F I F T E E N 15

282 21 0
                                    

"Let's get back on track " ujar Rudy tanpa tersenyum walau sedikit.

Emerald Six mendengar rancangan Rudg dengan penuh teliti. Tanpa tertinggal walau satu huruf pun.

"Sekarang, kita serang konco-konco dia sebelum diri dia" jelas Rudy dingin.

"Get ready in 2 minutes. it's only have been level one "  sampuk Rosé memberi arahan.

Segera mereka bergegas mempersiapkan diri dengan senjata-senjata dan uniform masing-masing.

Setelah itu, mereka berkumpul di hadapan pagar utama. Menunggu arahan seterusnya.

"Level Two " ujar Rudy dingin sebelum Zahra membuka portal untuk ke tempat Faiz berada.

"It's Show Time !" jerit RyuNa sebelum mereka memasuki portal itu.

Mereka tiba di depan sebuah kawasan perkuburan.

"Asal kita kat sini?" soal Dahyun, menolak penutup topi keledar yang menutupi wajahnya.

"Tu...."

Zahra menunjuk ke atah seseorang yang sedang berdiri tegak di hadapan satu kubur. Kedua-dua tangannya dimasukkan ke dalam poket hoodie yang dipakainya.

"Asal dia datang sini?" soal Geena.

"Dia lawat GF dia" balas RyuNa.

Serentak, mereka menoleh ke arah Faiz selepas mendengar Faiz berkata sesuatu.

Sesuatu seperti, "Aku akan balas dendam untuk kau".

Terselit dendam yang sudah lama tersimpan dalam nada nya.

"I'll get you back this time, RyuNa.."

"Aku pulak?" RyuNa naik hairan.

"Ayokkk kau buat apa hah kat GF dia?" soal Dahyun membuatkan RyuNa cuak.

"Tangkap dia" arah Rudy ringkas.

~~~~

"Woi ! Siapa kau!" jerit Faiz.

Terkejut bukan kepalang dirinya apabila tiba-tiba dia berada di dalam sebuah bilik asing. Kosong tanpa apa-apa barang. Beberapa orang bertopeng berdiri mengelilingi dirinya, tentu sahaja dia berasa gentar.

"Do it, sayang"  arah Rudy kepada Arina.

"Ohok. Bersemut telinga aku" bisik Geena. Hasilnya, bahunya dipukul oleh Arina.

Arina melangkah ke arah Faiz sebelum membuat 'flying kiss'. Lama-lama, Faiz tertidur.

"Kau bagi apa kat dia?" soal Dahyun.

"Sleep powder. Fresh from the tree"

"Bukan sepatutnya, Fresh from the oven ke?" soal RyuNa dan Geena serentak.

Rudy, Arina, Dahyun dan Zahra memandang mereka berdua serentak.

PAK ! PAK ! PAK ! PAK !

Empat telapak tangan hinggap di wajah mereka serentak. RyuNa dan Geena menggosok pipi mereka yang kian memerah akibat ditampar.

"Nak buat lawak pun agak-agaklah" ujar Zahra.

"Dah ! RyuNa, settle kan " arah Rudy .

"Yelah..." pasrah RyuNa. Tangan masih belum berhenti menggosok pipinya.

RyuNa melangkah ke arah Faiz. Dia kemudian mencangkung di hadapan Faiz sebelum matanya tertancap pada wajah Faiz. Wajah polosnya ketika tertidur.

"Oh sh*t, bapak comel dia tidur" getus hatinya.

[ C ] The Unhidden Six ✓Where stories live. Discover now