T W E N T Y - T W O 22

247 17 1
                                    

"Get her !"

Rosé bersuara sebelum beberapa orang pengawal memegang kedua-dua tangan Rudy.

Senapang Rudy terlepas dari genggamannya.

"Yah ! Kau buat apa? Lepaslah !" Rudy meronta-ronta meminta dirinya dilepaskan.

"Ini je caranya" ujar Rosé.

"Dahyun ! Back-up !" arah Rudy.

Dahyun hanya kaku. Tidak bergerak walau seinci.

"Woi ! Kau tak dengar ke ?!" amuk Rudy yang sudah mula penat meronta.

" I'm sorry, but it's for the best" ujar Dahyun dengan nada sedih.

" Siap kau !" ujar Rudy sebelum pengawal menariknya ke bilik rehatnya semula

" Move !" arah Dahyun.

Rudy ditolak masuk je dalam biliknya dengan kasar sehingga dia tersungkur di atas lantai.

Kepalanya terasa berpinar-pinar. Dia mengerang kesakitan. Seketika, pemandangannya menjadi gelap.

••••••••••

RyuNa membuka matanya perlahan. Kepalanya masih terasa berat namun digagahkan juga untuk bangun.

Dia melangkah keluar menuju ke HQ. Suara dari dalam HQ menarik perhatiannya.

Telinganya ditekapkan pada pintu HQ.

" Alya Irdina is almost here " ujar Rosé kepada Emerald Six melalui mikrofon.

" Dia berlima? I thought it was four " sambung Rosé dengan nada hairan.

" Naeun, kesan siapa orang yang kelima" arah Rosé kepada Naeun disebelahnya.

Segera Naeun menekan-nekan papan kekunci di controler HQ.

"Liyana Qaisara, Touka Naves, Arden Alayna dan... Faiz ?" Naeun terkejut.

" Guess he still choose to be with the Dark Hole "  ujar Rosé.

RyuNa yang curi-curi dengar sedari tadi terkejut. Masih memilih Dark Hole ?

Apa maksudnya? Faiz nak sertai Space Secret Base ke ?

Perlahan, dia berlari ke arah bilik senjata. Butang pada loket yang sering dipakainya ditekan sebelum bajunya ditukar ke uniformnya.

Dia mencapai pedang perak-merah miliknya lalu disisipkan dalam sarung pedang dipinggangnya.

" Walaupun aku taktahu apa maksud Rosé, aku kena join perang ni. Demi Emerald Six" monolognya.

Topi hitam dipakainya untuk menyorokkan wajah pucatnya.

"I'll be there"

•••••••••••

Dahyun dan ahli Enerald Six yang lain menunggu ketibaan Dark Hole.

Tiba-tiba, bayangan Alya Irdina berlawan dengan seseorang muncul di dalam minda Dahyun.

"Kau okay ?" Arina disebelah Dahyun menegur.

Dahyun hanya mengangguk. Namun, jauh di benak hatinya, dia risau.

Sebuah kereta meluncur laju sebelum berhenti beberapa meter dari Emerald Six.

Seorang gadis berkaca mata hitam keluar dari perut kereta sebelum melangkah mendekati mereka.

" Hey darling. I'm here to see Rudy. Can you call him for me ? It's a business thing"  soal gadis itu dengan penuh gediknya.

"Aku tak bodoh lagi, Alya Irdina"

[ C ] The Unhidden Six ✓Where stories live. Discover now