4) DİLDEN KALBE ŞÜKÜR

151 63 36
                                    

Şükür kelime anlamı olarak Allah'a duyulan minneti dile getirme,mutlu bir olay veya durumdan yapılmış olan bir iyilikten duyulan hoşnutluğu bildirmektir.
Allah'ü Teala

« Allah'tan sakının ki şükredebilesiniz»

(Nisa süresi 123 ayet) mealen buyurmuştur.Bu ayetten anladığımız şükür sadece dil ile olmayacağı,Allah'ü Tealanın koymuş olduğu sınırlarını yani haramlardan kaçıp helal dairenin içinde bulunarak insanların şükredebileceğidir.

«Öyleyse (yalnızca) Beni anın,Bende sizi anayım ve (yalnızca) Bana şükredin ve (sakın) nankörlük etmeyin» (Bakara 152)mealen

Her şey zıttı ile kaimdir,nasıl şükür nimeti arttırıyor ise şükürsüzlük te nimetin elden gitmesine sebeb olur.
Hazreti Musa (as) Rabb'i ile konuşmaya giderken bir adama rasladı.

-Ya Musa,görürüm ki Allah ile görüşmeye gidersin.Şu gördüğün ovadaki tüm koyunlar,hayvanlar benimdir.Allah'ü Teala'ya söyle benim zenginliğimi biraz alsın.Bunlarla uğraşmaktan ibadetlerimi aksatmaya başladım.

-Tamam

Dedi Musa (as) ve yoluna devam etti.Sonra başka bir adama rasladı.

-Ya Musa! görüyorum ki Allah ile görüşmeye gidersin.O na söyle bana biraz zenginlik versin.Üzerime giymeye bir elbisem olmadığı için  gündüzleri kendimi kuma gömüyorum.

Allah'ü Teala,Musa (as)a

-O zengin adama söyle şükrünü azaltssın, o fakir adama da söyle şükrünü çoğaltsın.

Geri dönerken o zengin adama uğradı ve şükrünü azaltmasını söyleyince.

-Nasıl olur ya Musa!(as)
Aldığım nefesi bana Rabb ım hiçbir ücret almadan bana vermişken,bunca nimetlere nasıl şükretmem.
O na sonsuz şükürler olsun.

Söyleyince sürüsünü Allah ikiye katladı ve ve ovaya sığmaz oldu.
Fakir adamın yanına gelincede şükrünü coğaltmasını söyleyince.

-Nasıl olur ya Musa (as) üzerime giymeye bir elbisem bile yokken mi?

Söyleyince üzerini örttüğü kum çekili verdi ve adam öylece ortada kalakaldı.

Bu olaydan anladığımız,beterin beteri olağacı her hal için şükür etmemiz gerekeceğidir.Hastalık ve belalara karşı şükretmek olmaz.Bela ve hastalığın artmasına sebeb olur.
Peygamberimiz (sav);

"Sizden biriniz malda,yaradılışta ve evlatta kendisine üstün olana bakmasın.Kendisinden daha aşağıda olana bakıp haline şükretsin"

buyurmuştur.İnsanın huzur ve mutluluğu yakalamasına sebeb olacaktır.Mutsuz olmak için bir sebeb arama,mutlu olmana sebeb olacak olanları ara ki huzurun olsun.
Yine Peygamberimiz (sav);

« Halka teşekkürde bulunmayan Allah'a şükredemez»

buyurması toplumlar içindeki muhabbet ve huzurun artması için güzel bir sebebdir.
Peygamberimiz (sav);"Müslümanın her şeyi hayırdır.Sevinir şükreder,üzülür sabreder,her iki haldede sevap kazanır"buyurmuştur.
Peki biz nasıl güzel bir şükür yapabiliriz.Allah bizim kalbimize bakar,dil şükür ederken kalp bunu canı gönüldel tasdik etmesi,tam bir teslimeyet ile rıza göstermesi lazım gelir.
Allah'ü Teala «Sen O ndan razı,O da senden hoşnut olarak Rabb ine dön»(Fecr 28)mealen buyurmuştur.Allah'ü Teala'nın bizden razı olması onun yolundan ilerlemekle,bizim O'ndan razı olmamız ise verdiği bütün nimetler,bela ve müsibetlere karşısında Rabb'ınden bilerek rıza gösterebilmemizdir.

"Nefret İle bakarsan
Bulursun binbir kusur
Hoş görmeyi marifet edin de
Hoş görün"

MUHABBETLE GELEN RAHMET 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin