"Wonyoung.. Saya suka awak.."
"Saya pon sama.. "
Mereka akhirnya berjaya meluahkan perasaan masing ii. Muka malu ii Seungwoo dh x boleh nk lindung lagi. Dan apabila mata mereka bertemu, Seungwoo mendekati Wonyoung dan melihat ke arah bibir dia. Perlahan-lahan dia mendekatkan bibirnya manakala Wonyoung sedang menunggu sambil menutup rapi matanya. Tinggal beberapa inci saja lagi untuk bibir mereka saling bertemu. Dan....
Dia terbangun.
Apabila dia membuka matanya, org yg berada di depannya kini bukannya Seungwoo. Tapi Kim Wooseok. Tak guna..
"Baru sekarang nak bangun? Mimpi indah tak malam tadi? Aku tengok bibir kau tu muncung ii ke depan. Tengah mimpi apa tu.. "
" Hishh!! Kau ni. Takyah sebok la hal aku! "
" Hahaha..yelah ii.. Dah, cepat bangun. Omma ada masakkan brrakfast tu. Pegi makan dulu nanti sejuk. "
" Omma dah pegi kerja ke? Awalla"
"Awal hotak hang. Dah pukul berapa dah ni. Kau yg bangun lambat"
"Haa!? Alamakk.. Mana Phone aku!? "
" Apahal kau ni? Apa yg penting sangat tu?? "
" Aku lupa nk wish beday Yujin. Hari ni beday dia. Alamak.. Macam mana ni? "
" Ouhh..sebab tu je ke.."
"Fuhh!! Nasib baik dia tak marah."
"Memangla..dia kan kawan baik kau"
"Jap!! Dia kata malam ni dia nk buat beday parti kat umah dia! Jommm pegi dengan aku! "
" Emm.. Malas lah. Buat apa aku nak pegi parti dia. "
Lepas Wooseok cakap macam tu, Wonyoung terus memandang tepat ke arah Wooseok dengan mata pchyco dia.
" Kau ni, tak enjoy la. Selagi kita masih muda ni la masanya nak enjoy. "
" tsk, Yelah.. Fine. Aku ikut kau.. "
" Yay, bagus! Tapi sebelum tu kita kena belikan hadiah untuk dia. Tapi.. "
Wonyoung mula memandang ke arah Wooseok lagi, tapi kali ni dengan mata kesian pulak.
" Jangan cakap kau nak suruh aku teman kau lagi untuk pegi beli hadiah dia."
Wonyoung terus mengangguk - angguk dengan mata kesian dia lagi. Dan akhirnya, wooseok pasrah je. Kalau dia cakap tak nak pon dia tetap kene pegi jugak. Sedeyh kan.
.
.
.Macam biasalah di mall..
"Wooseok-ah, ppalliwa.. Janganlah jalan lambat sangat. Macam siput tau tak"
"FINE.. "
Selepas 2 jam berada di situ, akhirnya Wonyoung berjaya mendapatkan hadiah untuk kawannya itu.
" Yay! Akhirnya, aku dh dapat hadiah untuk Yujin. "
" Hmm.. Baguslah tu, Jom balik. "
" Aipp! Ni baru aku punye, kau punye mana? "
" perlu ke?? "
" Perlu la! Dia kan kawan kau jugak. Bukan ke? "
" Ahhh..lantak lah.. Belikan jelah ape ii untuk aku"
" Mana boleh. Kan tu hadiah kau, kau mestilah pilih sendiri. "
" Oh yeke? " Sambil memandang Wonyoung dengan muka yg menjengkelkan.
" Oh ye" Balas wonyoung dengan muka yg sama.
Dengan kerelaan dan kepasrahan hatinya, dia pon turutkan saja permintaan Wonyoung dan dia main grab je apa yg ada berdekatan dia. Nak cepat punye pasal, dia tak ambil kesah pon tentang benda yg dia ambil tu. Tau ii je dh bayar pastu balik umah.
.
.
.Malam itu, di beday parti Yujin...
"Wah...meriahnya." Kata Wooseok yg kagum macam tak kagum.
"Ofcos la.. Dia anak CEO ok.. " Celah Wonyoung.
Sedang diorang tercegat kat depan pintu tu, Yujin pon datang menghampiri diorang.
" Wony!! Tunggu apa lagi? Masuklah"
Sapa Yujin sambil tersenyum gembira."Oh ye, nak masuk la ni. Nah, ni hadiah untuk kau. "
" Ouww, tq very muchh"
"Jap, ni Wooseok pon ada belikan hadiah untuk kau. Bagi la dia. "
" Ermm.. Nah. Hepy befday.. "
" Err..tq."
Serious akward giler diorang tu.
"Wonyoung, aku nak pegi cari Yohan. Kalau ada apa ii cari aku. "
" ok"
Selepas Wooseok pergi, Yujin pon minta diri jugak sebab dia kene layan ramai tetamu. So, Wonyoung pon pergilah cari makanan. Terus terbeliak kau mata dia sebab tengok banyak gile makanan mewah kat atas meja tu. Penuh satu pinggan dia isi dengan makanan yg pelbagai jenis.
Untuk mencari keselesaan nk makan, dia pon pergi ke ruang balkoni yg dh tersedia meja dan kerusi dan kat situ pon tak de org. So, dapatlah dia makan dengan tenang nya.
Dan sedang Wonyoung menyumbat makanan dalam mulutnya, ada seorang lelaki yg tak dikenali duduk di kerusi yg betul ii berada di depannya. Dahla masa tu mulut Wonyoung tengah penuh. Sampai tersedak dia bila lelaki tu tiba ii datang.
"Awak ok tak? " Tanya lelaki misteri yg tak diundang tu.
" Takpe ii, saya ok"
"Awak mesti terkejut kan sebab saya tiba ii datang. Kita bukannya kenal pon. Apa ii pon, saya Lee Hangyul. Awak? "
" S-saya.. Jang Wonyoung. " Mulut masih penuh.
" Ermm.. Wonyoung.. Awak tau tak saya rasa.. Saya baru je terjatuh cinta pandang pertama dengan awak. Sebab awak sangat menawan. Sudi tak awak.. Jadi girlfriend saya? "
Kata Wonyoung dlm hati;
'lelaki ni biar betik??! Dia dh gila ke ape. Tiba ii datang sini pastu nk suruh aku jadi girlfriend dia. Sah ii dia ni gila. Cepat gile jatuh cinta. Biasanya lelaki macam ni playboy. Tak nak aku! Bahaya!! '
.
" Ermm.. Maaflah, tapi saya tak nak.. "
" Kenapa?? Oh, ni mesti sebab lelaki tadi kan. Saya dah agak dah. Baik awak jangan teruskan hubungan dengan dia. Sebab dari pandangan saya, dia tu macam jenis yg tak setia. "
" Eh, awak jangan nk cakap dia macam tu eh! Mana awak tau dia tu setia ke tak setia?! "
" Mestilah saya tau, lelaki semua pon macam tu. "
" Jadi awak pon sama jela! "
" Awak kena faham. Saya tak macam lelaki lain... "
Tiba ii lelaki tu mula memegang tangan Wonyoung. Dan setiap kali Wonyoung cuba nk lepaskan, genggaman dia semakin kuat. Lelaki tu memang pschyco betul!!
Dan tiba ii, lelaki itu mula berhenti bergelut apabila bahunya disentuh oleh seseorang.
Adakah dia datang untuk menyelamatkan keadaan??
Ataupon dia lelaki sama yg setaraf dengan lelaki di depan Wonyoung itu??
Bersambung....
______________________________________
-wuarghhh!!! Amalan membaca perlu diterapkan. Hahah haha.. Byee. Maaf semalam tak update. Ngan tok sangatlah.. Ni pon buat malas ii sebenarnya.., 😅😅😅
YOU ARE READING
[] C [] U GOT IT 🌈
Fanfic"Anyeonghaseyo,saya Jang Wonyoung dari Sekolah Perempuan Weiha.Saya pelajar baru disini.Tolong beri tunjuk ajar." [Jang Wonyoung] "Seungwoo,kau suka dia ke ?" [Kim Yohan] 💮Jom! mendalami kisah pahit manis karakter fi...