GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE CAHİLİYE !

83 41 20
                                    

Cahiliye kelime anlamı ile nefsin bilgisinden yoksun,bir konuda doğru olanın tersine inanma,yapılması gerekenin tersini yapma.İslam döneminde ortaya çıkmış olan bir terimdir.Kuran›da ve hadislerde arapların islamdan önceki inanç,tutum ve davranışlarıydı.Allah›ü Teala şu dört ayette cahiliye dönemini ifade eder,bazı munafıkların Allah hakkındaki yanlış düşüncelerini ifade etmek için «Cahiliye zannı» na benzediğini belirtmiş (Al i imran 154) ikinci ayette «Cahiliye kadınları gibi açılıp saçılmayın» (el Ahzap 33/33) üçüncü ayette «O zaman kafirler kalplerine taassubu,cahiliye taassubunu yerleştirmişlerdi;Allah da rasulune ve müminlere süküneti indirdi ve onları takva sözü üzerine sabit kıldı» (el Feth 48/26) dördüncü ayette ise «Yoksa onlar cahiliye iradesini mi arıyorlar? iyi anlayan bir toplum için hükümranlığı Allah›tan daha güzel kim vardır» (el Maide 5/50) şeklindedir.Cahiliye insanları Allahın varlığını kabul etmekle birlikte putlarada taparlardı.Cahiliye çağında kumar çok yaygındı,kumar oynamakla övünürlerdi.Tefecilik yapar para ve benzeri şeyleri birbirine porç verir sonrasında kat kat faizle geri alırlardı.Fuhuş çok büyük oranda işleniyordu.Evlerin kapılarında kilit olmaz ansızın izinsiz birbiri evlerine girerlerdi.Kadına değer verilmez,hak hukuk tanınmaz eşkiya gibi zayıf olanların mirasları alınırdı.O zamanı en kötü adeti ise kızları diri diri toprağa gömmeleriydi.Onlar bunu namuslarını korumak veya kız çocuklarından utandıkları için yaparlardı.
Bir gün peygamberimiz(sav)'e gelerek kabenin bakımı tamirini biz yapıyoruz buraya gelen misafirlere su ve yemek veriyoruz bizde,Allah›a inanıyoruz kötü olan bizmiyiz? demişlerdi.Mantıklı gibi gözüküyor değilmi! bu açıklama ne kadar mantıklı gibi gözükse baştan sona yanlıştır.Onlar Allah›a inanırken kendi yaptığı putları O›na eş koşarlardı.Allah›ü Teala «Allah›ın mescitlerini,ancak Allah›a ve ahiret gününe inanan ,namazı dosdoğru kılan ,zekatı veren ve Allah›tan başkasından korkmayan kimseler imar eder.İşte onları doğru yolu bulanlardan olmaları umulur» (Tevbe 18) buyurmuştur.
    Ahir zamanda ise bu günahların tümü işlenmekte kalmamış,daha da fazlaya gitmiştir.İnsanlar Allah›a inaıyor belkide namazını da kılıyor ama putlara tapıyor.İnsanın putu,Allah›ü Teala›nın sevgisini,muhabbetinin üzerine çıkan şeylerdir.Bunlar insanın işi,eşi,çoluk çocuğu,malı ve serveti olabilir.Hazreti İbrahim(as)'min putları yıktığı gibi her insan da kendi içindeki putları yıkmadan Allah›ü Teala›ya ulaşamaz.Allah›ü Teala›nın merhameti o derece yüksektir ki hiçbir kulunun cehenneme gitmesini istemez,tevbe etmesini bekler.İnsanlarının tevbesine vesile olanları da sever.Bir alim zat der ki;niyetinizi insanları cehennemde kurtarmak için yapın ve çok çalışın.Peygamberimiz (sav) «Din sohbetle kaimdir» buyurmuştur.Sohbet edenleri dinlenmez,hakka hakikate uyulmazsa,hiç şüphe yokki cahillikten  kurtulmak imkansızlaşır.İslam tarihini okumak cahillikten kurtulmaya,kendi tarihimizi okumakta vatan hainlerden kurtulmaya sebeb olacaktır.

HAK DOSTU

Hakk›ın dostun arar idim
Sağdan soldan sorar idim
Hasretiyle yanar idim
Vardım şeyhim iline

Tövbe ile huzur buldum
Muhabbetle ağlar oldum
Zikir ile rahmet buldum
Vardım şeyhim iline

Dostlar seni arar idi
Hep yolunu gözler idi
Hatırını sorar idi
Vardım şeyhim iline

Nasibi olan gelir idi
Muhabbetle dolar idi
Günahına ağlar idi
Vardım şeyhim iline

MUHABBETLE GELEN RAHMET 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin