البارت الرابع...

64.5K 1.3K 321
                                    

الخادمة :حضرتك مين....؟

جوري بارتباك:انا كونت ع.عاوزه كارمه هي عارفه اني جاية.....

الخادمة:اتفضلي جوه عقبال ماديها خبر
دخلت جوري وهي تتفحص القصر فهو مثل قصور الملوك وكبير جدا وجميل جدا ومن الطراز الحديث

الخادم بابتسامه:تشربي ايه..؟

جوري:اي حاجه ممكن عصير ...

اؤمنت لها الخادمه وذهبت وبعدها بدقائق جائت كارمه وهي تبتسم وتعانق جوري:وحشتني اوي يا جوري عامله ايه اقعدي ...

جلست جوري وقالت:انا الحمدلله كويسة انتي كمان وحشتيني اوي وكفايه وقفتك جمبي وجمب اخويا ..

كارمه:متقوليش كدا انتي زي اختي دقيقه ودانا هتيجي وهعرفك عليها...

جوري:وانا كمان عايزه اتعرف عليها اصل انا مليش اصحاب كتير ...

كارمه:لا انا حسا انك هتبقي انتي ودانا زي اخوات اصلها بتحب تكون صدقات هي مكنتش عايشة هنا بس هتقعد علي طول وهتنقل في جامعة هنا وطيبه اوي...

وهتحبيها خالص
ابتسمت لها جوري واخرجت من حقيبتها ظرف به نقود وقالت لها بحرج:دا حساب المستشفي الي دفعتي انا عارفه انك معتبراني اختك بس ابيه مش قابل بيه وبيشكرك جدا علي الي عملتي معاه وهيجيلك لما في اقرب وقت عشان يشكرك....

كارمه وهي ترفض:اولا حمدالله علي سلامته ثانيا انتوا محسسني اني عملت حاجه كبيره دا واجبي وكل واحد مكاني كان هيعمل اكتر من كدا ثالثا انا مش هقبل الفلوس دي انا عملت خير وكملته للاخر ومش هينفع اخودها....

جوري:انا عارفه دا بس اصلك متعرفيش ابيه مش هيقبل بدا عشان خاطري خودي الفلوس انا لو روحت منغير متاخديهم ابيه هيضايق جدا بليييز انتي معتبراني اختك والاخوات بياخدو فلوس من بعض.....

كارمه بحيرة:اصل مش هينفع اخودها انا دفعتها خلاص ليه مصممين وبعدين الاخوات بياخدو فلوس من بعض اه بس مش بيرجعوها تاني...

جوري:معلش يا كارمه لو فعلا بتحبيني خودي الفلوس وخيرك هيكمل متخافيش انتي عملتي كتير بجد اخويا هيزعل جامد لو مخدتيهاش...

كارمه باستسلام:خلاص يا جوري هخودها بس خودي بالك اني زعلانه...

جوري بارتياح:ربنا ميجيب زعل وجميلك علي راسنا من فوق...

كارمه:ولا جميل ولا حاجه انا عملت الي كل الناس كانت هتعمله....

جوري:مش كلها وللهي ممكن يخافوا ويسبوا كدا ويقولوا مش هدبس نفسي ويمشوا وخاصه ان الشارع الي كان فيه كان فاضي ومحدش بيعدي منه كتير ربنا بعتك ليه عشان تلحقيه...

بعدها قطع عليهم دخول دانا التي كانت تضع الهاند فري في اذنها ولا تنتبه لجوري وجلست ووضعت قدمها علي الطاوله التي امامها ولا تبالي..

عشقت ابنه عدوي(جاري التعديل)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن