Cemaat, bir imama uyarak namaz kılan topluluk veya insan topluluğu,kalabalık gibi anlamlara gelir.Cemaat dinde ibadet etmek için bir araya gelen topluluklara denir.İslam da ayrıca tasavvuf ve benzeri hareketlerde ,belli bir görüş ve inanca sahip gruplar içinde kullanılmıştır.Bununla alakalı Rabb imiz Al i İmran süresi ayet 103 de mealen;
« Hep birlikte Allah ın ipine sımsıkı yapışın,bölünüp parçalanmayın.Allah ın size olan nimetini hatırlayın.Hani siz birbirinize düşman idiniz de Allah gönüllerinizi birleştirdi ve O nun nimeti sayesinde kardeş oldunuz.Siz bir ateş çukurun tam kenarında iken oradan da Allah sizi kurtarmıştı.İşte Allah size ayetlerini açıklıyor ki doğru yolu bulasınız»
Buradadan da anlaşılıyor ve görülüyor ki bizi birleştirecek,kardeş olmamızı sağlayacak,birlik ve kuvvetimizin devamı için Allah ü Teala nın ipine yanı dinine sarılmamızdan geçiyor.Mutlaka birlikten kuvvet doğar.Allah ü Teala buyurmuştur ki;
« Benim rahmetim cemaat üzerindedir»
Kendi başına namaz kılmaktan 27 derece daha üstündür cemaat ile kılmak buyrulmuştur.Toplu halde yapılan tüm ibadetlerde bunun gibi hayırlıdır.
Bir zaman bir gönül dostunun talebesi bir günah işlemek istemiş ve bunu arkadaşına anlatmıştı.Bu çok çirkin bir günah idi ve arkadaşı böyle bir şey olmaz dedi ise de bir türlü ikna edemedi onu.Öyleyse gel bunu hocamıza gidip söyleyelim diyerek gönül dostuna geldiler.Bu çırkın gönahı talebesinin işlemeyi istemesine o kadar üzüldü ki bir anda rengi değişmişti.Yapmayın şeytan siz böyle yapmakla sizi bizden koparmak istiyor,biz sizi Allah için çok seviyoruz.Bu sözler talebeye tesir etmiş,siz üzülmeyin efendim vallahi yapmayacağım deyirek söz vermişti.Bu gönül dostunun üzülmesi,birde Pegamberimiz(sav)üzülmesi var ki biz göremiyoruz ama bu daha da şiddetlidir.Birde Allah ü Teala nın üzülmesi vardır ki bu hepsinden daha da şiddetli olur ve hiç kimsenin buna hakkı yoktur.Allah muhafaza eylesin inşaallah.Günahlara tövbe edip terk etmek ise bunun tam zıttıdır.Günahlara düşen insanlar cemaatten uzaklaşır insan içine çıkmak istemezler.Bu kötü alışkanlıkarı bırakıp tövbe edenlerin bu halleri onlardan uzaklaşıp gider.Toplumda sevilen saygı duyulan birey olurlar.
Ülkeleri zayıflatmak elinde avucunda tutmak isteyen zihniyetler ülkelerin bölünmesini dağılmasını hep özğürlük adına yapmışlardır.Bu bir özgürlük değil sadece esaret olacaktır.Gücü oluşturanlar ise birleştiren toplayanlar olmuştur.Sultan Alpaslan,Selahattin Eyyübi,Fatih Sutan Mehmet gibi insanlar güçlerini insanları birleştirmesinden doğmuştur.Bununla alakalı Rabb imiz Enfal süresi ayet 46 da mealen;
« Allah a ve Resülüne itaat edin ve birbirinizle çekişmeyin.Sonra gevşersiniz gücünüz elden gider.Birde sabırlı olun.Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir»
Allah ü Teala nın dinine hizmeti kendine şiar etmeyen hiçbir cemaatın ardından gitmemek lazımdır.Tarihde de bu günde bölücü zihniyet hain olarak adlandırılmıştır.Bizi birleştirecek bir unsur varsa dünya ve ahiret saadeti için islam dinidir.Allah ü Teala varlığımızı ve dirliğimizi arttırsın inşallah.
Hindistan da bir Allah dostu öğrencilerine,hiç Türk yok mu? benim çok Türk göresim geldi,gidip bulun getirin demişti.Oralar kalabalık yerler ne yapsınlar afiş felan asmışlar.Bizim Türkiye den turist olarak giden öğrencilerden bir grup bulup getirmişler.Bu gençler abdestsiz sarhoş gençler imiş.Allah dostu onlara çok izzeti ikramda bulunmuş ve onları yüksek bir yere oturtmuş,güzel güzel onlara bakarken talebeleri bu duruma bir anlam veremeyerek hocalarına,efendim bu gençler abdestsiz ve saohoşdur siz niçin bunlara bu kadar iyi davranıyorsunuz?
Siz bilmiyorsunuz bunlar islama çok hizmet etmiş bir neslin evlatlarıdır.Günlük zikir halkasının dua kısmama ekleyin;
« Allah ım Türkleri aslı hüviyetine döndür,
Onları tekrar islama öncü eyle»
Amin..« Noktayı sevmeyişimiz
Dur durak bilmeyişimizdendir»« Fani şeyleri dilemeyi bırakmadıkça
Muhabbete eremezsin»
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MUHABBETLE GELEN RAHMET 2
Poetry"Yüreğindeki boşluğu Allah'ü Teala'nın zikri ile doldurmazsan,bilki başka bir şey ile dolduramazsın"