Allah ü Teala rum süresi 21. ayette şöyle buyuruyor; «İçinizden,kendileriyle huzura kavuşacağınız eşler yaratıp,aranızda muhabbet ve rahmet var etmesi,O nun varlığının belgelerindendir.Bunlarda düşünen kavim için dersler vardır» Harama düşmek her zaman her yerde toplumlarda derin yaralar açmıştır.Allah ü Teala bu hususta « Zina eden erkek,zina eden veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenemez,zina eden bir kadınla ancak zina eden veya müşrik olan bir erkek evlenebilir.Bu müminlere haram kılınmıştır» (Nur süresi 3.) Evlilikle çok hayır vardır.Peygamberimiz(sav) bir hadisinde şöyle buyurmuştur; « Ey gençler topluluğu! Gücü yeteniniz evlensin.Çünkü bu gözü haramdan daha iyi korur,edep yerinide.Gücü yetmeyen ise oruç tutmalıdır.Çünkü orucun sehveti kırma özelliği vardır» Evli olan ile bekar olanlar arasında farkı Peygamberimiz şöyle ifade etmiştir; « Evlenen imanın yarısını tamamlamış olur,kalan yarısı hakkında ise Allah tan korksun» Muhakkak her güzel şeyler sabırdan sonra gelecektir.Şeytan ve nefis karı kocanın arasını bozmak için mutlaka uğraşacaktır.Peygamberimiz « Bir kadın beş vakit namazını kılarsa,ramazan orucunu tutarsa,namusunu korursa,kocasına itaat ederse,ona Cennetin kapılarından hangisinden istersen gir,denilir»buyurmuştur.Bu dünya sınama dünyasıdır.Kimin nerede nasıl sınanacağını kimse bilemez.Haramın kokusu tadı üzerine bulaşmadan imtihan başlamaz.Peygamberimiz (sav) « Benden sonra erkeklere kadınlardan daha zararlı bir sınama nedeni bırakmadım» buyurmuştur.Nefsin ile bakarsan etrafa takılırsın sürete,gönül ile bakarsan doyamassın seyrana.Muhabbeti isteyen gözünüde gönlünüde haramlardan korumalıdır.Aşk yolunda yürüyen,muhabbet yolunda yürüyenler ne şekilde olursa olsun kalplerinde hiç kimseye karşı kin ve nefret sokmamalıdır.Hataya kusura kızılabilir.Merhametten,dua ve hayır dilemekten usanmamalıyız.Peygamberimiz(sav)« Ey Ali! Bakışına bakış ekleme! Zira ilk bakış sanadır ama ikinci bakış zararınadır» buyurmuştur.Bu zaman ahir zamandır.Bütün ümmetlerin işleyip helak olduğu günahların hepsi işleniyor.Hatta hiçbir ümmette olmayan sadece bizim ümmetimizin işledeği kadınların kadınlara şehvet duyduğu günahlar dahi işlenmektedir.Allah ü Teala hiç kimseyi kendi nefsinin eline bırakmasın inşallah çünkü nefsin Allah ı yoktur.Sürüden ayrılanı kurt kapar demişlerdir.Allah ü Teala «Hep birkikte Allah ın ipine sımsıkı sarılın.Parçalanıp ayrılmayın» (Al i imran 103)buyurmuştur.Helalıne ulaşmadan kendilerini koruyanlara,ahir zamanın cazibesine kapılmayanlara selam olsun.Dışarıya(harama) gönlünü kapayanlar, helallerine doyamazlar.Peyamberimiz(sav) « Kadın bir kaburga kemiğinden yaratılmıştır! Dileğin bir tarz üzerine doğru olamaz! Eğer ondan istifade etmek istersen,onda bu eğrilik olduğu halde ondan istifade edersin.İsteğine göre onu doğrultmak istersen onu kırarsın.Onun kırılması ise boşanmasıdır» buyurmuştur.Kadının mutlu edebilen erken mutlaka başarıya doğru yürüyecektir.Ufak tefek kusurları dile getirmeyen hoş görenler huzuru yakalacaklardır.
«Sabredenin işini Allah yapar
Sevmeye ve sevilmeye doyamaz»
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MUHABBETLE GELEN RAHMET 2
Poetry"Yüreğindeki boşluğu Allah'ü Teala'nın zikri ile doldurmazsan,bilki başka bir şey ile dolduramazsın"