3) UYUŞTUK YADA UYUŞTURULDUK !

155 67 37
                                    

Dünyada 1990 yılında 46,5 milyon insan madde bağımlısı iken 2016 yılında bu sayı 63,7 milyona yükselmiştir.Türkiyede ise 1990 yılında 381 bin kişi madde kullanım bozukluğuna sahipken 2016 yılında bu sayı malesef 664 bine yükselmiştir ve yükselmeye devam etmektedir.
Peygamber efendimiz (sav);

"Ümmetim için en korktuğum şey zaaflarına yenik düşmeleridir"

buyurmuştur.Bunun içerisinde uyuşturucu,alkol,fuhuş gibi insanları terk edemekleri toplumların örf,adet ve gelenek ve yapısına ciddi zarar veren şeylerdir.Peki uyuşturucaya bağımlı olan kardeşlerimiz bundan nasıl kurtulabilirdi.Bunun kaynağına inmeye bulup çözmeye çalışacağız.Uyuşturucu ve alkol gibi maddelerin bağımlısı durumunda olanların bundan kurtulması gerçekten çok zordur!ama imkansız değildir.Allah'ü Teala siz isteyin mücadele edin ben size yardım edeceğim diyor.Hastaneleriz vardır,bununla ilgili burada tedavi uzun süreli olduğu için insanlar bu tedeviden çekiniyorlar.Uyuşturucu ve alkol almadığında insanda çok büyük bir boşluk oluşuyor.Herşeyin bir dermanını yaratan Allah illaki onunda bir ilacını yaratmıştı.
Hazreti peygamber (sav) zamanında bir adam sarhoş halde yakalanır ve peygamberimiz (sav) huzuruna getirilir, şerri hüküm 40 sopa vurulup gönderilir.Sonra tekrar yakalanır huzura getirilir, tekrar şerri hüküm verilir 40 sopa gönderilir.Sopa vurulması insanın dünyasına ve ahiretine zarar getiren bu illetten kurtulması içindir.Üçüncü kez tekrar yakalanıp huzura getirilince Hazereti Ömer cellallenir ve efendim bu adam 3 defadır,senin huzuruna aynı günahtan ötürü geliyor,müsaade edin kellesini uçurayım!deyince.Sakın ol ya Ömer ben şahidim ki bu adam Allah'ı ve Resülünü seviyor ama bu içkiyi de bırakamıyor demiş ve ellerini açıp bu adama özel dua etmiş ve bu özel duanın bereketi ile Allah ona şifa vermiştir.Ömrünün geri kalanını salih bir insan olarak geçirmiştir.O adam şanslıydı, Peygamberi(sav) mi buldu şimdi ise Peygamber yok ne yapabiliriz.
Edirneki eski cami aklıma geldi 1403 yılında yapılan bu caminin için şöyle bir yazı vardır.

«Allah'tan en çok hakkı ile alimler korkar»

fatır süresi 28 ayet mealen,hemen onun altında;

«Benim ümmetimin alimleri israiloğullarının peygamberleri gibidir»

hadisi şerifini ve onu atında Somuncu babanın vaaz verdiği kürsüsü bulunur,halkını maneviyat ile ayakta tutmaya çalışırdı.Allah ü Teala Yunus Emreyi Hazreti Mevlana›yı süs olsun diye göndermemiştir.İnsanlara örnek olsun rahmet olsun diye göndermiştir.Her şeyi bir sebeb ile veren Allah ne diye rahmetini sebebsiz versin.Bunlar gibi kamil alim zatlar ziyaret edilip duaları alınmasının çok büyük faydası vardır.Takside çalıştığım bir zaman bir bayan yolcu almıştım.Avrupa yakasının yol tarifi yapması gerekiyor,o kadar dalgın duruyor ve beni de duymuyordu.Sonra kendine gelerek kafam bir şeye takıldı,onu düşünüyorum dedi ve anlatma ihtiyacı hissetti,iyide oldu bizde buradan bir hikmet çıkardık.Biz bir grubuz 4 kişilik içki,uyuşturucu içer bar ve discolarda takılırdık.Sonra iki erkek arkadaşımız bir Kamil alimi ziyaret edip, tövbe ettiler.
Döndüklerinde tamamen çok farklı bir halde oldular,namaza başladılar, konuşmaları değişti,bir insanın bu kadar kısa sürede nasıl değişebilir,inanılmaz bir şeydi bu.Üç ay böyle gittiler,sonra yine bozuldular.Şimdi ise daha kötü haldeler,bu olayı bir türlü kafamda çözemiyorum diyordu.Kendisine bir insan hasta olsa, doktora gider ve doktor onu tedavi edip iyi oluncada hastaneden çıkarır,değilmi dedim.Evet dedi.Devam ettim doktor onun hastalığının tekrar etmemesi için ona düzenli ilaç verir,hasta ilacını içmezse hastalığı tekrar etmez mi dedim.Evet tekrar nüks eden hastalıkta artış görünür dedi.O arkadaşların tedavi olmuş fakat verilen ilaçları içmedikleri için tekrar hasta olmuşlardır.Bir konu üzerindeki ilk düşünce doğrudur,sonra gelen düşüncler ise nefsanı ve şaytanıdır.İnsanın aklını bulandırmak hayırdan uzaklaştırmak içindir.
Bir küçük şiir ile bu haftaki yazımızı tamamlayalım inşallah hepimiz için faydalı olmuştur.

"Şu hayvanlara imrenir oldum!
Herkes uyurken,seherin vaktinde
Onlar kalkmış Rabb ini zikirde
Sonra var sıkıntım,gitmiyor üstümden!
Yatma seherde uğrarsın derde
Kıl namazını
Gün boyu huzur,
Gün boyu neşe"

MUHABBETLE GELEN RAHMET 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin