TÖVBE

37 11 31
                                    

                       TÖVBE

Tövbe işlediği bir günahtan ya da suçtan pişmanlık duyarak bir daha yapmamaya karar vermek.Tasavvuf anlayışında tövbenin farklı bir manası ve kullanımı vardır.Tasavvufta mürşidin huzurunda yapılan tövbe ile bireyin müritliği başlar.Bu tövbenin bireyin kendince yaptığı tövbeden farkı nasuh olmasıdır.Kamil bir tövbe niteliği taşımaktadır.Toplu halde yapılan tüm ibadetlerin sevaplarının fazla olmasının yanında kabul olması da kaçınılmazdır.
Halife Hazreti Ebu Bekir (ra) zamanında kuraklık olmuş,halk yağmur duası için halifeye geldiğinde,onları toplamış ve toplu halde tövbe ettirmişti.Yağmur duası yaptırmayacakmısın? dediklerinde onlara;
« Ey kavmim!Rabbinizden bağışlanmayı dileyin,sonra O na tövbe edin ki üzerinize bolca yağmur göndersin ve kuvvetinize kuvvet katsın,sakın günahkarlardan olup yüz cevirmeyiniz»
(Hud süresi ayet 52)
İle onlara cevap vermiş ve yağmur yağmasına sebeb olmuştu.Eğer bizde böyle tövbe etmiş olsa idik Allah ü Teala bizlere de ikramını bolca indirecekti.
İnsan oğlunun ağzından çıkan tüm sözler kayıt altına alınmaktadır.Ne için konuştun,nasıl konuştuğuna mutlaka bakarlar.Farkında olmadan yanlış konuşmuş olabilir,birilerini incitmiş olabiliriz.Allah ü Teala nın huzurunda acizliğimizin itirafı olarak tövbe nimetine mutlaka sarılmamız lazım gelir.Alimlerin bile yoldan çıkarak helak olabilecekleri buyrulmuştur.Mutlaka kurtulanlar ihlas sahipleridir.Burada çok büyük bir ibret vardır.
« Eğer siz hiç günah işlememiş olsaydınız,Allah sizi helak eder ve yerinize günah işleyip peşinden tövbe eden kullar yaratırdı»
buyrulması çok anlamlıdır.Hiç günah işlememiş kul kendini beğenir.Günah işleyip tövbe eden kulun ise boynu bükük ve aciz olması kacınılmazdır.Bir gün Hz Aişe (ra) Peygamberimize (sav)e ben iyilerdenmiyim yoksa kötülerden mi?diye sormuştu.Cevaben eğer kendini iyilerden görüyorsan kötü,kötülerden görüyorsan iyisin demişti.
Tövbeyi samimiyet ve ihlas ile yapmak lazımdır.Tövbe ettim demek ile tövbe olmaz.Pişman olmak ,bir daha yapmamak lazımdır.Tövbe pişmalıktır,pişman olmakta bir tövbedir.Bununla alkalı Dr Ahmet Cağıl şu anlamlı ifadeyi kullanır;
« Günağınızı unutmayın,zira günahını unutan nefis kendini beğenir»
Adamın birisi bir köpeğe işkence yaparak ölmesine sebeb oldu.Bu yaptığı işden ötürü her gece korkunç rüya görür, uyuyamaz oldu.Pişman oldu tövbe ettiysede bir türlü kurtulamadı.Hocalara gitti sadakalar verdi,ne yaptı ne ettiyse bu hastalıktan kurtulamamıştı.Felanca yerde bir Allah dostu var senin işini Allah ın izni ile o çözer.Çaresiz gidip Allah dostuna durumu anllattı.Cevaben ona sen bir köpeğe haksızlık ve eziyet ettiğin için bu duruma düştün.Şimdi gidip hasta ve yardımına muhtaç bir köpek bulup hizmetini yapar iyi olmasına sebeb olursun.Adam uyuz ve hasta bir köpek bularak tedavi edip iyi olmasına sebeb oldu.Bunun sayesindi bu kötü hastalığından kurtulmuş oldu.
Benim amcamın bununla alakalı bize bir nasihatı var;
« Başına bir sıkıntı geldiği zaman
Geri dönüp nerede hata yaptığını bulup
Hatanı düzeltebirsen,o sıkıntından kurtulmuş olursun»
Allah ü Teala bizlere feraset nasip eylesin.Allah ü Teala sevdiği kulunu hayırlı işler ile meşgül edermiş.Hayırda yarışmak duasıyla..

« Kim demiş,

Her yeni iyidir diye

Öyle eskiler var ki!

Muhafaza edebilirsen

Paha biçilmezler»

MUHABBETLE GELEN RAHMET 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin