ARANIZDA SELAMI YAYIN

39 8 42
                                    


Selam,kelime anlamı olarak,kusursuz olmak,kurtulmak ve rahatlamak anlamlarına gelir.Kuran da ve hadislerde ise eman,esenlik,kurtuluş ve barış gibi manalara gelmektedir.Karşılaşılan iki kişiden birinin diğerine selamün aleyküm (selam sizin üzerinize olsun,Allah sizi her türlü kaza ve beladan korusun)demesi,diğerinin ise aynı manaya gelen,aleyküm selam diyerek hayır duada bulunmasıdır.

Selam,Allah ü Teala nındır.Es selam Allah ü Teala nın isimlerindendir.Es selam isminin üç manası vardır.Selamete çıkaran,selametten olan ve kullarına cennette selam veren.Her çeşit arıza ve hadiselerden salim kalan,her türlü tehlikeden kullarını selamete çıkaran,cennetteki bahtiyar kullarına selam veren manalarına gelir.

Bununla alakalı Rabb ımız Nisa süresi ayet 86 da mealen;

« Bir selam ile selamlandığınız vakit,siz ondan daha güzeli ile karşılık verin veya aynı ile mükabele edin.Süphesiz Allah her şeyi hesap edendir»

buyurmasına çok manidardır.Selam insanlar arasında çok güzel bir dua olması yanında,birbirleri arasında sevgi ve muhabbetin artmasına vesile olduğu malumdur.Allah ü Teala İsra süresi ayet 53 de mealen;

« Kullarıma söyle,sözün en güzelini söylesinler.Sonra şeytan aralarını bozar.Çünkü şeytan,insanın apaçık düşmanıdır»

buyrulması çok güzeldir ve bir anlamı ifade etmektedir.İnsan her zaman uyanık olmak,Allah ü Teala nın rahmetini ve muhabbetini üzerinde tutmak durumundadır.Dostumuzu ve düşmanımızı çok iyi tanıyıp bilmek zorundayız.Biz dünyayı isterken Rabb imiz sonsuz olan ahiret yurdunu kazanmamızı istiyor.Hazreti Mevlana bir gün oğlunu çok üzgün görünce,duvarki kurt postunu üstüne alarak kurt taklidi yapınca oğlunun gülmesine sebeb olmuştu.Cevaben kurt vahşi bir hayvandır sen onun içinde beni görünce tabessüm ettin.Bütün sıkıntılar da böyledir hepsinin içinde Allah ü Teala vardır.

Öyle hatalar var ki,insan bu hatalara düşünce kendisini toplumdan uzaklaştırır ve yalnız bir başına kalakalır.Halis bir tövbe ile Allah ü Teala ya yönelenlerin halkın içine karıştığı ve selam verdiklerine şahit olmaktayız.Allah ü Teala bizim dağılıp parçalanmamızı istemez.İslam dini sevgi ve muhabbet dinidir.Bir insanı hatasından ötürü bir kenara itmemek lazım,tövbe etmiş ve o hatayı terk etmiş olma olanağı vardır.Zannın bir kısmını günah olduğu bildirilmiştir.İyi zan sahibi hem dünyada hemde ahirette rahat edecektir,hesap sorulmayacatır.Kötü zan sahibinin bundan ötürü hesap sorulmasına neden olacağı buyrulmuştur.İslam dini teslimiyet dinidir.Hiç kimse bu bana göre böyledir deme lüksüne sahip değildir.Ölcü Allah ü Teala nın ölcüsüdür.Bununla alakalı Pegamberimiz (sav);

« Canım kudret elinde olan Allah a yemin ederim ki sizler iman etmedikçe cennete giremezsiniz.Birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olmazsınız.Yaptığınız takdirde birbirinizi seveceğiniz bir şey söyleyeyim mi?Aranızda selamı yayın»

buyurması ne güzeldir.Her işin başı niyettir.Bir işi veya ameli Allah için yapmak ayrı bir şeyken çıkar ve dünyalık için yapmak çok farklıdır.Riya (gösteriş)günahtır ve toplumsal ilişkilere çok zarar verdiği bilinmektedir.Tasavvuf aynı zamanda bir terbiye okulu ve metodudur.Bunların hepsi birer anahtar gibidir.Muhabbetin kapısnı açmak isteyenler mutlaka sebeblere sarılmak durumundadır.Selam ve dua ile..

« Bilip bilmeden

İsteme ey yar!

Kimbilir,belkide

Şükrünü eda edemeyeceğin

Varlığından aladır,yokluğun»

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Feb 07, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

MUHABBETLE GELEN RAHMET 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin