Bir kimseye yada bir şeye karşı duyulan aşırı sevgi ve bağlılık duyğusu.İnsan kime aşık olmalı nasıl aşık olmalı.Muhabbet ve sevgi ile yapılan amellerde ne gibi değişim görülebilir.Peygamberimiz (sav) miraç ta Allah ü Teala nın huzuruna gelince Cebrail (as) a oraya nasıl gireyim?diye sormuştu.Aşk ile cevabını alınca,Aşk ile muhabbet ile Allah ü Teala nın huzuruna girmişti.Buradan alacağımız ders,Rabb imizi zikir ve ibadetlerimizi yaparken aşk ile muhabbet ile yapmamız gerektiğidir.Alim bir zat diyor ki insanlar namaz kılıyor secde mahaline kızgın ve sert bir şekilde bakıyorlar.Oraya yumuşak baksınlar güzel baksınlar.Her halimiz de böyle yumuşak ve halim olmalıdır.Yaptığımız itirazlar sebeblere değil de öyle olmasını murad eden Rabb imize gider.Çok dikkat etmeliyiz bu konuda.Mesela bu gün hava çok kötü demek yanlış bir cümledir.Havanın sabibinin zoruna gidebilir.Birisi bize araban çok kötü evin çok kötü dese canımız sıkılır.Allah ü Teala cahilliğimizi bağışlasını ümid ederiz.
« Sev sevdikce sevgin yükselsin
Dağlar ve taşlar dahi nasibin alsın»
Muhabbet bir ilimdir ki insana her zaman her yerde her bir iş için lazım gelir.Aşk ile muhabbet ile yapılan yemeklerin muhakkak ki tadına doyamayız.İnsanın merhameti aklın ve mantığın üzerine çıkarsa,insanlık bu gönül sahibine hayran kalır.Bu da kamil alimlerin gönülleridir.Herkes evliya olabilir fakat kamil alimler sadece kendini yetişdirmekle kalmaz insanların nefislerini terbiye ettikleri için herkeze nasip olacak bir şey değildir.Bu Allah ü Teala nın merhametidir insana.
« Gönüllere verilen muhabbet de emanetti
Sahibine hak edene vermezsen
Ziyan olur eksilir gider»
Allah ü Teala nın verdiği muhabbeti gördüğün her güzele ve güzelliğe harcarsan,Allah için Allah yolunda harcamazsan ziyan etmiş olursun mutlaka.Bunun için çok dikkat etmeliyiz.Desinler,görsünler diye değil bir şeyi Allah rızası için yapmalıyız.Bu konuda en güzel rehber vicdanımızdır.Vicdan bir olay karşısında rahatsız oluyorsa yanlış olan bir şeyler var demektir.Hiç kimse kendini kandıramaz.Hazreti Mevlan bu konuda şu anlamlı ifadeyi kullanır;
« Söze ama ile başlayacaksan
Girme bizim derğahımıza»
Ne kadar anlamlı değil mi?
Eğer insan kendine bahane arayacaksa mutlaka bulacaktır.Eğer ki aşkı arayacakca amalardan acabalardan mutlaka kurtulmak zorundadır.Aşk aşıktan öğrenilir.Bütün Allah dostları hayatlarına bakarsak bakalım hepsinin kamil mürşid terbiyesi aldığını görürüz.Bu Allah ü Teala nı muradıdır.
« Her şeyi bir sebeb ile veren Allah
Ne diye rahmetini sebebsiz versin»
Hayatın her alanında insana muhabbet lazımdır.İnsan gönlü ve yeteneği veye yatkınsa mutlaka oraya yönelmeli veya yönlendirilmelidir.Herkes doktor olamaz,herkes mühendis olamaz,olmamalı da.Ne iş yaparsak yapalım en iyisini ve en güzelini yapma gayretinde olalım.Eğer sen işini seversen o da sana mutlaka güler.Eğer sen aşını seversen o da sana şifa ve güç olur.Eğer sen eşini seversen o da sana hayır olur.Bereketi isteyen mutlaka Allah ü Teala nın verdiği nimetine tüm kalbi ile teşekkür etmesi,sevip benimsemesinden geçer.
Buradan sınır ötesi herekat yapan tüm askerlerize kolaylıklar dilerim Rabb im yar ve yardımcımız olsun inşallah.
« Gönüllerin kilidini
Kapısını acacak
Bir şey varsa
O da
Sevgi ve muhabbetten
Başka bir şey değildi»
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MUHABBETLE GELEN RAHMET 2
Poetry"Yüreğindeki boşluğu Allah'ü Teala'nın zikri ile doldurmazsan,bilki başka bir şey ile dolduramazsın"