البارت الثاني عشر...

52.5K 1.1K 326
                                    

في كافتيريا الجامعة ....

جوري:هي البت دانا اتاخرت كدة ليه دي بقالها نص ساعة جوه....

ليان بمرح:انا مكشوف عني الحجاب قولتلكوا انها هتنسي نفسها جوه وهي بتظبط الميكاب ههههه ....

زياد:متشغلوش بالكوا يا جماعة تلقيها نسيت حاجة ورجعت تاخدها ....

جوري بشك:معرفش يمكن...

_______________________________

تجلس في غرفتها ضاما قدميها تدعي ربها بان تكون امها بخير ولم يفعل لها شيي ذالك القذر....

دخلت لها الممرضة بالطعام:صباح الخير يا لمي يلا عشان تفطري...""

قالت لها لمي بتردد:ههو..ادم بيه مجاش او كارما...""

نظرت لها الممرضة باستغراب فمن عادتها عندما تحضر لها الطعام لا تحادثها وتتجاهلها او تصرخ في وجهها فقالت....

لا يا لمي محدش جيه هما هيجوا بعد ساعتين زي كل يوم....""

لمي:طب مفيش اي اخبار عن ماما...؟؟

الممرضة باسف:اسفة وللهي يا لمي بس لسة بيدورو ويلا يا حبيبتي عشان تفطري وتاخدي الدوا...""

اخفضت لمي راسها بياس لتقول للممرضة...

طب ممكن اطلب منك طلب ...

الممرضة:اكيد قولي...؟؟

لمي:عايزة ورقة وقلم وتكتبي اسم عنوان ولما الرائد يجي ادهوله وخليه يدخلي...""

الممرضة بتعجب:حاضر بس عنوان ايه دا وهتخليه يدخل عادي من غير متقعدي تصرخي فيه...""

لمي:اه من فضلك ممكن يلاقوها هناك...

الممرضة وهي تاخذ ورقة وقلم:ماشي اديني اسم العنوان...

تنهدت لمي ثم بدات تمليها العنوان وتتمني ان يتحقق ما في بالها...

_________________________________

تفتح عينها بتعب وارهاق لتنهص بجزعها لتري اصدقائها بجانبها وجوري تجلس علي السرير وتنظر لها بزروقاتيها بقلق قالت وهي تفرك راسها بالم...

هو في ايه...؟؟

جوري:انتي مش فاكرة ولا ايه احنا لقيناكي اتاخرتي في التواليت وروحنالك ولما قربنا لقينا علي شايلك وخارج بيكي وقال انه دخل لقاكي اغمي عليكي...""

دانا وتتذكر:اايوة دا كان في حد ورايا في التواليت وبعد كدا مش فاكرة حصل ايه بس هو علي دخل تواليت البنات ليه..."

ليان:منعرفش بس لما سئلنا قالنا انه لمحك اتاخرتي فدخل لقاكي واقعة انتي كويسة وشخص مين دا ...""

دانا:اه كويسة معرفش كان لابس اسود ومغطي نفسه مش فاكرة ...

جوري:اندهلك دكتورة مروة...

عشقت ابنه عدوي(جاري التعديل)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن