T W E L V E 12

293 26 3
                                    

BANG ! BANG ! BANG !

Bunyi tembakan mengejutkan mereka.

"Aware ! " arah Rudy.

Perlahan-lahan RyuNa keluar dari bilik itu sebelim melihat sebiah robot sedang menyerang Geena.

Geena mengelak tembakan robot yangenyerangnya laju.

"Woi! Asal serang aku je?! Aku ada life juga kay?!"  kata Geena sebelum melepaskan anak panahnya tepat mengenai dada robot itu. Robot itu jatuh rosak <( ̄︶ ̄)>

"Serius ah?" kata RyuNa.

Kemudian, dia menoleh dan melihat tiga buah robot meluru ke arahnya.

"This will be fun"  monolognya sebelum menyerang robot-robot itu dengan bebola apinya.

Sekelip mata, robot-robot itu rebah.

"RyuNa ! Belakang !" jerit Arina yang menyorok di sebalik pintu sedari tadi.

RyuNa menoleh. Robot yang dipanah Geena tadi meluru ke arahnya sambil menghunus sebilah pedang.

RyuNa mengeluarkan pedang apinya lalu membalas serangan robot tersebut.

Pergerakan robot itu yang lincah berjaya membuatkan RyuNa kepenatan.

"Auch ! Sakitlah ! Tak boleh ke lembut-lembut sikit !" omel Arina yang sedang berlawan dengan sebuah robot yang muncul entah dari mana.

RyuNa berjaya menumpaskan robot tadi. Tercungap-cungap dia mencari nafas.

"Weyh, mana Rudy?" soal RyuNa.

"Dia pergi tolong robot yang terkandas kat atas" jawab Arina selepas berjaya menumpaskan robot itu.

"Cover aku, Aku nak pergi cari dia"

Arina menurut lalu menyerang robot yang cuba menyerang RyuNa.

RyuNa berlari menuju ke tingkat atas. Setiap bilik dirempuhnya , setiap tulah yang Rudy tiada.

"Rudy, kau kat mana?" soal RyuNa melalui mikrofon di telinganya yang bersambung dengan semua ahli Em'6.

"Dia dengan aku ni. Kat dataran antara dua bangunan ni." balas Dahyun melalui mikrofon.

"Macam mana robot yang aku dah panah boleh hidup balik ni? Naeun memang takkan senangkan kerja kita eh?" soal Geena melalui mikrofon.

"No, Space Secret Base takde sistem macam ni." balas Rudy.

"Aik? Anda yakin?" soal Geena lagi. Ragu-ragu dengan ketuanya itu.

"Aku tahulah. Aku hidup dengan Space Secret Base" balas Rudy.

"Aku rasa ada orang lain selain kita. Setiap kali Beast cabut kepala robot ni mesti sambung balik" ujar Zahra yang khusyuk berlawan dari tadi.

"Ada orang kat sini!" jerit Arina melalui mikrofon.

Dia jerit kat mikrofon tapi boleh dengar suara dia dari dalam bangunan tu.

"Kau kat mana?!" soal Rudy sambil memenggal kepala robot.

Arina tidak menjawab.

"Woi! Jawablah! Jangan menyusahkan aku lagi boleh tak?!" marah Rudy melalui mikrofon.

"KORANG! DATANG TINGKAT LIMA CEPAT! ARINA! AKKHH--" kata-kata Geena tergantung.

"Woi! Kau asal!" RyuNa marah menggantikan Rudy.

"Aku on the way pergi sana." ujar Zahra. Beast nya berlari sepantas yang mungkin ke tingkat lima bangunan itu.

"Dahyun! Pergi back-up Zahra." arah Rudy yang sedang berlawan tanpa henti.

Apabila dia mengalahkan 10 buah robot, 20 lagi akan menyerangnya.

"Roger !"  balas Dahyun sebelum berlari ke tingkat lima.

"Dahyun ! Back-off ! Ada musuh tengah kerjakan Arina dengan Geena. Aku tak kenal siapa." ujar Zahra secara  berbisik melalui mikrofon.

"Hah? Siapa pula kau ni?" soal Dahyun berhenti berlari.

Rudy yang turut mendengar segala perbualan mereka melalui mikrofon menjadi cuak.

Adakah 'dia' dah kembali?

RyuNa menyerang robot yang terakhir.
Habis terbakar semuanya. Dadanya turun naik mencari nafas.

Matanya menangkap Rudy yang berlari naik ke tingkat lima sebelum dia turut mengejar Rudy.

"Dahyun! Terus gerak! Cuba selamatkan Geena dengan Arina" arah Rudy.

Dahyun menurut arahan ketuanya.

Setibanya dia di sana, mereka sudah tiada.

"Rudy, diorang takde"

"Hah? Macam mana boleh takde? Cari!" arah Rudy.

"Cari saya ke cik adik.."

Dahyun menoleh.

"AKKHH--"

Dahyun terapung. Lehernya terasa seperti dicekik.

"Mana Rudy Zapphire?" soal lelaki itu.

"L--LEP--PAS" Dahyun meronta.

Dia terpandang Zahra, Geena dan Arina di satu sudut. Lemah, berlumuran darah.

"Aku nak Rudy Zapphire !" jerkah lelaki itu.

"Woi ! Aku kat sini !"

Lelaki itu melepaskan Dahyun. Dahyun terjelopok atas lantai sambil memegang lehernya.

"Kau siapa hah?!" marah Rudy.

Lelaki itu tersenyum sinis sebelum menoleh menghadap Rudy di belakangnya.

"Ingat aku tak?" soalnya.

Mata Rudy membesar.

"Faiz?" soal Rudy.

"Yeay ! kau ingat aku!" ujar Faiz teruja. Cam mak nyah pun ada.

DUSH !

Satu tumbukan hinggap di muka Faiz.
Rudy menumbuknya berkali-kali sehingga dia jatuh terduduk. Kemudian, dia menyepak badan Faiz berkali-kali tanpa belas kasihan.

"Apa . Kau . Buat . Kat . Ahli . Aku . BOD*H!" jerit Rudy sambil menyepak.

"Sakit lah !" adu Faiz sebelum berdiri dan menolak Rudy kuat sehingga dia tersandar pada dinding. Habis retak dinding tu dibuatnya.

Dia tergelak sinis.

"You give Alya sh*t, you get sh*t sh*t"

Faiz berlari keluar dari  bilik itu.

"Nak pergi mana tu bang?"

Faiz menoleh.

TBC


[ C ] The Unhidden Six ✓Where stories live. Discover now