Semua Ahli Emerald Six memandang ketua mereka. Setia berdiri tegak dalam barisan melintang tanpa jemu. Keadaan senyap sunyi tanpa sebarang bunyi selama beberapa minit.
"Still using that tagline?"
Soalan Rosé dibiar sepi.
"Bukan aku dah kata ke that tagline is banned here" ujar Rosé tanpa memandang mereka.
Emerald Six diam seribu bahasa. Langsung tidak membuat bunyi sebelum seseorang membuka bicara.
"Asal kau panggil kami ni. Straight-to-the-point please.. Aku benci menunggu", ucap Rudy Zapphire.
Jejaka berdarah kacukan Inggeris ini sememangnya terkenal dengan sikapnya yang dingin. Langsung tidak gentleman.
"Naeun, tunjukkan video tu."
Arahan Rosé dituruti tanpa banyak bunyi. Skrin besar dihadapan mereka memutarkan video yang ditonton Rosé dan Naeun beberapa minit yang lalu.
"Arina...", gumam Zahra.
"Kawan kau kan?", soal RyuNa sambil menguyah bubblegum.
Zahra dan Geena mengangguk.
Zahra? Geena? Emerald Six? Kenapa mereka pun ada di sini?"So, new mission for you two. Spy her and take whatever from her body so that we can check her DNA. Hopefully, we got something.", arah Rosé.
Zahra dan Geena mengangguk sebelum mereka hilang dari pandangan.
"Are you gettin' us a new member?" , soal Rudy dingin.
Rosé memandang Rudy sebelum berdiri.
"Emerald Six needs a new member" ujar Rosé sambil memeluk tubuh.
"Aku dah cakap aku takkan nak ahli baru", ucap Rudy tenang.
"Dan aku dah cakap Emerald Six perlukan ahli baru", balas Rosé.
"NO! AKU TAK TERIMA DIA!", jerkah Rudy marah.
"Kau tak tengok dia lagi. Kenapa begitu mudah kau nak decline dia.", balas Rosé tenang walaupun dijerkah sebegitu rupa.
Rudy senyap sebelum melangkah keluar dari HQ.
RyuNa cuba mengejarnya namun dihalang oleh Dahyun.
"Let him be. Nanti dia ok lah tu", ujarnya.
"Dahyun, pergi ikut Zahra dan Geena. Aku lupa nak suruh diorang bawa benda ni sekali", kata Naeun sambil menghulurkan seutas gelang.
Dahyun menyambut huluran Naeun. Gelang bertukar tangan.
"Untuk apa ni?", soal Dahyun.
"Kalau diorang gagal nak ajak Arina datang sini, suruh dia pakaikan gelang ni dekat tangan dia. Benda ni membolehkan aku untuk periksa DNA dia dari jarak jauh", jawab Naeun sambil menekan-nekan pada papan kekunci.
"Oooo.. Baiklah.", kata Dahyun lalu keluar mengikuti Zahra dan Geena.
"Aku nak buat apa?", soal RyuNa sambil menunjuk jari ke mukanya.
"Pergi siapkan bilik Arina.",arah Rosé tanpa memandangnya.
"Hah? Aku? Siapkan bilik? Memang taklah..", balasnya.
"Then,just go.", kata Rosé.
RyuNa menjungkitkan bahunya. Dia melangkah keluar dari HQ dan terus menuju ke biliknya. Niatnya ingin menyambung rehatnya yang diganggu tadi.
•••••
BAM !
Pintu dihempas kuat. Aku bersandar pada pintu. Aku dah cakap yang aku takkan pernah nak ada ahli baru. Kenapa dia tak faham?
" Bitch "
Ucapku lalu perlahan terduduk.
Aku meraup wajahku kasar.
"Aku akan halau dia.. ya, halau dia" , omelku sendiri.
"No..
..aku akan bagi dia terseksa"
YOU ARE READING
[ C ] The Unhidden Six ✓
Fantasy"Kuasa? Apa maksud kau dengan kuasa?" "Space Secret Base?" "What do you expect? Candy world?" "Em'6? Apa tu?" "Emerald Six , a group of super-savers. Kami selamatkan orang , tapi dalam diam." "Better watch out , Emerald Six has come" Dilahirkan dari...