Bir şeyin,bir olayın yol açtığı kötü sonuç yada çıkar yitimi.Alışverşte ise bir malı aldığı fiyata yada aldığından daha düşük bir fiyata satma sonucu uğranılan parasal yitik.Allah ü Teala insanı aceleci yaratmıştır.Şeytan ve nefis insana bunu kullanarak zarar verebilir.İnsan ihtiyacının veya istediği bir şeyin çabucak oluvermesini ister.Oysa bütün güzel şeyler sabırdan sonra gelir.Zararın neresinden dönülse kardır.Gerek dünya,gerekse de ahiret işleri için zarar ediyorsak bir yolunu bulup mutlaka o zarardan kurtulmak lazımdır.Her şeyin bir yeri birde zamanı vardır.Eğer zamanında yapmazsak iş işten geçer gider.Tövbe etmek için canının boğazına gelmesini beklersen,mutlaka o yaptığın tövbe senden kabul olmayacaktır.Zaman nimetini mutlaka çok iyi bir şekilde değerlendirmeliyiz.Allah ü Teala Hüd süresi ayet 112 de;
« Emrolunduğun gibi dosdoğru ol»
buyurmuştur.Bu ayet peygamberimiz (sav) saçını sakalını ağartmış yaşlanmasına sebeb olmuşken bize pek tesir etmiyor acıkcası.Her bir günah kalbe bir leke yapar,günahlar devam ederse bu lekeler tüm kalbı kaplar ve hissiyat yitimi olur.Her insana mutlaka tövbe lazım gelir.Tövbe ile temizlenen kalbin feraseti açılır.
Nefsin bir oyunuda hataya kusura düşen insana,senin işin bitti artık tövbende kabul olmaz,günah işlemeye devam etmesini söyler.
Enes (ra) Resullülah (sav)in şöyle buyururken dinledim;
« Allah ü Teala şöyle buyurdu;
Ey ademoğlu! Sen bana dua ettin ve benden affını umduğun sürece,işlediğin günahlar ne kadar çok olursa olsun,onların büyüklüğüne bakmam seni affederim.
Ey ademoğlu! Günahların gökyüzünü kaplayacak kadar çok olsa,sonra benden affını dilesen,seni affederim.
Ey ademoğlu!Sen yeryüzünü dolduracak kadar günahla karşıma gelsen,fakat bana hiçbirşeyi ortak koşmamış olsan,şüphesiz bende seni yeryüzü dolusu bağışla karşılarım»
Ne kadar güzel değil mi?Bunu için Allah ü Teala dan ümidi kesmemek lazım.Hazreti Mevlana (ks) binkere tövbeni bozsan da yine gel demesi bunun bir örneğidir.
Bunun yanında dünya işlerini de mutlaka kontrol altında tutmak lazımdır.Eğer kredi kartlarını kontrolsuz kullanıyor ve faize düşmesini engelleyemiyorsak,mutlaka bir yolunu bulup bu kartlardan kurtulmak lazımdır.Bu şekilde bankalara ve başka yerlere borçlu olmak insanı zora sokabilir.
Her işin başı niyettir.Bir insan ödeme niyeti ile borç alsa Allah ona geri ödemek için fırsat verir.
Feraset sahibi bir insanın ayağı taşa takılsa o taşı oraya kimin koyduğuna takılmaz,acaba ben ne yaptımda ayağım o taşa takıldı der.Sebeblere takılmak cahalettir ve insanı mutlaka geriye götürecektir.Yarın hiç kimse diyemeyecek ki ben bilmiyordum Allah ım.Allah ü Teala herkese bir sebeb ile teplğini ulaştırıyor aslında.Allah ın huzurda ben yapamadın diyenlerin dünyalık azmıne ve gayretine bakıp,dünyalık işlerin için azım ve gayret gösterdin denileceğini unutmamak lazım.Fırsat elden gitmeden güzel bir niyet ile iyi dostlar ve arkadaşlar bularak Allah ü Teala nın yoluna rızasına yürümeliyiz.
« İster isen Allah tan iste sebeblerden isteme,sebeblere dört elle sımsıkı sarıl ki Rabb inin kuvvetini ve kudretini göresin inşallah»
Allah ü Teala bakara süresi ayet 186 da
« Kullarım,sana beni sorarlarsa bilsinler ki ben onlara yakınım.Bana dua edenin,duasına karşılık veririm.O halde onlarda benim çağrıma uysunlar ve bana gerçek anlamda iman etsinler ki doğru yola kavuşmuş olsunlar» Ne istiyorsak Rabb imizden istemeliyiz ve O nun bize yakın olduğunu bilmeliyiz.Rabb im doğru yolundan ve istikametinden cümlemizi ayırmasın inşallah selam ve dua ile.
DÜNYA
Bırak peşimi dünya
Toprak ile nişanlıyım
Gelme üstüme dünya
Toprak ile nişanlıyım
Düğünüm olana kadar
Yakama yapışırsın
Aldatıp duran dünya
Sende şunu iyi bil
Seni ne amaç
Nede gaye yaparım
Ben kaçarım sen kovala
Sürsün bir ömür,bu karmaşa...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MUHABBETLE GELEN RAHMET 2
Poetry"Yüreğindeki boşluğu Allah'ü Teala'nın zikri ile doldurmazsan,bilki başka bir şey ile dolduramazsın"