"Welcome, newcomer"
"Yah! Say nice words to her, okay!" tegur Rosé.
Rudy hanya menjeling headbase nya itu. Rosé mengeluh kecil. Dia memang sudah masak dengan perangai Rudy yang tak beradab itu.
"Welcome, new member!" kata Naeun. Rosé menunjukkan thumbs up kepada Naeun.
Naeun mengangkat-angkat keningnya sambil melihat Rudy. Rudy memberi pandangan maut kepada Naeun.
"Dah, dah. Gaduh macam budak-budak" tegur Dahyun.
"Arina Nadhirah, 18, nature" Rosé membaca isi kandungan kertas yang dipegangnya.
"Hah?" Arina terpinga-pinga mendengar Rosé membaca biodatanya. Ini agensi Stalker ke apa?
"Melalui gelang yang kau pakai ni, dia boleh tahu biodata kau" terang RyuNa seperti boleh mengetahui apa yang bermain di fikiran Arina sambil menunjuk-nunjuk ke arah gelang yang dipakai gadis itu.
Arina memandang gelang yang dipakainya sekilas sebelum memandang ke arah Geena.
"You tricked me...." bisik hati Arina.
"Siapa korang ni?" soal Arina teragak-agak.
"I'm Rosé, 26,the head of this base" Rosé memperkenalkan dirinya.
Arina terpegun dengan kecantikan headbase yang seorang ini. Senyuman yang diberi lebih menyerlahkan lagi kecantikannya.
"Her real name is Park Chaeyoung, Korean" bisik Zahra di sebelahnya.
"I'm Son Naeun, 27, Space Secret Base's chief"
Arina tersenyum ke arah Naeun. Walaupun dia memegang jawatan sebagai seorang chief, langsung tiada riak garang pada wajahnya sepeti apa yang Arina bayangkan.
Kemudian, Arina menoleh ke arah satu-satunya jejaka di dalam bilik ini.
"Rudy Zapphire, 23, Em'6's leader" Rudy memperkenalkan dirinya tanpa memandang wajah Arina.
Arina menelan air liurnya selepas mendengar perkataan 'leader'. Pasti jejaka inilah yang dikatakan oleh RyuNa tadi.
Paras wajahnya yang kacak berjaya membuat jantung Arina berdegup laju. (apakah?!)
"Apa kuasa kamu semua? Boleh saya tahu?" soal Arina sopan.
Rosé tergelak kecil.
"You're too polite girl. Just use 'kau-aku'. We didn't use formal words here" ujar Rosé.
"Ah! Okay!" balas Arina.
"Membazir masa je kalau nak jelaskan dekat budak mentah. Entah-entah, Space Secret Base boleh musnah kalau ambil dia ni." kata Rudy.
Semua orang mendiamkan diri.
"Rudy, we need to talk. Please, excuse us" ujar Rosé sebelum melangkah ke arah satu bioik di hujung HQ. Pejabatnya mungkin.
Rudy membuntuti langkah Rosé.
"Sorry, Arina. Rudy memangacam tu sejak..." ayat Naeun tergantung.
"Nevermind.." sambungnya.
"Zahra, Geena. Please show Arina her room. Dahyun and Ryuna, you guys follow me. Meet us at the Practice Center on 3.00 p.m" Arah Naeun tegas.
"Roger that!" balas Geena dan Zahra serentak. Haih. Macam kembar dah dua ekor ni.
"Jom!" Zahra menarik Arina keluar dari HQ.
"Tunggu!" jerit Geena lalu segera mengikuti langkah mereka.
••••••
Pintu berwarna hijau dibuka oleh Zahra.
Mereka bertiga melangkah ke dalam bilik tersebut sebelum pintu ditutup semula.
"Wah! Cantiknya!" mereka bertiga terpegun dengan kecantikan bilik tersebut.
Bilik yang dihiasi dengan unsur alam semula jadi sangat sesuai untuk Arina yang berkuasa nature .
Mereka bergerak ke arah katil pula. Mereka menghempaskan badan masing-masing ke atas katil saiz Queen itu.
Geena mencapai sesuatu di atas meja kecil sebelah katil.
"Nah! Pakai ni." Geena menghulurkan seutas loket.
Arina menyambut huluran Geena dan terus menyarungkan loket itu pada lehernya.
"Cantiknya! Macam buku!" Arina memuji loket yang dipakainya.
"Kitorang pun ada!" Geena dan Zahra serentak menunjuk loket yang dipakai mereka.
"Cantik! Tapi ni untuk apa?" soal Arina."Hah! Cuba kau tekan bunga kat tengah tu." balas Zahra.
Arina segera melakukan apa yang dikatakan Zahra.
Secara ajaibnya, pakaiannya berubah menjadi dress berwarna hijau. Rambutnya berubah dari warna coklat muda menjadi warna hijau.
"CANTIKNYA!!" kagum Arina
"Kan? Kitorang pun excited maxam kau masa mula-mula kitorang masuk"
"Macam mana korang masuk?"
"Ingat tak masa kita keluar pergi funfair sesama tu? Kitorang tengah jalan-jalan sesama pergi rumah kau pastu Zahra rungutlah jauh sangat rumah kau. Tiba-tiba, sekelip mata kitorang ada kat rumah kau. Kitorang terkejut tapi sembunyikan dulu. Pastu masa balik tu ada perompak ni cuha nak rompak kami. Tiba-tiba entah dari mana muncul sebilah pedang ni kat tangan aku. Lepas kalahkan perompak tu, kitorang lari takut gila. Pastu, entah dari mana si RyuNa tu muncul pastu bawa kitorang datang sini. Dan kitornang pun jadi ahli Emerald Six. The End" jelas Geena panjang lebar.
Arina meng'ooo'kan cerita Geena.
"Korang, dah cantik-cantik ni, Moh la kita..."
"GROUP SELFIE !!"
TBC
YOU ARE READING
[ C ] The Unhidden Six ✓
Fantasy"Kuasa? Apa maksud kau dengan kuasa?" "Space Secret Base?" "What do you expect? Candy world?" "Em'6? Apa tu?" "Emerald Six , a group of super-savers. Kami selamatkan orang , tapi dalam diam." "Better watch out , Emerald Six has come" Dilahirkan dari...