" Kalau aku mati , kau patut mati sama "
Rudy mengeluarkan pedang blue metallicnya. Pantas dia menerap ke arah Alya.
" Berhenti kalau tak nak dia mati " ujar Alya meletakkan pisau pada leher Arina serentak memberhentikan langkah Rudy.
Rosé yang baru nak membabtu Rudy di halang Touka , Arden dan Liya . Naeun, RyuNa dan Dahyun datang menyokong Rosé yang dihalang.
" Hidup lagi kau ? Bukan dah mati ke kena tembak dengan aku tadi ? Hitam je mata kau ? " soal Dahyun kepada Liya yang mengacukan senapangnya ke arah Dahyun.
" I sense black magic . Mesti dia dibantu black magic " bisik Naeun di sebelah Dahyun.
" Faiz.... " gumam Dahyun.
" Alya mesti dah ambil kuasa Faiz semula " ujar Rosé sambil memerhatikan gerak-geri musuh di depan mata .
" Arden , cepatlah ! Penat tunggu ni " rungut Touka tiba-tiba.
" Ish .. yelah kau ni tak reti nak sabar " ujar Arden lalu membekukan mereka .
Zahra dan Geena yang duduk tepi minum kopi dari tadi turut dibekukannya.
" Wey , tak boleh gerak dho .. " ujar Zahra yang baru mahu menghirup kopi.
" Cakap boleh pulak " sambung Geena pula.
" Rosé , nak buat apa ni ? " soal RyuNa setelah lama berdiam diri. Badan tak henti cuba bergerak.
" Aku pun tak tahu " balas Rosé sambil meronta sendiri . Apakan daya , badannya seakan tidak menerima arahan dari otak lagi .
Touka menghampiri RyuNa dengan senyuman sinis .
" Haip , haip .. kau nak buat apa " RyuNa meronta cuba melepaskan diri dari Touka yang sudah menarik RyuNa jauh sedikit dari mereka.
Arden menyahbekukan RyuNa sebelum Touka menumbuknya berkali-kali .
" W-woi ! S-sabo .. B-bagi .. A-- "
Perut RyuNa ditendang menggunakan lutut. RyuNa terjatuh melutut di situ sebelum terus ditendang berkali-kali oleh Touka.
RyuNa tak sempat nak membalas. Semuanya berlaku terlalu pantas. Kepala RyuNa terasa berat.
" Dah lama aku nak buat ni " ujar Touka sebelum menendang tubuh RyuNa kuat sehingga dia terdorong ke belakang.
Rosé dan Naeun cuba menggerakkan diri . Geena sudah panik manakala Zahra cuba untuk memanggil Beast.
" Asal kau buat dia macam tu ! " gertak Rosé. Matanya sudah berkaca.
" Sebabkan minah ni ... Faiz nak keluar dari Dark Hole ! " balas Touka dengan suara yang dinaikkan seoktaf.
" And you're next.. " ujar Touka lagi mengerling Rosé sekilas.
Liya melangkah mendekati Rosé dengan belati di tangan.
Semua senjata mereka di rampas. Beberapa orang pengawal melangkah mendekati Zahra dan Geena dengan besi ditangan.
Mulut Zahra disalotip untuk mengelakkan dia memanggil Beast.
Seorang demi seorang.. Dibelasah teruk tanpa belas kasihan.
" Berhenti .... P-pleaseeee " ujar RyuNa lemah.
" Berhenti ? Boleh ... Tapi bagi aku nyawa kau ! "
•••••••
" Drop your weapon , dear "
YOU ARE READING
[ C ] The Unhidden Six ✓
Viễn tưởng"Kuasa? Apa maksud kau dengan kuasa?" "Space Secret Base?" "What do you expect? Candy world?" "Em'6? Apa tu?" "Emerald Six , a group of super-savers. Kami selamatkan orang , tapi dalam diam." "Better watch out , Emerald Six has come" Dilahirkan dari...