T W E N T Y - O N E 21

242 17 0
                                    

KTAK !
Rosé menolak pintu perlahan.

" Faiz !"

Terus dia berlari anak mendapatkan Faiz yang sudah terjatuh bersama dengan kerusi yang diikat bersama dengannya. Mulutnya diikat dengan kain.

" Gosh ! What happened ?"  soal Rosé sambil membantu Faiz bangun.

"Oh ! Rosé-ah . Bila kau ada kat sini ?" soal Naeun dari belakang dengan tali di tangan.

Rosé menoleh. "Baru lagi. Care to explain?"
soalnya merujuk kepada Faiz .

" Tadi mamat ni curi-curi tengok biodata RyuNa. Aku rasa dia ni spy, so aku ikat dia. Tapi tali tak cukup, so aku pergi ambil kat belakang tadi" ujar Naeun sambil menunjukkan segulung tadi di dalam genggamannya.

" Let him go"  arah Rosé.

Walaupun dia hairan, Naeun hanya menurut.

Rosé melangkah keluar dari bilik itu lalu duduk di atas sofa HQ. Dia membelek-belek telefon pintarnya.

Naeun menarik Faiz kasar lalu mendudukkannya di atas sofa bertentangan dengan Rosé.

" Kau buat apa?" soal Rosé selepas menyimpan telefon pintarnya.

" Searching " balas Faiz ringkas.

" For RyuNa's bio?" soal Rosé.

Faiz terdiam. Ya , alasannya tak munasabah. Faiz cuba mencari alasan lain.

" Kau suka dia ke?"

"Kau nak bersama dia ke?"

"Kau boleh korbankan diri untuk dia ke?"

Bertalu-talu Rosé melontarkan soalan kepada Faiz.

Faiz hanya mendiamkan dirinya.

" Aku nak jawapan, bukan tugu negara" ujar Rosé seakan menyindir.

Lambat-lambat, Faiz mengangguk.

Naeun yang hanya menjadi pemerhati dari tadi mula berdecit.

"Kau pasti ?" giliran Naeun menyoal.

Sekali lagi, Faiz mengangguk. Tapi kali ini, lebih yakin.

"Then, join us.  Space Secret  Base Team. Leave Dark Hole"  ujar Rosé.

Faiz terkejut dengan ' arahan ' Rosé itu.

Rosé tersenyum sinis.

" Kenapa ? Kau tak mampu ? You're an enemy then. Naeun, finish him " arah Rosé sekelip mata.

Naeun mula mengeluarkan pedang panjang dari dalam poket seluarnya.

" Kejap ! Kejap ! Okay ! Okay ! Aku join korang !" ujar Faiz laju-laju.

" Good ! "

Naeun menyimpan semula pedangnya. Terus dia bergerak ke controler HQ.

" But, has Alya Irdina knows about it?"  soal Rosé lagi. Kedengaran sarkastik pada telinga Faiz.

Faiz mengetap bibirnya. Faham dengan apa yang Rosé mahu dia buat.

" Ragu-ragu ?" soal Rosé sambil mengeluarkan bebola apinya.

" Ok. Aku buat "

Rosé tersenyum puas.

••••••

Rudy membuka matanya perlahan.

"Aku kat mana ni?" bisik hatinya.

Badannya terasa kebas semacam namun, dia tetap cuba untuk bangun dari pembaringannya.

Dia menyandarkan kepalanya di kepala katil.

Tiba-tiba, pintu dibuka dari luar. Terpampanglah wajah Dahyun. Dahyun memasang riak wajah terkejut.

"Rudy ! Kau dah sedar !"

Dahyun berlari anak ke arah Rudy dengan penuh rasa teruja sebelum memeluknya.

Rudy tersenyum kecil.

"Kau senyum ke?"  senyumannya mati.

Dahyun melepaskan pelukannya dan melihat wajah Rudy. Tak senyum.

" Oh ! Kau belum makan kan ? Jom makan. Dah 2 minggu kau tak makan" ujar Dahyun.

" 2 minggu ?" soal Rudy lemah. Dia tak pernah merasa selemah ini selama ini.

" Hmm.. 2 minggu kau koma. Teruk sangat diorang belasah kau. Geena dan Zahra pun dah nak sihat" ujar Dahyun.

Rudy terkejut. 2 minggu ? Lama betul !

" Makanlah. " Dia menyuakan semangkuk bubur jagung kepada Rudy.

" Thanks "

Dahyun membalasnya dengan senyuman.

" Attention ! Dahyun, Geena, Zahra and Arina, report to HQ. New mission ! I repeat, new mission !"  suara Rosé bergema di seluruh Space Secret Base.

" Aku pergi dulu" Dahyun meminta diri.

Rudy menghantar langkah Dahyun dengan anak matanya.

" Mission.... " gumamnya perlahan.

•••••••••

" Kami kesan Arina on the way ke sini. Kita patut bersiap sedia. Bila-bila masa je dia akan sampai."

" Perang ? Tapi Rudy dengan RyuNa belum sembuh lagi . Takkan dah nak pergi perang " ujar Dahyun meluahkan kerisauannya.

" Terpaksa. Alya Takkan tunggu hingga Rudy sembuh baru nak serang sebab dia sendiri nak bunuh Rudy tu." terang Rosé.

" You are also your target " ujar Rosé kepada Arina.

Arina tersentak . Dia ? Alya Irdina target nak serang dia ?

" Get ready. She's with her team. 4 including herself " ujar Naeun dengan mata yang tak lepas dari memandang skrin HQ.

Rosé menekan satu butang pada controler HQ sebelum dinding di sebelah pintu masuk memunculkan pameran senjata yang banyak.

Pelbagai jenis senjata wujud di situ termasuklah grenade (?) , riffle dan gun machine.

Dahyun mengisi peluru ke dalam senapang putih milik Rudy.

" Kenapa guna senapang ni ?" soal Geena.

Setahunya, tiada sesiapa yang berani menyentuh mahupun menggunakan apa-apa senjata milik Rudy Zapphire.

" Duh ! I'm gonna use it for sure !" balas Dahyun.

"I'll take it for myself"  ujar Rudy yang lengkap beruniform sambil merampas senapang itu.

" RUDY ?! "

Terkejut satu HQ dengan kemunculan tiba-tiba ketua Emerald Six itu.

" Kejap . Apa ? No ! Rudy Zapphire ! Kau ada darah beku kat otak . Kau nak mati awal ke ?" Rosé cuba menghalang Rudy.

Dia risau kalau terjadi apa-apa kerana wajah Rudy masih kelihatn pucat lesi macam mayat hidup !

" I'm okay. Emerald Six needs me" ujar Rudy tenang.

" No ! No means No ! I won't approve it !"  tegas Rosé.

Sudahlah dengan Rudy yang dah koma 2 minggu. Dia tidak mahu perkara yang lebih buruk terjadi.

" I will go. By hook or by crook "  keras Rudy.

" Tak ! It cost your life ! Kau memang nak mati awal ke ?! Kau ada darah beku kat otak , kau faham tak ?!"

" Alya Irdina datang sini untuk aku. Jadi aku akan bagi apa yang dia nak " balas Rudy tenang.

" Move ! "  Rudy mengarah Emerald Six tegas.

" You left me with no choice" Rosé menekan satu butang di atas controler HQ.

" Get him "

TBC

[ C ] The Unhidden Six ✓Where stories live. Discover now