İktisat kelime anlamı ile mal ve hizmetlerin üretimi,dağıtımı,tüketimi ve bölüşümüyle ile ilgili sosyal bilim dalı.Sınırsız insan gereksimlerinin karşılanmasında kıt kaynakların alternatif kullanımlar karşısında karar verme ve seçim yapma yollarını inceleyen bir bilim dalı.
« (O kullar) harcadıklarında ne israf ne de cimrilik ederler,ikisi arasında orta bir yol tutarlar» (Furkan 25/67)
Peygamberimiz (sav) zamanında bir sahabe peygamberimizin yanına gelerek.-Geçinemiyorum ya Rasullullah(sav)
-Ne kadar kazanıyorsun?
-Haftalık üç dinar efendim
-Maaşını düşür
-Taman efendim
Demiş ve maaşını haftalık iki dinara düşürmüş ve bir süre sonra tekrar peygamberiz (sav) e gelerek.
-Geçinemiyorum ya Rasullullah (sav)
-Ne kadar kazanıyorsun?
-Haftalık iki dinar efendim
-Maaşını düşür
-Taman efendim
Demiş ve maaşını haftalık bir dinara düşürmüş ve bir süre sonra peygamberimize (sav) e gelerek.
-Şimdi hem geçiniyorum hemde para arttırıyorum bunun hikmeti nedir
-Senin aldığın ücret hakettiğinden fazla olduğu için bereketini göremiyordun,şimdi ise hak ettiğin ücretiği aldığın için bereketini görmeye başladın.
Buradan anladığımız bir şeyin fazla olması onun hayırlı ve berketli olduğu anlamını taşımaz.Allah'ü Teala bazı kullarına zenginliği bir müsibet olarak verir.Bu mallarla uğraşmaktan ibadet yapmaz,insanları hor ve hakir görür.Zenginliği elinden gitmesin daha çok olsun diye! o kadar çok yorulur ve sonunda ölür ne dünyada huzur bulur,nede ahirette hesabından kurtulur.İktisat edenler böyle değildir.Onlar Allah'tan gelene razı ve kanaat göstererek dünyada zengin ve huzurlu bir yaşam sürer.Ahirette de Rabb'inin rızasını kazanmış olurlar.
Başarı elden eden insanların hayat hikayelerine baktığımız zaman onların iktisat ettikleri ortaya çıkmıştır.Çok zengin olan bir adama nasıl böyle zengin olabildin dedikleri zaman.-Not aldığım bir kağıdın arkası boş ise,onu asla çöpe atmadım.Boş olan yerlerini de doldurdum,demiştir.
Peygamberimiz (sav) «Akan bir nehirin kenarında bile olsan,normal bir miktarın üzerinde su kullanman israf olur» buyurmuştur.
Allah'ü Teala'nın yasak ettiği alkollu ortamlarda çok paralar kazananların hiç bereketini göremediklerini söylediklerine şahit olduk.
Hırs ile kazanılan para ve malda bereket olmaz.Peygamberimizin (sav) buyurduğu üzere«İktisat eden fakirlik görmez»
« Geçer!
Sen gibi
Hayat gibi
O da geçer
Yüreğinde biraz sızı
Biraz hüzün yağmuru gibi
O da geçer
Ve meydan
Sabredenlere kalır»
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MUHABBETLE GELEN RAHMET 2
Poetry"Yüreğindeki boşluğu Allah'ü Teala'nın zikri ile doldurmazsan,bilki başka bir şey ile dolduramazsın"