Düzenli spor yapan insanlarda akciğer esnekliği artar.Böylece daha fazla oksijen depolanır.Kalp atma hızı ise spor yapmayan birisine göre daha düşüktür.Dolayısıyla stres altında iken kalp atışı yavaş yavaş yükselir.Ama spor yapmayan insanlarda kalp atışı birden fırlayabilir.Spor kalp kirizi riskini azaltır.Spor yaptıktan 30 dakika sonra endorfin hormonunu üretir.Bu da doğal ağrı kesicidir.Yatıştırıcı özelliği taşır.Sporun hem fiziksel hemde psikolojik faydaları vardır.Spor yapmak son derece önemli ve gereklidir.Spor yaparsak,hem bedenimiz sağlıklı olur,hemde ruhsal yönden sağlıklı ve dinç oluruz.Yani bu vesile ile her yönü ile bize güç katacaktır.Her insan kendi durumuna uygun spor yapması lazım gelir.
Burada anlatmak isteğimiz asıl konu bu değil aslında.Acaba aklımızı kullanarak gücümüzü artırabilirmiyiz,ona bakacağız.
Lise yıllarmızda yaz tatilinde, arkadaşım konser yerinde çalışıyordu.Yanına gitmiştim.Bana ileride oturan şu adamı görüyormusun?dedi.Bu adam badigartların başıdır,çok güçlü bir insandır, diyerek uzunca bir şekilde överek anlattı bana.Bende kendisine şunları söyledim.'Git ona şu söylediklerimi aynı şekilde söyle ve beni göster›dedim.Şu karşındaki genci görüyormusun?Bu çocuk bir bilek güreşi şampiyonudur ve hiç kimse onu bilek güreşinde yenememiştir,sizinle bilek güreji yapmak istiyor.Bu sözler karşısında badigart strese girdi.Aksine bende beynimde onu yeneceğim hissini veriyordum.Yanındaki meraklı insanların karşısında mecbur kaldı ve güreştik.Kazanmıştım.Onu aklımla yenmiştim fiziki olarak benim iki katımtı,gücüm ile onu yenmem imkazsızdı.Bütün benliğim ile onu yeneceğim hissini ona vererek kaybetmesini sağladım.Sizi şimdi uzman bir ilizyonis Dynamo›dan bahsetmek istiyorum.Kendisi 55 kilo zayıf yapılı biridir.Amerikada bir eyalete gider ve bu eyaletteki en güçlü insan kimdir? diye sorar.Ünlü bir spor salonundaki falanca kişi derler. Gidip kendisini bulurlar.Ona kaç kilo ağırlık kaldırabiliyorsun? diye sorar.200 kusur der ve sırt üstü kaldırır ağırlı.Sonra biraz daha arttır ve yine zorlanarak kaldırır.Adam bundan bir kilo daha fazla kaldıramayacağını söyler.Dynamo o ağırlığın üstüne 1o kilo daha fazlasını koymalarını söyler.Herkesin hayret dolu bakışı karşısında bir imkansızı başarır.O sporcu bu imkansız bir şey bunu nasıl başardın deyince.Ben bir şey ögrendim o da aklın bedenden daha güçlü olduğudur.
Peygamberimiz (sav) ‹İlim müminin yitik malıdır,onu nerede bulursa alsın› buyurmuştur.Araştırmacıların,uzmanların ve bunun gibi bilim adamlarından mutlak süretle faydalanılmalıdır.Yine uzmanların yaptığı bir araştırmada,insanların geçtiği yerlere gizli kamera ve kötü niyetli insanları yerleştiriyorlar.Birisi geçiyor,hiç etrefına bakmıyor.Uzmanlar diyorki!kötü niyetli birisi bu adamı hedef görebilir.Diğer birisi geçiyor çok rahat ve kendinden emin adımlarla her gördüğüne göz teması kuruyor.Uzmanlar bu adamı kötü niyetli insanların kendisine kolay kolay hedef görmezler.
Abim,ben ve kuzenim yaşlarımız 10 ve 13 arası.Büyük bir tarlamız var.Etrafı o zamanlar cevrili değil.Çok meyvelik olduğu için kimse girmesin diye beklerdik,toprağımızı vatan bilirdik.Yaşları 18 20 arasında üç gencin bahçemize girdiğini gördük.Karşılarına çıkmaya gücümüz yoktu.Ama onları bir şekilde bahçeden çıkarmak zorundaydık.Aklımıza bir fikir geldi.Birimiz bahçenin en sağına,biri en soluna,diğeri de ortadan bildigimiz ne kadar isim varsa söylecektik.Seslerimizi farklı noktalardan onlara duyuracaktık.
Bizim kalabalık olduğumuz hissini onlara vererek.Korku ile kaçmalarını sağlamıştık.Pegamberimiz(sav)'Savaş hiledir› buyurmuştur.Evet bizde hile yapıp kazanmıştık.‹Dönüyorum dolaşıyorum
Muhabbeti aşk ile
Allah›ü Teala›yı zikretmekten
Başka bir şeyde bulamıyorum›
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MUHABBETLE GELEN RAHMET 2
Poetry"Yüreğindeki boşluğu Allah'ü Teala'nın zikri ile doldurmazsan,bilki başka bir şey ile dolduramazsın"