Hiç şüphe yok ki sözlerin en güzeli Allah'ü Teala'ya mahsusdur.Rabbımızı tanımak için konumuzla alakalı bazı ayetlere ve hadislere bakıp değenlendirme yapalım istedik.
« O gün onlar cehennem ateşine itilip kakılacaklar» (Tur 13)
«Suçlular simalarından tanınır,alınlarından ve ayaklarından tutulur» (Rahman 41)
« Her kim peşin isterse,dünyada ona,istediğimiz kimseye,dilediğimiz kadar peşin veririz.Sonra ona cehennemi hazırlarız;kınanmış ve (rahmetimizden)kovulmuş olarak oraya girer» (İsra 18)
Kalınacak en kötü yerdir,cehennem kafirlerin buluşma yeridir.Dar ve sıkıntılıdır.
« Elleri boyunlarına bağlı olarak onun(cehennemin) dar bir yerine atıldıkları zaman da,oracıkta yok olmayı isterler» (Furkan 13)
Puslu ve karanlıktır.
« Kapkara dumandan bir gölge altındadır.Ki ne serindir,ne de faydalı» (Vakia 43 44)
Duvarlarla cevrilidir,uğultusu vardır,azap sürekli olacak ve hafiflemeyecektir.
Cehennem kıyafetleri,
« Gömlekleri katrandandır ve yüzlerini ateş kaplar» (İbrahim 50)
Yiyecekleri,
« Onlar için kuru bir dikenden başka yiyecek de yoktur.O ne besler ne de açlığı giderir»(Gasiye 6/7)
İçecekleri,
« Üstüne de kaynar su içeceksiniz.Susuzluk illetine tutulmuş develerin içişi gibi içeceksiniz»(Vakıa 54/55)
Allah onlarla konuşmayacak,
« Allah a verdikleri sözü ve yeminleri az bir paraya satanlar var ya,işte onların ahiretten bir payı yoktur;Allah kıyamet günü onlarla konuşmayacak,onlara bakmayacak ve onları temizlemeyecektir.Onlar içi acı bir azap vardır» (Al i imran 77)
Bazı insanları duyuyorum ki onlar şöyle diyorlar,
Allah'ü Teala dan korkulmaz!Allah sadece sevilir.Bu söz yanlıştır ve cahilane söylenmiş bir sözdür.Zira Rabb'imiz Fatır süresi 28 ayette mealen;
« Kullar içinde Allah'tan en çok hakkı ile alimler korkar» buyurmuştur.
Padişah ordusunu alıp bir beldeye doğru gitse,hiç bir şeyi olmayan cahil duysa padişahın gelişini hiçbir korkuya kapılmaz.Padişahın gücünü neler yapabileceği hesap edemez bilemez.Oradaki valiler çok korkarlar padişahın gelişinden çünkü gücünü ve neler yapabileceğini iyi bilirler.
İnsanın Rabb'ine bakışı bir çocuğun anne babasına bakışı gibi olmalıdır.Babası veya annesi çocuğuna kızıp vursa bile çocuğun canı ne kadar acısada yinede anne babasının kendini afetmesini ve merhamet etmesini bekler.Çünkü bilir ki gidecek başka bir sığınağı ve kapısı yoktur.İnsanda bu çocuk gibi Rabb'ınden ne kadar sıkıntı ve bela da gelse Rabb'ınden başka bir kapı olmadığı bilerek,rahmetinden ümit kesmeden sabırla beklemelidir.
Ebu Hureyre (ra) şöyle dedi,
Resulullah(sav)şöyle buyurdu;
« Allah ateşi yarattığı vakit Cebrail e-Ey Cebrail ! git ve cehenneme bak,
buyurdu.Cebrail gitti ve cehenneme baktı ve
-Ey Rabb im! izzetine yemin ederim ki cehennemi kim işitirse ona asla girmez.
Dedi.Allah cehennemi şehvet çekici şeylerle donatıp.
-Ey Cibril! git ona bak
Buyurdu.Cibril gitti cehenneme baktı sonra geldi.
-Ey Rabb ım! izzetine yemin ederim ki hiç kimse dışarıda kalmadan hepsi cehenneme girer diye korktum,dedi»
Bu dünya imtihan dünyasıdır.Cennet kolay olmadığı gibi cehennemde lüzümsüz değildir.Allah'ü Teala dan mutlaka korkmak lazım gelir.Allah'ü Teala'dan korkmayandan korkmak gerekir çünkü o yalan söyler helal-haram gözetmez. İnsanların hakkını hukukunu tanımaz.Her türlü haksızlığa girebilir.Bu da toplum için huzursuzluğa sebeb olur.Allah korkusu öyle bir ilimdir ki insanın Rabb'ını tanımasına ve O na yakın olmasına sebeb olur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MUHABBETLE GELEN RAHMET 2
Poetry"Yüreğindeki boşluğu Allah'ü Teala'nın zikri ile doldurmazsan,bilki başka bir şey ile dolduramazsın"