" Aku nak culik RyuNa !"
Cepat-cepat Faiz menekup mulutnya.
"What for ?" soal Dahyun mendatar.
"A-aku nak..." ayat Faiz tergantung.
" Apa? Confess ?" ujar Dahyun meneka.
Faiz mendiamkan diri.
"Forget about it. Hati dia belum terbuka" ujar Ahyun sambil melangkah ke arah pintu.
"Why?"
"Tengoklah kau, jahat , hodoh pulak tu" balas Dahyun lalu tertawa.
"Jahat dho!" Faiz memuncungkan bibirnya sedepa.
"Dahla, jom" ujar Dahyun di muka pintu.
"Pergi mana?"
"Ayyo! Banyak tanyalah , ikut jelah !" balas Dahyun.
••••••••
Tombol pintu dipulas. Dahyun membawa Faiz masuk ke dalam sebuah bilik . Sekujur tubuh jelas terbaring lemah di atas katil.
"RyuNa" ujar Faiz separa berbisik.
"I'll give you some times. Jangan bawa dia lari. Kalau tak kau, aku bunuh" ugut Dahyun sebelum melangkah keluar meninggalkan Faiz dengan RyuNa.
Faiz mendekati katil RyuNa.
"Hai budak nangis" sapa Faiz lembut.
"Kenapa kau nangis masa aku kena cekik?"
"Kau sayang aku ke?"
"Kau risaukan aku ke?"
Bertalu-talu Faiz lemparkan soalan walau hakikatnya dia tahu.
Dia tahu RyuNa tidak akan membalas.
"Aku taktahu kenapa. Tapi aku rasa, kematian Farisha ada sebabnya. Aku rasa Tuhan nak gantikan Farisha dengan yang lebih baik." ujar Faiz seolah-olah dia sedang bercakap dengan RyuNa.
"Yah! Siapa orang yang lebih baik tu.." tegur Dahyun dari luar bilik.
Oohh.. Curi-curi dengar ye?
Faiz menjeling pintu.
"Pintu pun nak jeling ke?" ujar RyuNa dengan nada lemah.
Faiz menoleh memandang RyuNa di sebelahnya.
Dia kaget dan berkira-kira untuk melangkah pergi.
"Kau duduk teman dia malam ni! Aku penat! Jangan buat yang bukan-bukan sudah. Aku hempuk sat gi" ujar Dahyun.
Pintu dikunci. Dari luar.
Faiz cuba membuka pintu itu. Tombol dipulas berkali-kali. Tak dapat pulas, diketuknya pintu itu berkali-kali. Hampir roboh dibuatnya.
"Yah! Give up je, okay? Dahyun knows the best" ujar RyuNa lemah lalu menutup matanya kembali.
Faiz menghela nafas berat. Terus diorak langkah mendekati katil RyuNa.
"Helo?" tangannya melambai-lambai di hadaoan RyuNa . Namun, tiada respon.
"RyuNa? Nak tak kau terima aku? Lepas aku cuba bunuh kau, kau nak ke terima aku? Mesti tak."
Faiz menolak rambutnya ke belakang menggunakan sebelah tangannya sebelum menutup mukanya dengan tangan yang sama.
"Aku je yang SSGB (Syok Sendiri Gila Bapak)" ujarnya sambil ketawa menyindir. Menyindir diri sendiri.
Kemudian, dia menongkat dagunya di tepi RyuNa.
"Kalau aku tak berdendam dengan orang yang cuba selamatkan aku, mesti aku tak jumpa kau. Indah kan takdir ?" ujar Faiz lembut di telinga RyuNa.
YOU ARE READING
[ C ] The Unhidden Six ✓
Fantasy"Kuasa? Apa maksud kau dengan kuasa?" "Space Secret Base?" "What do you expect? Candy world?" "Em'6? Apa tu?" "Emerald Six , a group of super-savers. Kami selamatkan orang , tapi dalam diam." "Better watch out , Emerald Six has come" Dilahirkan dari...