,dh lame dah kelas habis..cepat jom kite balik" kata aku sambil acah-acah kelam kabut sebab nk balik. Then dia pon ikot jugak kemas barang dia dgn rushingnye.

Tanpe teragak-agak, Yujin pon terus bangun and capai beg dia sbb nk balik. Tiba-tiba, time dia nk keluar kelas tu boleh pulak dia terlanggar seseorang. Aku yg kat sini tengok jer telatah Yujin tu. Haha  dia tak tau yg dia kena prank. Macam tengok drama pulak. Kene ade popcorn ni..

END POV

"Eh, Hwang Yunseong. Sorry-sorry..aku dah lambat ni. Nanti mak aku marah."Kata Yujin selepas terlanggar Hwang Yunseong mase nk kluar tadi.

#DIASTILLMAMAI

Tiba-tiba, Hwang Yunseong tu menarik beg yg digalas Yujin sehingga dia hampir terangkat.

"Hei! Ape ni? Lepaslaa..aku dh lmbat ni!"ronta Yujin.

"Ape masalh kau ni? Dah mabuk ea. Kelas first pon blom start lagi yg kau beria sangat nk balik ni pahal?" kata Yunseong dengan reaksi peliknye.

"Haa?? Tapi...tadi Wonyoung kata..dh bal..."kata-kata Wonyoung terus thenti bila dia tengon jam kat tangan dia tu baru jer menunjukkan pukul 7:30 a.m. Huhu..kesian Ahn Yujin

Yujin pon dengan malunyer duduk la balik kat tempat duduknye sebaik saje Yunseong menyedarkannye. Wonyoung memang dh takleh nk cover galak dia dari tadi. Dah terbahak-bahak macam ape.ish..ish.ish...seronok la tu prank orng.

Setelah Wonyoung berhenti ketawa, Yujin mula buat muka dendam dia kat Wonyoung. Lee Eunsang yg nampak kejadian tadi pon rase mcam kelakar ade, rase jeles pon ade.

Yang penting sekarang ni Yujin dh marah sangat la kat Wonyoung. But its ok, there always a way.

"Hehe, sorry la. Lagipon,kite 2x5 ok. Dah lepasni aku dah tak buat lgi . I promise. And ..nanti aku belanje aiskrim, ok?" bodek Wonyoung.

"Oklah,fine. Tapi janji ea kau nak belanja aiskrim. Kalau tak,kau yg aku jadikan aiskrim nnti." Balas Yujin. Nasib baiik Wonyoung ugut Yujin dengan aiskrim. Siape jer tak suke perkataan 'belanja' dan 'aiskrim' kan...

Masa lagi beberapa minit class dh nk start,barulah dia nmpak kelibat' Si Yohan Acah' dan 'Si Wooseok Tak Guna' serta 'Han Seungwoo Yang Berbeza' (ni semua gelaran yg terlintas di kepala hotak Wonyoung bile nampak mereka selalu)

And like always la..dimana tiba-tiba ade asap yg muncul entah dari mane cume kali ni takde lagu yg menjengkelkan jer. Kalau ade memang dah lame dah Wonyoung sepak-sepak muke diorang. Bukan ape,dia cume rase annoying jer sbb lagu tu tak layak bgi mereka. Nonono...

Pastu sempat pulak Yohan tu menjeling-jeling dan tersengih kat Wonyoung. Ok,ni ape yg Wonyoung rase:

1.rase nak sepak
2.menyampah giler
3.nasib baik kau hensem
4.ape salah aku?
5.dia fikir dia siape?!

Then ,kelas pon bermula..dengan beberape moment yg membosankan.......sebab tu author tak pernah cite dan tak ingin nk citer..biaselah kan,school life..uhh!!

KRING! KRING! KRING! [WAKTU REHAT]

"yes! Akhirnye dh rehat. Ha! Mane aiskrim aku ? Ppalliwa.." Kata Yujin ingin menuntut aiskrinnyer.

"Yela-yela, jap. Kau tunggu sini,aku pergi beli.ok." balas Wonyoung lalu berlalu pergi membeli aiskrim yg dijanjikan.

Sementara tu, kat kelas tu memang sunyi sepi la sbb cume ade Ahn  Yujin dan Hwang Yunseong jer dlm tu. Serius 'AKWARD' sangat. Yela, dh la diorang duduk sebelah-seeblah jer.

Dengan tiba-tibanya, suara Yunseong memecahkan kesunyian.

"Woi, Yujin. Nah" kata Yunseong sambil meletakkan tiga ketuk objej yg kelihaatn seperti candy.

"wah ! Candy. Thank you" kata yujin dgn terujanya. Yelah kan, Yujin tu 'dessert lover' termasuk candy.

" Tapi tu bukan gula-gula pon" Dengan selambanya Yunseong jawab.

"ha?!! Habistu ni ape? Jangan-jangan ni........HAAAH!!!"

***************************

huh..stay tuned to know what happen next😙

[] C [] U GOT IT 🌈Where stories live. Discover now