البارت الخامس...

62.4K 1.3K 395
                                    

الخادمة:عايز مين حضرتك...؟

قال بثقه وقوة:انا ادم عز الدين الحديدي.....

سقط فنجان القهوة الذي كان يرتشفه من يده لينهض ويستدير وينظر له بصدمة ويبادله نظرات غضب وفزع

كما يبادله ادم نظرات حقد وشر وسخريه

وبعد دقائق من تبادل النظرات قال ادهم بحده
ادهم بصدمه:انت بتعمل ايه هنا...

دخل ادم بكبرياء واخرج سلاحه من جيبه ووضعه علي المنضدده وجلس علي احد المقاعد بغرور ووضع قدم فوق...

الاخري:خلينا لوحدنا عشان نعرف نتحاسب....

ادهم بتوتر وقال للخادمة:امشي انتي..

ذهبت الخادمه وقال ادهم ببعض

الخوف:انت ملكش كلام معايا وبعدين انت جااي ليه...

ادم:لا انت ليك عندي كلام كتيير اياك تكون فكوني اهبل انا عارف كويس انك ورا الي حصلي حرام يعيني خلاص لقيت الي هيكشفك ويدمرك فقلت تخلص منه هو كمان زيها مش كده....

ادهم بارتباك وتوتر:ا..اانت ..ببتقول ايه انا معرفش حاجة.....

ادم وقد نهض:تؤتؤ الشغل دا ميمشيش عليا انا صدقني اني مش هسيبك من غير حساب انت والكلب الي معاك وفي اي وقت هتلاقي نفسك متكلبش ومرمي في السجن تعفن وخسرت كل حاجة حتي احترام بناتك ليك مش عندك بنتين بردو والكبيرة غالية عندك .....

ادهم:اسمع لو كنت جاي عشان تنتقم...

قاطعه ادم وهو يضع اصبعه امامه والغضب يعميه:

:انتقم !! انا جاي عشان اخليك تتعذب وتتلوي من الوجع فاكر فرح..؟

صمت ادهم ولم يتكلم يرمقه بسخط فقط...

ادم :فاكر عملت ايه فيها وكل دا عشان ايه عشان بتشوف شغلها عشان بتخلص العالم من الاشكال ال**** الي زيك
بس هي كانت قوية وقفت واتحدتك ودفعت تمن تحديها ليك حياتها وموتها بابشع الطرق وهي رغم وجعها وتالمها كانت قويه بس انا مش فرح يا ادهم يا فيومي انا هخليك تتحصر علي اغلي حاجة عندك وقدام عيونك ومش بس كدا لا انا هخلي ايامك الي جاية كلها عذاب وجحيم ومبقاش ادم عز الدين الحديدي لو مخليتك تندم علي الي انت عملته ....

ادهم بسخط وسخرية:وانت جاي لحد هنا عشان تقولي الكلمتين دول...

ادم:صدقني الوقفة الي انت واقفها دي والثقه الي في عيونك دي هتندم اوووي عليها لان الي بيجي علي حاجة تخص ادم الحديدي يبقي جناه علي نفسه وعلي عيلته...

ادهم:اسمع يا ادم من غير كلام كتير فرح غلطط عشان وقفت قصادي انا ياما حذرتها بس هي الي مسمعتش الكلام يبقي.....

قاطعه ادهم بغضب شديد:ااخرص خالص متجبش اسمها علي لسانك الوسخ دا واما دفعتك تمن الي عملته مبقاش ادم انا استنيت سبع سنين بحالهم بتوجع وبتعذب علي فراقها مستني لما ابقي حاجة كبيييرة وليا سلطة مش حته الظابط الي كان في التدريب انا استانتهم ليالي وشهور ودقايق عشان اوصل للي انا في دا ولو مش مصدق دا اسئل كدا زي مبتجيب اخبار عني عشان تموتني هتلقيهم بيقولوك اسمي ووشهم بيجيب الواان من الخوف بس حظك انا مموتش في الليلة دي ......!؟

عشقت ابنه عدوي(جاري التعديل)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن