Blátoplaz. Co mu je sakra po nějakém stvoření, které žije v bažinách a živí se malými savci? Co mu je po tom, že z dálky vypadá jako ztrouchnivělý kus dřeva a že si rád pochutnává na mandragorách? Však on toho tvora vyhledávat nebude, není idiot, tak proč o něm musí psát pitomou esej?
Péči o kouzelné tvory ani studovat nechtěl, ale výběr předmětů je zřejmě jedna z těch věcí, které nejsou v jeho moci. Divil se, že mu nebyla přikázána i večerka v osm hodin a taky každodenní kondiční běh v šest ráno do Prasinek a zpátky. Nenávidí to tady. Stále víc.
Nabručeně odhodil brk na stůl, prsty si unaveně promnul oči a pak je upřel k oknu. Sněžilo, zase, což není žádná překvapivá zpráva na začátku prosince. Několik studentů dovádělo venku, dětinsky se koulovali a sem tam nějaký týpek shodil do sněhu kolemjdoucí dívku, která se s ním vzápětí začala prát, protože tyhle rádoby bitvy tělo na tělo jsou něčím, co ti, s nimiž tříská puberta, rádi provádějí.
Kriticky ohrnul nos, protočil oči v sloup a s povzdechem se zadíval na esej, kterou zřejmě už dopsal. Vážně netušil, co víc by měl o tom nevýznamném Blátoplazovi psát.
Kolem stolku, u kterého seděl, se prohnala madam Pinceová, náruč plnou knih a pusu plnou keců. Díval se za tou přísnou ježibabou a pak zavřel knihu, kterou měl otevřenou na stole před sebou. Fantastická zvířata a kde je najít... Kdo by chtěl ty příšerky hledat? To netušil.
Sroloval esej, sbalil kalamář i brk a přehodil si tašku přes rameno. Zvedl se a s knihou, z níž čerpal, zamířil k místu, odkud si ji vzal. Byl si jistý, že kdyby ji nevrátil tam, kam má, Pinceová by ho jednou ranou zarazila do země jak hřebík do dřeva. Věděl to s jistotou, neboť mu to řekla, když sem přišel.
Zatočil do správné uličky a zarazil se, když se jeho oči potkaly s očima vyplašené laně. Nebo možná spíš s očima jisté kudrnaté nebelvírky. Kdyby si to v knihovně vykračovala srna, zřejmě by to bylo divné. I když... ne, ne v Bradavicích.
Jeden rychlý pohled doleva, jeden doprava. Vypadala roztěkaně a on by se vsadil, že pomyslela na to, že by mohla vyšplhat na tu vysokou polici s knihami, přelézt ji a utéct. Kolem něho neprojde, to je jasné.
Ušklíbl se a ona se viditelně napnula, když suverénně vykročil k ní. Očekávala zřejmě nějaký útok, hlupačka, protože v kapse nahmatala hůlku.
Nezná snad přesné znění jeho podmínky? Divil by se, kdyby ne, očividně je to totiž veřejně dostupný dokument, jelikož v Bradavicích a i mimo ně není nikdo, kdo by nevěděl, co jeho podmínka obsahuje. Napadat studenty nemohl. Škoda.
Ne, že by chtěl Grangerové jednu ubalit, to se vůbec neslučuje s jeho morálními zásadami - ano, vážně něco takového má. Ale pár adeptů na kletbu mezi oči by v prostorách školy jistě našel.
Zadržela dech, když se k ní přiblížil natolik, aby si tohoto detailu mohl všimnout. Nehybně jako socha stála na jednom místě. Rád by si myslel, že ji paralyzoval svým arogantním sebevědomím a dechberoucím zjevem, ale na vedení mu nesedí Hagrid a ani se nejmenuje Zlatoslav, proto mu došlo, že ji znehybnil spíš strach.
„Odvahu, Grangerová!“ pobídl ji výsměšně, když se protahoval prostorem mezi ní a regálem s knihami.
Trochu se zarazil, když ho do nosu praštila její vůně, ne ona jako tehdy ve třetím ročníku. Příjemná vůně. Zamračeně ohrnul nos a vrátil knihu do police.
Zamrkala, vrhla po něm nehezkým pohledem a pak se beze slova dala do pohybu. Rychlým krokem mířila z uličky pryč, zřejmě s úmyslem utéct z knihovny, pak z hradu a nakonec i z Británie.
ČTEŠ
Napříč rozdílnými světy
Fanfic„Všechno to začíná i končí ve tvé mysli. Čemu dáš možnost ovládnout tě, to tě ovládat bude, pokud to dovolíš..." Člověk by nikdy neměl být vězněm své vlastní minulosti. Ta by měla být spíš lekcí, než doživotním trestem. Jenomže je těžké držet se to...