Arapçada,dua etmek,övmek,tazim etmek gibi anlamlara gelir.Kelime i şahadetten sonra islamın ikinci şartı namazdır.Rabb'imiz bize 50 vakit namazı farz kılmıştı lakin zayıf olduğumuz için bize 5 vakite indirilmiştir.Sabah,öylen,ikindi,akşam ve yatsı namazı olarak.Bunların dışında nafile namazlarda vardır ki insanın ahiret yurduna bol sermaye ile insanın gitmesine sebeb olurlar.Vakti müsait olanlar bu namazları da kılabilirler.Allah ü Teala;
« Şüphesiz ben Allah ım!Benden başka ilah yoktur.Öyleyse bana ibadet et ve beni anmak için namaz kıl» (taha 14)buyurmuştur.
Bu bir emirdir ve kati olarak müslümanlığın şartındandır.Allah'ü Teala buyuruyor ki;« İnsanların çoğu bilmezler»
Yanı çoğunluğa uymak insanı helaka götürecektir.Mutlaka ehli sünnet alimlerinin kitaplarını çok okumak ve arartırmak lazımdır.Bizim burada namazı tam manası ile anlatmamıza imkan yoktur.Bu ehli sünnet alimlerinin işidir.Biz burada muhabbete ve hayra vesile olması niyeti ile bildiğimiz ve inandığımızı yazma gayretinde oluyoruz.İnsan yaptığı her şey için pişman olabilir.Namaz kılan hiçbir kimse dünyada bile olsa namaz kıldığı için pişmanlık duymaz.İnsanın namazdan alamadığı huzuru muhakkak ki başka hiçbir şeyden alamaz.Çünkü huzur islamdadır,başka bir şeyde değil.
Allah'ü Teala Bakara süresi ayet(2/153) de mealen;
« Ey iman edenler!Sabrederek ve namaz kılarak Allah'dan yardım dileyin.Şüphe yok ki,Allah sabredenlerle beraberdir»
buyurmuştur.Buradan bile anlaşılıyor ki sıkıntıya düşen Allah'dan namazla ve sabırla yardım istemelidir.Ne kadar güzel değil mi?Araştırılıyor ve görülüyor ki Allah'ü Teala'nın farz kıldığı bütün ibadetlerde insanın sağlığına çok fazladan fayda sağladığıdır.Beyin sadece secdede iken kan dolaşımını sağlar.Felc geçiren hastaya doktor namaz kılıyormusun?diye sormuştu.Hayır cevabını alıncada;amca sen namaz kılsaydın bu felci geçirmeyecektin,beyninde kan dolaşımı saylanmamış.Namazda bütün kemiklerin hareket ettiğini,parmak uç kemiklerine varıncaya kadar iyi geldiği uzmanlar tarafından bulunmuştur.Gece ağır yemek yiyip yatmayın eğer yiyecekseniz yatsı namazından önce yiyip namaz ile eritin denmiştir.
Namaz kılmayan bir adam Hazreti Ömer(ra)a,ben namaz kılmıyorum Allah beni cezalandırmıyor,demişti.Hazreti Ömer (ra) da ona;Sana namaz kılmamakla en büyük cezayı vermiş sen farkında değilsin,demişti.Hafazanallah(Allah korusun)bu çok büyük bir afettir.Sebeblere çok sarılmak lazım gelir.Okumak araştırmak lazımdır ki,ilim insana her zaman her yerde mutlaka lazım gelir.Allah hesap sorar,niye araştırmadınız ben sizi süs olsun,yiyip için,eğlenin,diye mi yarattım? derse ne deriz.Sonsuz bir hayat için,şu üç günlük dünyaya aldanıp Hak dan hakikattan ayrılmaya değer mi?Cennet bedava alan yok cehennemde parayla koşan çok olmuş.
Peygamberimiz (sav);
« Kişi arkadaşını dini üzerinedir»
buyurması çok anlamlıdır.İnsanı hayra götürecek,namaza götürecek dost ve arkadaşa mutlaka ihtiyacı vardır.Arkadaş var dost var cennetin anahtarı,arkadaş var dost var cehennem anahtarıdır.
« Acılar içinde yanmayı
Günah işlemeye tercih etmeyenlerdi
Muhabbet bağının şerbetini içenler»
Kırk gün namaz kılan Allah'ın izni ile daha namazını bırakmaz,bırakamaz.O artık alışkanlık haline gelir.Hayatın bir parcası gibi,ekmek gibi,su gibi hatta aldığın nefes gibi olmalıdır.Namazlara tövbe ile başlayıp yine tövbe ile bitirmek ayrı bir güzelliktir.
« Şu hayvanlara imrenir oldum
Herkez uyurken seherin vaktinde
Onlar kalkmış Rabb'ini zikirde
Sonra var sıkıntım gitmiyor üstümden
Yatma seherde uğrarsın derde
Kıl namazını
Gün boyu huzur,gün boyu neşe»
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MUHABBETLE GELEN RAHMET 2
Poetry"Yüreğindeki boşluğu Allah'ü Teala'nın zikri ile doldurmazsan,bilki başka bir şey ile dolduramazsın"