Chapter 21 : Your Eyes On Me

166 25 4
                                    

" Yohan. Kau ok tak ni? Aku pelik la dengan perangai kau ni? Tak pernah ii aku tengok kau macam ni. Kau ada nk  cakap something ke kat aku? Cakap jelah."  Kata Wooseok kepada Yohan yg kelihatan mencurigakan itu.

"Ermm.. Sebenarnya... Ada. " Balas Yohan sambil memandang tepat ke arah Wooseok.

" Ape dia? Cer citer"

"Tapi.. Aku bukan nk cakap pasal kau. Sebenarnya.. Pasal Cousin kau tu. "

" Cousin aku? Wonyoung? Kenapa dengan dia? "

" Kau ingat tak masa kita sekolah rendah, ada sorang budak perempuan yg kita selalu kacau dia tu. "

" Budak perempuan?.. Oh!  Budak perempuan yg kita pernah tolak dia masuk sungai tu ea. Sampai dia hampir lemas.. Tapi masa tu kau tiba ii terjun sebab nak selamatkan dia. Hahaha.. Aku ingat lagi.. Masa tu kau dh macam hero dh. "

" Ye.. Tapi lepas tu kan dia dah pindah sekolah sebab trauma. Kalau aku tak terjun selamatkan dia, mesti kita yg mati sbb buat dia macam tu. "

"Hmm.. Tapi, ape kena mengena budak perempuan tu dengan Wonyoung??"

"Tulah.. Aku rasa kan.. Budak perempuan tu Wonyoung la.. "

" Huh??  Macam mana kau tau. "

" Mata dia. "

" Mata?? "

"Ya, aku ingat lagi. Mata dia memang sebijik dengan mata budak perempuan tu.."

"Jap..macam mana kau boleh tau mata diorang sama? Kau pandang Wonyoung pon jeling ii je. Ke...selama ni kau memang.. Adore dengan dia"

"Errr..Mana ada! A-aku cuma.. Rasa je kan.. "

" Yela, whateverrr..  "

"Tapi.. Cuba nanti kau tanya Cousin kau tu. Tapi kau janganlah cakap pasal kita. Aku yakin budak perempuan tu pon masih bencikan kita. Cuba kau tanya yg dia pernah tak ada pengalaman buruk masa sekolah rendah. Tanya tu je."

"Emm..okla.nanti aku tanya dia. Tapi kalau memang dia, kau nak buat ape? "

" Adalah.."

"Humph. Sukati kaula. Dah aku nak tido. Tepi. "

.
.
.

Keesokan harinya, di depan kedai MULAN BAKERY.

Han Seungwoo POV

Ok, ni lah harinya.. Setelah sekian lama aku menahan perasaan aku ni. Hari ni aku mesti luahkan juga. Yep, HARI NI JUGAK!

Tapi.. Kenapa dia tak muncul ii lagi ni. Malam tadi janji nk jumpa kat sini. Harap ii dia tak lupa..

Tiba ii, dari jauh aku nampak seorang perempuan yg memakai baju biru sedang tergesa-gesa berlari ke arah aku. Ketika itulah, aku tersenyum. Sebab dialah orang yg aku tunggu-tunggukan.

"Seungwoo.. Biann..tadi ada anjing tu bawak lari kasut saya. Penat saya kejar dia tadi. Fuh.. "

Haih..aku tak boleh la macam ni. Aku cuma tak boleh berhenti tersenyum setiap kali dengan dia. Lagi ii bila dia cerita pasal kasut dia dengan anjing tu.. Tak boleh lah.. Comel sangat!

" Its ok, saya pon baru je nak call awak tadi. So.. Hari ni kita nk buat ape dulu?"

"Ermm.. Ma-kan? Saya laparrrr"

"OK lah.. Jom makan. "

" Nice! Jom. "

Dia ni kelakar la.. Mesti dia suka makan. Hmm.. Aku cuma harap aku boleh jadi macam Wooseokii. Duduk serumah dengan dia, makan dengan dia . Aku yakin takkan pernah muak tengok muka dia hari ii.

End POV
.
.
.

Sepanjang hari cuti yg indah itu, Wonyoung dan Seungwoo bergembira bersama-sama walaupun sebenarnya masing ii masih tak tau tujuan diorang apa sebenarnya . Mungkin ini dinamakan... Dating? Or just hangout?
Entahlah, yg penting masing II gembira.

Jadual mereka padat dengan aktiviti ii menarik iaitu makan ii, pegi arcade, pegi  coin karaoke, pegi photoboth, and Last sekali, diorang pegi stall ii tepi jalan sbb nk cari makanan lagi untuk Wonyoung. Tak habis ii keje dia makan jee. Then, mereka pon berjalan bersama-sama lagi sebelum pulang ke rumah.

"Ermm.. Seungwoo" Kata Wonyoung lembut.

"Ye.. " Balas Seungwoo berserta senyuman.

" Terima kasih tau, hari ni besssttt sangat. "

" sama-sama.. Saya pon rasa seronok hari ni. "

" Tapi kan, kenapa awak tiba ii ajak saya keluar sebenarnya? Sebab ramai org cakap yg kita tengah dating. Malu tau tak"

"Kalau orang lain dh cakap macam tu.. Apa salahnya. "

" Hishh.. Ape awak mengarut ni? Awak ingat kelakar la.. " *pura ii marah padahal suka.

" hahaha.. Tak de lah, gurau je. " *sebenarnya dlm hati nak kata 'betullah' tapi otak kata 'gurau je'.

Sudah.. Masing ii broken. Nampak sangat diorang berdua tu suka sama suka. Go on jela, kan author dh annoying.

" Wonyoung.. Awak hari ni nampak comel la.. " Kata Seungwoo malu ii.

" Huh? Comel?  Habis tu sebelum ni saya tak comel ke?! " Kata Wonyoung pulak pura ii marah.

" Eh?  B-bukan macam tu... Maksud saya.. Hari ni awak nampak makin comel sebab awak pakai baju tu. "
Seungwoo dh panik belike.

" Psstt!  Ape awak ni..saya gurau jela. Takyah la muka panik sangat.. "

" oh.. Hehehe... "

" Awak tu yg comel.. "

" Haishh.. Janganlah.. "

Setelah beberapa minit berjalan. Awak comel la.. Awak itu la.. Bla Bla Bla. Mereka pon masing II putuskan untuk berpisah. I mean,  masing II balik umah masing II. And sayangnya.. Seungwoo x sempat nak luahkan perasaan dia kat Wonyoung tadi walaupun peluang depan mata.

Mungkin dia fikir, "Takpe lah.. Kalau hari ni aku beritahu, mesti dia terkejut"  ataupun "Its ok, ini mungkin lebih baik. Jangan risau, mesti ada peluang lain nanti"

Baik kau jangan suka bertangguh wahai Seungwoo.  Kalau kau tak bagi tau dia tentang perasaan kau cepat ii, takut nanti orang lain dh ambil.

Wonyoung pon sebenarnya rasa yg sama,dia pon sepatutnya beritahu perasaan dia dekat Seungwoo tadi. Bukan susah pon. Tinggal cakap...'I Like you' tuje. Tapi, mungkin kata ii tu masih susah nak disebut. Akhirnya, masing II pulang dengan harapan yg hancur.

Tapi satu je perkara yg Jang Wonyoung tak tau. Sejak dia kecil lagi.. Sentiasa ada orang yg menaruh hati pada dia. Dan sekarang pon, org tu masih ada.

Bersambung...






*😐korang tak rasa ke Part ni pelik sangat... Entahlah. Tak kesah lah. Sbb ada benda yg mengganggu sepanjang I menulis benda ni. Sekarang ni. Aahh! Annoying betul. Geli ii. Nak muntah🙍

And.. Tq my Lovely wonderful beautiful gorgeus cute yeppoe kiyowo and super duper supportive readerss. Tq sososososososos much. Love u😘



[] C [] U GOT IT 🌈Where stories live. Discover now