"Hai Wonyoung! Awalnya awak datang. Wooseok tak de dgn awak ke" Sapa Seungwoo apabila melihat Wonyoung masuk ke dlm kelas.
"Hmm.. Wooseok? Dia terbaring kat umah. Demam katanya. Gedik betul. "
" Ouhh"
"Ermm.. Seungwoo.. Sebenarnya, saya nk cakap Something nk cakap ni. Sebenarnya.. Saya... "
"Sya pon sama."
" Ape?? "
" Saya pon sama. Saya pon suka awak, Wonyoung. "
Muka Wonyoung terus bertukar merah. Macam mana Seungwoo boleh tahu perasaan dia. Sebab.. Memang betullah, itu apa yg Wonyoung ingin luahkan tadi.
Dengan tiba ii, Seungwoo memegang tangan Wonyoung hingga membuatkan jantung Wonyoung berdegup dengan laju.
"Sekarang ni.. Saya milik awak. So, kita tukar gelang persahabatan ni.. Jadi gelang kekasih. Ok? "
Dengan malu-malu, Wonyoung hanya mengangguk. Dia terlalu termakan dengan kata ii Seungwoo tu.
Dan kemudiannya, datang la pula Yohan dengan tangannya yg berbalut. Yohan agak terkejut apabila melihat Seungwoo dan Wonyoung berpegangan tangan di depannya tetapi lepas tu dia hanya menundukkan wajahnya.
"Yohan! Kenapa dengan tangan kau? " Kata Wonyoung pabila melihat tangan Yohan yg berbalut itu. Dengan segera, Yohan terus menyembunyikan tangannya dibelakang.
" Yohan, ape dh jadi? " Tanya Seungwoo pula dengan muka risaunya.
" Ermm.. Aku... "
" gaduh. " Kata Yunseong yg tiba ii mencelah lalu dia terus mendapatkan bahu Yohan.
" Kau bergaduh lagi? " Tanya Seungwoo dgn nada yg marah. Tapi Yohan hanya mengangguk.
" Alah.. Seungwoo.. Biasalah tu. Bukannya kau x pernah bergaduh pon kan. " Kata Yunseong.
" Ha, Wonyoung. Aku rse baik kau jangan pilih lelaki yg macam ni. Sebab dia dulu lagi terok daripada Yohan. Nak tau tak dia buat ape? Dia pernah merokok, buli budak junior, ponteng kelas.. Ha.. Yg paling terok, dia pernah malukan ex girlfriend dia depan semua org. Sampai dia pindah sekolah. Haha.. Jahat betol. " Kata Yunseong lagi.
Seungwoo terus terkejut dgn fakta silam yg diungkit Yunseong itu, dia terus memandang ke arah Wonyoung untuk melihat reaksi dia. Sah-sahla, dia buat muka keliru. Dia tak sangka Seungwoo dulu macam tu.
" B-betul..ke..Seungwoo?? " Tanya Wonyoung inginkan kepastian.
" Ermm.. Itu dulu! Sekarang Saya dh berubah. Betul! "
" Saya percaya.. Tapi.. "
" Tapi?? "
" Maafkan saya.. "
Wonyoung segera keluar dari kelas memandangkan masih awal untuk kelas bermula.
" Hishh! Ape masalah kau ni Yunseong!? " Marah Seungwoo.
" Ape?? Salah ke aku cakap. Korang, dh declaire ke? "
" Tadi Ye! Sekarang dh tak! Semua salah kau"
"Aik?aku pulak. Yalah.. Sebab pompuan kah jadi macam ni. Bukan ke kita dh janji.. "
" Huh...baiklah, aku mintak maaf. Aku.. Cuma bengang je tadi. "
" Memang pon"
"Aku.. Nk pegi jelaskan kat dia. Oh ye, terima kasih atas kata ii kau tadi. Membantu sangat"
Kemudian, Seungwoo pula keluar dari kelas itu. Tanpa sedar, Yohan dari tadi buat ape?
"Yohan?? Kau ok tak. Asal kau ni diam jek dari tadi"
"Ermm.. Aku ok.. "
" Eleh, gebang ah kau. Takpe, aku tau semuanya. "
" Tau ape?? "
" Tu. Tangan kau. Aku tau kau tak gaduh pon. Aku sengaja tipu Seungwoo tadi. "
" So..kau tau pasal... "
" Wonyoung. Ye aku tau. "
" Macam mne!? "
" Semalam, aku dengan Junho dlm perjalanan nk masuk kelas sbb nk amik barang. Pastu aku nampak Wonyoung baru nk keluar. Lepas tu kitorang nampak Seungwoo pulak keluar. Kitorang pikir nk masuk kelas terus. Tiba ii, kitorang ternampak kau pula dlm kelas. Tapi masa tu kau macam tengah tahan marah. So aku cadang kita tunggu kau keluar. Tapi kau tak keluar ii. Tiba ii aku dengar bunyi org tumbuk dinding. So.. Kau rasa? "
" Ermm... "
" Betul kan! Kau.. Suka dia juga kann?"
"Itu..."
"Huh.. Betul la tu. Kau sepatutnya cakap ngan kitorang. X payah la sampai nk mencederakan diri. Kitorang semua risau tau tak. "
" hmm.. Maaf. Aku cuba.. Tapi.. X boleh. "
" Kenapa? Sbb kau tau yg Seungwoo pon suka dia jugak? "
" ye.. And aku cuma x nak dia kecewa je. Dia kawan aku.. "
" Betul. Korang pon kawan aku. Ingat tu. Takpe, aku yakin kau boleh bagi tau perasaan kau kat dia nanti."
"Thanks, bro."
"No problem lah! "
...........
Kim Yohan POV
Haishh.. Buat sakit mata je tengok diorang masuk kelas sama ii. Jap.. Macam mana kalau diorang dh Get back. Oh no!
AAHH..ape ape pon, kelas dh nk start ni. Lantakla diorang tu. Malas nk layan. Nanti fake love je.
Dh bertahun aku tunggu dia. Tapi dia x pernah nk paham perasaan aku. Aku suka kau tau tak?!! Haishh.. Tapi boleh pulak kau suka kawan aku. Geram ah
Takpe ii, sabar Yohan.. Aku tau kau boleh bagi tau dia nanti. Sabar je lagi..
End POV
Bersambung....
__________________________________
SO sadddd.... Dh nk habis dh ff ni. Sabo yeer.. X tau la esok sempat update lagi satu ke tak. Sebab esok dh nk baik sek lagi.maybe kita jumpe raya cina nanti okeyh.
Oh... And the News..im so sadddd Now. X1 nak disband betul ii ke? Perlu ke? Kesian diorang..
YOU ARE READING
[] C [] U GOT IT 🌈
Fanfiction"Anyeonghaseyo,saya Jang Wonyoung dari Sekolah Perempuan Weiha.Saya pelajar baru disini.Tolong beri tunjuk ajar." [Jang Wonyoung] "Seungwoo,kau suka dia ke ?" [Kim Yohan] 💮Jom! mendalami kisah pahit manis karakter fi...