Chapter 9 : Good to me

207 24 0
                                    

Hari-hari biasa seterusnya..

*kini Wonyoung semakin terbiasa dengan persekitarannya yg sekarang seperti..sudah ade crush dan lain-lain..nantikan!




Pada cuti hijung minggu

"Yay!!cuti~cuti~ Finally, now i can release my stressed..Yahoo!!"Jerit Wonyoung sambil melompat-lompat di atas katilnya.

"Tapi..aku bosan la. Nak keluar jalan-jalan dgn Yujin lah. Hope dia tak busy."

Wonyoung pon mendail nombor phone Yujin dngn hati yg girang.

                        On call

Yujin : Yobuseyo?

Wonyoung: Good Morning Yujin~ah!!

Yujin: De, ade ape call ni?

Wonyoung: Kau ade buat ape-ape ke harini?

Yujin: nope. Aku tengah kebosanan ni.

Wonyoung: yeke! Samalah kite. Jom keluar!

Yujin: Bile? Sekarang nak?

Wonyoung: on jer, jom ah!

Yujin: nice! Pergi siap cepat. Kita jumpa kat cafe Rally Point yg kat depan sk tu . Pukul 10 a.m sharp ok. Jangan lambat tau.

Wonyoung: ok sis! No problem, see you there. Bye!

                     End call

Selepas beberapa jam bersiap, wonyoung pon turun ke ruang tamu untuk bertemu dengan pakciknya. [rumah dia 2 tingkat tau]

"pak cik, wonyoung nk keluar ngan kawan hrini."

" ermm ok.pergilah,tapi wonyoung nk naik ape"

"Naik grab jer,lagipon tempatnye kat depan sk jer . Tak jauh pon."

"ok pergilah. Have fun! Ahti-hati tau."

"ok,thanks! Love yu!" Kata Wonyoung lalu memeluk pakciknya. Then dia pon pergi ke Cafe Rally Point tu.

"Kejap je dah besar anak buah aku sornag ni." Monolog pakcik lee dengan bangganya.

Di Cafe Rally Point

"Haishh, mane yujin ni? Aku lambat sangat ke? Aku baru lamat 3 minit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Haishh, mane yujin ni? Aku lambat sangat ke? Aku baru lamat 3 minit." Kata Yujin sambil matanya melilau mencari kelibat yujin.

"Wonyoung! Sini-sini!"Jerit Yujin yg berada tak jauh darinya.

"oh! Kat sini kau rupenye. Nape aku boleh tak perasan ah?sorry ea.."Kata Wonyoung lalu duduk di meja yg sama dgn yujin.

"Tulah kau, dah tau rabun tu lain kali pakai la spec."

"hehe..sorry -sorry"

Mereka pon bual,bual,bual the dorang makan,makan,makan and minum,minum,minum. Sampailah satu masa yg ditakdirkan ni...

"Burp~  Wah! Kenyangnyer.. Wei, aku nak pegi toilet jap. Kau tolong bayarkan eh. Nah ni kad aku,biar aku belanje..k aku pegi dulu!" Kata Yujin lalu terus pegi ke toilet untuk membuang hasratnye

"Eh tunggu! Tapi aku.....tak tahu laa..."

Kesian wonyoung...belum sempat dia nk cakap tapi Yujin dh jauh dri pandangan.

"ermm..xpelah, maybe takdelah susah sangat ..kan?"

wonyoung pon pergilah ke arah kaunter dgn hati yg berat. Dia rase macam org asing dah. Yela, dia tu memang takde pengalaman langsung nak buat bende-bende ni. Maklumlah budak kampung. Serius ni first time dia pergi cafe. Manelah dia tahu!

So, ianya very memakan masa yang sangat lama. Tanpa disedarinya,dia kini dh berada betul-betul di depan kaunter.

"Alamak, macam mane aku nk bayar ni. Kenape Yujin bagi aku kad?duit kertas kan lagi senang..ahh...ottoke?" kata Wonyoung di dlm hati.

"Hoi!! Apende yg lambat sangat ni?! Boleh cept sikit tak?! Saya dah lambat ni!!" Tengking seorang lelaki yg sama-sama beratur di situ.

Time tu Wonyoung dah cuak giler dah. Dia pon tak tau ape yg dia bileh buat.Tiba-tiba..ade  'seseorang ' datang and berdiri di sebelah dia.

" Tolong berikan saya satu Cuppocino ye. Oh, and lot of whipped cream..thank you" Kata 'seseorang'  tadi kepada casher tu.

"Nah, ni Cuppocino encik. Harganya 5$ " Balas casher tu.

'seseorang' itu lantas memberikan kad kreditnya kepada casher itu sambil berkata.

"And biar saya bayarkan untuk 'dia' ni ( iaitu Wonyoung) . Dia girlfriend saya.Maaflah sebab buat rmai pelanggan awak marah"

"Oh yeke,its ok. Macam tak biase jer..haha..ok have a nice day."Balas casher tu dengan senyuman yg lebar.

Tapi..kejap..

Wonyoung yg dari tadi jadi orng tengah terus jadi pelik bila 'seseorang' tu kata macam tu..

Wonyoung yg dari tadi tertunduk akhirnya memberanikan diri untuk memandang wajah 'seseorang' tu dan betapa terkejotnye dia bila dapat tahu yg dia tu...


Haha..have fun tak? Maaflah sbb lama tak update.But dont you guys worry because tak lama lagi nk cuti akhir tahon. Yaay!! No more school!! Ok, see you soon!!

Oh ye!

Hepy beday to Wooseok and Eunsang !







[] C [] U GOT IT 🌈Where stories live. Discover now